Waardes nog steeds niet goed

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Jack
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:51

Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Jack »

Jan 2017sk operatief verwijderd, Graves maar therapieresistent. Waardes
Jan. 17 .tsh 3.32 ft4 17.4 euthyrox 125
Apr. Tsh 0.41 ft4 21.7 teva 125
Aug. Tsh 0.06 ft4 25.2 teva 125
Sept. Tsh 0,08 ft4 20,6 naar euthyrox 125 en 112 om en om . Van endo in radboud naar HA;
Jan 18 Tsh 0,20 ft4 23,3 naar euthyrox 112
April 18 Tsh 0,11 ft4 22,00 euthyrox naar100.
Nu weer achter 6wk prikken.
Ik begrijp niets van die waardes en wanneer het goed zou moeten zijn. Blijf wel steeds maar moe. Merk aan mezelf dat t nog steeds niet oké is. HA zegt is kwestie van fine tunen,kan zijn dat je therapieresistentie van toen nu weer mee speelt. Graag jullie reacties of tips !

Grt Jacqueline
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Teun »

Iedereen heeft zijn eigen waardes, bij de een is dat een tsh rond of onder de 1 bij de ander weer erboven. Maar wel binnen de normale referentiewaardes. Deze zijn per laboratorium ook verschillend, staat achter je eigen uitslag en anders kun je het bij de assistente opvragen.
Behalve de cijfertjes waar veel artsen op varen is het nog belangrijker om je goed te gaan voelen, dus daar moet ook naar gekeken worden en je medicatie op af gesteld.
Ik begrijp dus heel goed dat je medicatie naar beneden gaat want je zit al langere tijd te laag. Ik zou denken dat je laatste goede/ redelijke waarde in april vorig jaar is geweest. Het is inderdaad een kwestie van finetunen. Hoop dat dit de juiste dosreing is anders toch maar vragen om fine te tunen met 6,25 mcg meer of minder.
Tussendoor ben je ook tweemaal van merk gewisseld. Ook al is het dezelfde stof er blijkt wel degelijk verschil in te zitten. Voor de toekomst misschien belangrijk om toch steeds hetzelfde merk te behouden.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Suffy »

@Laura,

Kan dit topic verplaatst worden naar een ander board?
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door laura »

Welkom Jack,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met therapieresistent zijn.
Kan dat zijn dat ondanks strumazol de hyperthyreoïdie terug bleef komen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jack
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:51

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Jack »

@laura; klopt,na block&replace,slok en weer opnieuw block&replace geen goede waardes,eigenlijk nooit. Daarom sk operatie,maar lijkt alsof ik nog steeds niet goed ingesteld kan worden.Ik weet het ondertussen niet meer. Dacht zelf dat ik hyperde maar Teun geeft aan dat ik laag zit.....
@suffie ; Mijn excuses dat dit onderwerp op het “foute” board staat!

Grt.Jacqueline
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Teun »

Hoi Jaqueline,
Ik zeg dat je tsh waarschijnlijk te laag is voor jou (en menig ander) , een te laag tsh betekent dat je in hyperwaardes zit.
Jack
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:51

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door Jack »

Ben ik weer.Word een beetje moedeloos. Na mijn vorige bericht is idd de euthyrox van 112 naar 100 verandert waardoor de waardes in juni TSH 0,58 en FT4 18,7. Beter toch ? Nu weer nieuwe waardes na vorige week prikken ; TSH0,2 en FT4 23 bij 100euthyrox. Ik neem steeds op zelfde tijdstip en nuchter mijn euthyrox in, prik steeds nuchter, rond dezelfde tijd en bij hetzelfde lab. Ben al sinds 2012 ziek door die 😩Graves, ben er klaar mee !! Morgen maar weer in overleg met de HA.......
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Waardes nog steeds niet goed

Bericht door elizabeth27 »

He, vervelend dat op en neer gejojo van je schildklier. Denk je je iets stabieler te voelen, heb je met dezelfde dosering weer hyperwaardes.

Heel herkenbaar bij tijd en wijle... ook met dezelfde dosering uitslagen.van zo wel hyper/normaal en soms ook richting hypo. Het zijn momentopnames, het belangrijkste voor mij is altijd, hoe voel ik me erbij? ik hak al bijna 25 jaar met t bijltje. En was met name de laatste vijf/zes jaar ook moeilijk in te stellen met eerst thrax, daarna teva en nu tirosint. ( met de laatste heb ik me over het algemeen beter gevoeld dan met de eerste 2 ) slik het nu 2 jaar. Zit ook in een hyperperiode en slik sinds 10 dagen om de dag mijn dosering van 112/100 tirosint.

Ben vandaag voor t eerst weer voorzichtig wat optimistisch. Merk wel dat de overgang ook z n woordje meespreekt. Sterkte!
Plaats reactie