best duur, bloedprikken

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
sjit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2018, 19:06

best duur, bloedprikken

Bericht door sjit »

Een rekening van de zorgverzekering van 24,36. Dus ff gecheckt waar dat voor was: bloedprikken voor de schildklier. Das dus tegenwoordig best een duur geintje. Valt onder basispakket, dus onder eigen risico.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: best duur, bloedprikken

Bericht door elizabeth27 »

Ja, maar niet weten, is uiteindelijk nog duurder.... dan kost t je gezondheid.
sjit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2018, 19:06

Re: best duur, bloedprikken

Bericht door sjit »

elizabeth27 schreef: 28 okt 2018, 19:45 Ja, maar niet weten, is uiteindelijk nog duurder.... dan kost t je gezondheid.
Dan zou het ook 100,- mogen kosten?
sjit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2018, 19:06

Re: best duur, bloedprikken

Bericht door sjit »

BB1100XX schreef: 29 okt 2018, 19:45 December komt eraan.
Dat is HET moment om je zorg verzekering eventueel te wijzigen.
Verandering van zorgverzekeraar heeft geen invloed op het basispakket, deze is bij iedere zorgverzekeraar hetzelfde. Een aanvullende verzekering heeft hier dus ook geen meerwaarde.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: best duur, bloedprikken

Bericht door elizabeth27 »

Weet je in t kader van hoe ik mij voel, vind ik de prijs van t prikken wel t minste waar ik me druk over maak. Ik heb dit jaar veel moeten
prikken en ben mede daardoor al ruim door mijn eigen risico heen. Maar dit terzijde.

Je kan je wel druk maken over dat t duur is ( de prijs die jij noemt vind ik nog wel kunnen ) maar dat is iets waar je denk ik niet zoveel
invloed op uit kunt oefenen helaas. En mocht t 100 euro worden, wat ik niet verwacht dan wil ik zeker als t niet goed met me gaat toch
weten hoe t ervoor staat. Als t namelijk wel goed met je gaat, hoef je meestal maar 1 keer per jaar te prikken voor controle.

Ik verlang heel erg naar 1 keer per jaar prikken want dat is echt heel lang geleden. Maar snap jouw punt wel dat alles gewoon heel veel
geld kost, ik ben niet anders gewend maar wellicht is dat voor jou anders.
sjit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2018, 19:06

Re: best duur, bloedprikken

Bericht door sjit »

Ik heb t even opgezocht, verplicht eigen risico meeverzekeren want ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was. Het is idd mogelijk maar volgens mij is dit alleen voor minima inkomens, zorgverzekeraars hebben hiervoor afspraken gemaakt met gemeentes (gemeentes betalen hier aan mee dus het is een soort bijstand). Het gros van de mensen zal dus het eigen risico zelf moeten betalen omdat dit verplicht is bij een gewone zorgverzekering. Omdat het eigen risico bij het basispakket hoort, heeft een aanvullende verzekering geen zin. Immers, die vergoedt alleen zaken die buiten het basispakket vallen. En het basispakket is wettelijk vastgesteld, die is bij iedere zorgverzekeraar hetzelfde. Zaken die daarbuiten vallen zoals bijv. een bril, alternatieve zorg, kunnen verzekerd worden via een aanvullende verzekering. En die is idd verschillend per verzekeraar, maar.... Hoeveel aanbieders er ook zijn, ze vallen allemaal onder 3 (als ik me niet vergis) grote maatschappijen. Van een eerlijke marktwerking is naar m.i. absoluut geen sprake, de wijze van zorg verzekeren in NL vind ik een werkelijk een schande.
Plaats reactie