Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Venom
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:47

Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door Venom »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier dus vergeef het me als ik bepaalde forum tradities nog niet ken :D

3 jaar geleden werd mij de slok geadviseerd door mijn internist op het SFG omdat mijn schildklier te snel draaide.

Daarna de boel op gang gezet en de slok daadwerkelijk genomen icm thyrax. Mijn schildklier is idd kleiner geworden en is nu traag, te traag. Hiervoor krijg ik nu Euthyrox die ik elke dag inslik.

Nadat ik de slok had genomen, had ik opgemerk dat mijn libido sterk was afgenomen. Gewoon echt geen zin meer in sex en als het zover kwam, geen gevoel in mijn geslachtsorgaan.

Later terug gegaan naar mijn huisarts met deze klachten en bleek mijn testosteron heel laag te zijn op net 9 nmol... doorverwezen naar een Uroloog en opnieuw geprikt op 10.3 nmol. Uroloog weigerde trt te geven aangezien mijn testosteron wat klimde.. ik geloofde mijn ogen en oren gewoon niet.

Ik heb mijn hele leven gesport dus verder ben ik wel gezond. Ben ook niet vettig, alleen een beetje bij de buik wat ik voorheen niet had!

Mijn probleem voorgelegd aan mijn trainer en die vertelde mij dat het kwam door de slok. Terug gegaan naar de internist en wat blijkt? Er is meer vernietigd tijdens de slok dan nodig..

Wat kan ik hier tegen doen? Ik neem mijn euthyrox netjes op tijd in de ochtend, half uur voor het ontbijt. Verder neem ik suplementen zoals vit d3 50 microgram (hoge dosering) omega 3 2000 mg en multimen van body&fit shop.. allemaal in de hoop mijn testosteron om hoog te krijgen.

Het is een irritant probleem, als schildklierpatient ben je al gevoelig voor stemmingswisselingen en dit maakt het nog erger.. en zit in een depressie op het moment. Verder is het niks externs zoals een stomme relatie, schulden of iets dergelijks. Ben gezegend met een mooie vrouw en kinderen. Financieel ook niks te klagen, zero schulden..

Mijn schildklier waarden zijn “ perfect “ volgens de dokter...

Toch voel ik me niet goed.

Iemand hier ervaring mee??
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’?

Bericht door laura »

hallo Venom,

Voor zover ik weet kunnen erectieproblemen door te weinig testosteron ontstaan door te weinig schildklierhormoon.
Mogelijk dat mannen hier (Eekhoorn?) daar meer over weten.

Of radioactief jodium erectieproblemen kan veroorzaken? Ik zou het niet weten.
Bekend is wel dat hoge doses radioactief jodium problemen met de zaadproductie kunnen veroorzaken.

Je schrijft dat jouw schildklierwaarden perfect zijn volgens de dokter.
Dat is natuurlijk maar de vraag.

Leg je tsh- en fT4-waarden eens voor aan Kiek in dit subforum: viewforum.php?f=47
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Venom
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:47

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door Venom »

Ik heb geen schildklier info ter beschikking. Zowel de internist als de dokter vertelde mij dat het goede waarden waren...

Mijn ik zit meer met mijn t levels in de maag.

Ben pas 32 jaar...

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en vroeg me eigenlijk af hoe je dit oplost.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door laura »

Venom,

Vraag je huisarts en internist om een overzicht van jouw tsh- en ft4-waarden.
Belangrijk is om die waarden te weten.
Want zijn die waarden wel goed voor jou.

Mogelijk zijn de waarden goed volgens het 'boekje', maar niet goed voor jou.

Als die waarden niet goed voor jou zijn, kan dat allerlei klachten geven.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Venom
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:47

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door Venom »

Ik ga ze opvragen dan..

Alleen één vraagje.. waarom doen artsen zo moeilijk? Als je gaat naar 4 verschillende artsen krijg je 4 verschillende antwoorden.

Weten de artsen het zelf niet? Want dat gevoel heb ik weleens.. soort van : leer er mee leven en val mij niet lastig.

Ik vind dit echt erg, niemand gaat voor de lol naar de dokter.
Venom
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:47

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door Venom »

Bedankt Florence!

Ik ga erachter aan.

Maar wat doet een setpoint voor mij?
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’?

Bericht door Eekhoorn »

laura schreef: 28 dec 2018, 15:28 Voor zover ik weet kunnen erectieproblemen door te weinig testosteron ontstaan door te weinig schildklierhormoon.
Mogelijk dat mannen hier (Eekhoorn?) daar meer over weten.
Ik heb het even opgezocht. Het lijkt erop dat er inderdaad een relatie kan bestaan tussen te weinig schildklierhormoon en een verminderde testosteronproductie. Zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15142373. Deze invloed hoeft, als ik het goed begrijp, echter niet permanent te zijn.

Ik denk dat het verstandig is om eerst goed ingesteld te raken op schildklierhormoon. Te weinig of te veel schildklierhormoon heeft invloed op je hele lichaam, dus ook op seksueel en mentaal functioneren. Daarom is het inderdaad verstandig om je schildklierwaarden op te vragen, en om zo nodig je dosering van kunstmatig schildklierhormoon aan te passen. Dat zou ik even afwachten voordat je eventuele andere stappen neemt.
Venom
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:47

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’?

Bericht door Venom »

Eekhoorn schreef: 28 dec 2018, 19:40
laura schreef: 28 dec 2018, 15:28 Voor zover ik weet kunnen erectieproblemen door te weinig testosteron ontstaan door te weinig schildklierhormoon.
Mogelijk dat mannen hier (Eekhoorn?) daar meer over weten.
Ik heb het even opgezocht. Het lijkt erop dat er inderdaad een relatie kan bestaan tussen te weinig schildklierhormoon en een verminderde testosteronproductie. Zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15142373. Deze invloed hoeft, als ik het goed begrijp, echter niet permanent te zijn.

Ik denk dat het verstandig is om eerst goed ingesteld te raken op schildklierhormoon. Te weinig of te veel schildklierhormoon heeft invloed op je hele lichaam, dus ook op seksueel en mentaal functioneren. Daarom is het inderdaad verstandig om je schildklierwaarden op te vragen, en om zo nodig je dosering van kunstmatig schildklierhormoon aan te passen. Dat zou ik even afwachten voordat je eventuele andere stappen neemt.

Zelfs als de internist zegt dat de schildklier goed is ingesteld?

Ik zal zowieso alle bloeduitslagen opvragen betreft schildklier.

Het is ook niet zo dat ik aan de TRT wil, aangezien het schadelijk kan zijn. Ben er bang voor aangezien er cardiologen zijn die dit afraden.

Vraag @ de mannen: hebben jullie ook hier last van?
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’?

Bericht door Eekhoorn »

Venom schreef: 29 dec 2018, 12:06 Zelfs als de internist zegt dat de schildklier goed is ingesteld?

Ik zal zowieso alle bloeduitslagen opvragen betreft schildklier.
'Goed ingesteld' wordt vaak geinterpreteerd als 'De schildklierwaarden - TSH en FT4 - liggen binnen de referentiewaarden van het lab'. Terwijl de praktijk duidelijk laat zien dat bij veel mensen een ietsje meer of minder kunstmatig schildklierhormoon een heleboel uitmaakt voor hoe ze zich voelen. Lees dit forum maar eens door.
Het is ook niet zo dat ik aan de TRT wil, aangezien het schadelijk kan zijn. Ben er bang voor aangezien er cardiologen zijn die dit afraden.
Daarom is het ook verstandiger eerst zeker te weten dat je goed bent ingesteld met schildklierhormoon.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Testosteron gedaald na de ‘radioactieve slok’

Bericht door laura »

De Britse schildklierstichting noemt low libido als klacht in een online folder.
- http://www.btf-thyroid.org/information/ ... dism-guide
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie