Labwaarde. Willen jullie meedenken? Cardioloog geweest

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Tanne
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 dec 2018, 12:00

Re: Labwaarde. Willen jullie meedenken? Nieuwe waarden.

Bericht door Tanne »

Ik lig hondsberoerd in bed, dus was niet zo scherp. Maar de ref waarden van de ft4 zijn 10-24.

Ik maak die afspraak bij de cardioloog zeker! Kan die ook nog wat vinden van deze labwaarden?
Tanne
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 dec 2018, 12:00

Re: Labwaarde. Willen jullie meedenken? Nieuwe waarden.

Bericht door Tanne »

Ik ben recent bij de cardioloog geweest dus ik zal nog even updaten. Mijn klachten zijn heel erg verminderd. Ik voel soms nog heel licht iets raars maar daar stopt het ook.

Mijn TSH was vorige week 0,67 rond 8.00u

Het bezoek aan de cardioloog was een beetje awkward. Echo en ECG waren goed. Toen gaf ze aan dat vwb de schildklier ik vermoedelijk een zgn subklinische hypOthyreoïdie had en het advies daarbij is na 3 maanden controleren of het genormaliseerd was. Nu was het dus genormaliseerd dus dat was het probleem niet meer. Bovendien zagen ze zelden mensen met hartkloppingen bij een te langzaam werkende schildklier.
Toen ik aangaf dat de schildklierwaarde juist suggereerde dat hij te snel werkte werd dat snel van tafel geveegd.....

Alles zag er perfect uit en ze maakte zich ook verder geen zorgen. DUs we hebben besloten het even aan te kijken, ook gezien het feit dat de klachten nu veel minder zijn.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Labwaarde. Willen jullie meedenken? Cardioloog geweest

Bericht door Kiek »

Hallo Tanne,

Jammer dat je nu slechts een TSH hebt van 0.67 mU/l.
Je waarden zijn best apart: lagere TSH met een relatief lage FT4 van 13 pmol/l (n=10-24).
Het lijkt op het beeld van iemand die Cytomel gebruikt.
Dan krijg je ook zulk soort waarden.

Gelukkig gaat het al beter met je.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tanne
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 dec 2018, 12:00

Re: Labwaarde. Willen jullie meedenken? Cardioloog geweest

Bericht door Tanne »

Kiek schreef: 24 jan 2019, 12:56 Hallo Tanne,

Jammer dat je nu slechts een TSH hebt van 0.67 mU/l.
Je waarden zijn best apart: lagere TSH met een relatief lage FT4 van 13 pmol/l (n=10-24).
Het lijkt op het beeld van iemand die Cytomel gebruikt.
Dan krijg je ook zulk soort waarden.

Gelukkig gaat het al beter met je.

Vriendelijke groet,
Kiek
Ja. Ik ben alleen bang dat ik bij niemand voet aan de grond zou krijgen als ik daar iets mee wil.

Wat ik me wel afvraag is, of die hartkloppingen toch veroorzaakt zijn door die lage tsh van dat moment. Ik zal het nooit weten denk ik
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Labwaarde. Willen jullie meedenken? Cardioloog geweest

Bericht door Kiek »

Ik weet niet wat je hartkloppingen veroorzaakt, Tanne.
Je waarden doen me dus denken aan Cytomel: lage TSH (0.37) met relatief lage FT4 (13).
Cytomel is een T3-pil. Dat is een sterk spulletje.

Stel dat je op weg bent naar een subklinische hyperthyreoïdie, van welke aard dan ook, dan zouden je waarden mogelijk op datzelfde pad passen.
Nu bevind ik me wel op gebied waarover ik echt niet veel weet.

Als er niets aan het geroffel verandert, dan zou je misschien over een paar maanden je TSH-FT4 mét FT3 kunnen laten bepalen?
Misschien kan een relatief lagere FT4 met een lagere TSH veroorzaakt worden door een net iets hogere FT3?

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie