setpoint Hap

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: 2019: Euthyrox wordt vernieuwd

Bericht door hap »

Hallo,

Ik heb 6 weken geleden euthyrox 100 ug uit Roemenie gekregen. Heb er verder niet op gelet, maar sinds een week lijkt het wel of ik weer hyper wordt. Met een verhoging van 6,50 ug is dat toch bijna niet mogelijk. Zou er dan toch verschil in sterkte zijn.
Mijn oude doosje vermeldt Merck schiphol en de andere ERC bv te krimpen a/d Ijssel.

Nog meer mensen die dit ervaren?

Gr. Hap.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: 2019: Euthyrox wordt vernieuwd

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,

Dat heb ik ook ervaren, misschien had een andere oorzaak, maar ik sta er op bij de Apotheek dat ik Mercks Schiphol krijg.

Ondertussen heb ik geen problemen meer ondervonden.

Mvg.
Marjoleta
Gast1

Re: 2019: Euthyrox wordt vernieuwd

Bericht door Gast1 »

Toch komt het echt, echt uit een en dezelfde fabriek in Duitsland. Ook verpakt wordt het daar.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: 2019: Euthyrox wordt vernieuwd

Bericht door hap »

Hallo goedemorgen,

Als ik het goed begrijp betrekken beide groothandels ze uit een fabriek in Duitsland.

Sla vandaag dag over om te kijken of het helpt. Daarna maar even aankijken tot ik weer nieuwe waardes heb.

Gr. Hap.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Beste Kiek,

Gisteren uitslag gehad. Heb 4 weken euthyrox uit Roemenie geslikt, ging toen vervelend, leek wel te hyperen. Eerst geprikt en toen 2 dagen niets en daarna nederlandse euthyrox.
Weet niet of het daar aan lag. Zullen zien.

Wil je aub kijken of mijn setpoint nog wat doet met de laatste testresultaten erbij.

Tsh 1.2. T4. 16.1

Alvast hartelijk bedankt.
Gr.Hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Hallo Hap,

Je set point FT4 houdt zich bezig in het gebied van 17.05 pmol/l (was 17.2) , met een TSH van 1.0 mU/l (was 0.9).Het beweegt dus heen en weer in hetzelfde gebiedje.
Dat past bij het samenspel van FT4/TSH in een gezond schildklierhuishouden.

De vorm van je curve zit net aan de steile kant van normaal. (ca. 0.7)
Een tikje gevoeliger voor dosisaanpassingen dan een middenmoter met 0.5. Variaties van 0.3 tot 1.0.

Ik hoop dat de volgende lading levothyroxine je een beter gevoel geeft!

Vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
HapFeb2019.jpg
HapFeb2019.jpg (38.93 KiB) 11213 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Beste Kiek, wederom een verzoek om mijn setpoint te bepalen met nieuwe resultaten.

Tsh 0.7 en T4 15.7.

Op dit moment voel ik mij best oke. Dit is sinds ongeveer 4 weken. De b12 injecties doen mij goed. Alvast bedankt weer voor berekening. Het is prettig een richtlijn te hebben.
Je bent een topper.

Groet, hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Dag Hap,

Toevoeging van nieuwe waarden betekent een hogere passingsgraad.
Toch is ie verlaagd van 77% naar 72%: alsof de laatste waarden er niet goed bijhoren.
Misschien komt dat door de hyperwaarde rechts onderaan de curve: een blijvende belangrijk waarde, maar een onzekere meting.
Hoe lager de TSH hoe onzekerder de meting, wordt gezegd.
Het gros van je TSH's bevindt zich binnen de 1.2 tot 0.2 mU/l, waarvan de helft dus onder het referentiegebied.

Je set point blijft desondanks in dezelfde regio.
FT4 van 17.0 naar nu 16.9 pmol/l.
TSH van 1.0 naar nu 0.9 mU/l.

Wat de oorzaak ook is: je voelt je in ieder geval beter!


Vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
HapMei2019.jpg
HapMei2019.jpg (39.58 KiB) 11078 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: setpoint Hap

Bericht door hap »

Hallo Kiek,
Een tijdje niets van mij gehoord. Sinds april ging het super. De B12 injecties gaven mij een goede energie. Nu ben ik eind juli in kleine stapjes van 2 mg mijn paroxetine gaan afbouwen. In eerste instantie geen problemen. Maar na 6 weken en aangeland op 10 mg. Werd ik plotseling ziek. Misselijk en vreselijk onrustig. Dacht afbouwverschijnselen. Nu 2 weken verder en heb afgelopen vrijdag mijn TSH en T 4 laten prikken via de huisarts. TSH is 3.3 en T4 20. Ik heb 2 dagen geen euthyrox genomen en gisteren weer begonnen met 88. Zat op 94. Maar ik voel mij nog steeds beroerd.
Zou ik nog wat dagen kunnen overslaan en dan weer met 88 beginnen en weer opnieuw opbouwen? Is het bekend , de wisselwerking tussen ad en schildkliermedicatie?
Deze uitslag is uit een ander lab. Wel nuchter en vroeg in de ochtend. Naar mijn weten hebben ze dezelfde referentiewaarden.

Zal ik overleggen met de huisarts of de rit uitzitten tot het allemaal weer stabiliseert. De paroxetine heb ik weer opgevoerd naar de oude dosis, sinds twee weken.

Ik weet het een lang verhaal weer. Hoop op goede tips.
Fijne dag en bedankt voor een evt. Nieuw setpoint.
Hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: setpoint Hap

Bericht door Kiek »

Beste Hap,

Je laatste uitslagen zet je op je laatste curveplaatje.
Je ziet vervolgens dat ie ergens rechts bovenaan terechtkomt.
Er lijkt dus iets loos met je laatste uitslag.
Deze combinatie van waarden heeft niet veel te maken met de wijze waarop je vorige waarden tot stand zijn gekomen: denk aan tijdstip, omstandigheden, lab, etc. En ook aan je schildkliermedicatie-regime.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie