Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Graag met vermelding van de bron
Gast1

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Florence, respect begint bij iemand fatsoenlijk aanspreken.
-> MarK

1.
Florence schreef: 10 feb 2019, 13:56
Diegene die zich aanmelden op het forum zijn allemaal op zoek Marc, op zoek naar een gezonder leven.
Correct. Ik deels ook. Maar deels zat ik hier vanwege het idee dat hier met goed-geïnformeerden een inhoudelijke discussie kon worden gevoerd. En dat er onbevooroordeeld informatie en kennis gedeeld werd, zonder vooringenomenheid, zonder persoonlijke belangen.

Het is ook de reden dat ik voornamelijk in een zeer beperkt aantal forum-draadjes actief ben, namelijk die waarin ik toch wel bovenstaande zou mogen verwachten.

Dat blijkt dus steeds minder te kloppen.

2.
Blijkbaar heb je de kennis om aan Kiek te twijfelen. Waarom zou men jou wel geloven?
Niemand moet mij geloven. Ik ken de waarheid ook niet. Ik probeer dingen te ontdekken, uit te vinden, aanknopingspunten te vinden, dingen die eens onderzocht zouden kunnen worden. Daarom stel ik vragen. En geef aan wat ik gevonden heb. Maar stel niet dat dát dan de waarheid is.

Bijv: ik denk dat het set point bestaat, maar ik denk dat het kan verschuiven. Door diverse invloeden (leeftijd, leefstijl, ...). Dat het kan verschuiven kan ik obv eigen data zelfs aantonen. Toch zoek ik naar meer info en aanwijzingen. Maar die krijg ik niet. Niet hier. Want andere onderzoeken doen niet ter zake. Andere onderzoekers zitten fout. Onderbouwd? Nee. Gewoon een mening. Zonder open te staan voor twijfel.

P.S. omdat ik nog eens verder kijk, zie ik bijv dat Kiek in een draadje bij jou wél opeens aangeeft dat het kán verschuiven. Maar wordt dat mogelijke verschuiven in dit draadje een mythe genoemd. QED.

3.
Bij subklinische hypothyreoïdie idem:
" Kun je aantonen dat als het gecorrigeerd wordt, ook daadwerkelijk een verbetering oplevert.?" Wat is dit voor een vraag Marc?
Dat is een inhoudelijke vraag. Omdat uit diverse (recente en minder recente) onderzoeken blijkt dat in algemene zin suppletie van levothyroxine bij subklinische hypothyreoïdie geen significante verbetering oplevert. Maar die onderzoeken worden hier de prullenbak in geknikkerd als niet relevant enz.
Daarmee zeg ik niet eens dat je nooit iemand bij subklinische hypothyreoïdie moet behandelen. Maar het tegenovergestelde, iedereen wél behandelen, blijkt niet effectief. Discussie over het hoe, wat en wanneer vindt niet plaats. Want mijn vragen zijn vervelend.

En andersom gesteld: stel je voor: huisartsen maken het zich makkelijk en schrijven gelijk levo voor bij subklinische hypo + klachten, maar doen geen verder onderzoek. Nu happy?

4.
Je reactie spreekt boekdelen. Als een persoon (kind) die zijn gelijk niet krijgt en alles terug wil hebben wat hij ooit gegeven (geschreven) heeft.
( dmv verwijdering van jouw aandeel op het forum.) Komt vaker voor. Helaas.
Hier zit je fout, maar dat kon je niet per se weten.

Ik werk sinds de zomer voor de Landelijke Recherche als OSINT onderzoeker. Ik zoek in allerlei open bronnen (OS INT = Open Source Intelligence) aanwijzingen en clues over mensen, boeven en verbanden, connecties, lokaties. En zo heb ik ook mezelf weer eens "onderzocht". En daarbij vond ik links naar dit forum en medische informatie waarvan het echt niet wenselijk is dat deze openbaar beschikbaar is.
Dat geldt niet alleen voor mij, maar eigenlijk voor iedereen.

Berichten, ook dit bericht, zijn dus te lezen door mensen die niet ingelogd zijn. Aangezien we het hier niet over koetjes en kalfjes hebben, maar regelmatig medische informatie delen, is dat - in mijn ogen - onwenselijk.
screenshot-www.schildklier-forum.nl-2019.02.10-14-31-10.png
screenshot-www.schildklier-forum.nl-2019.02.10-14-31-10.png (117.41 KiB) 844 keer bekeken
En als reactie op Anna: als je je aanmeldt voor een besloten forum, mag je enige privacy wel verwachten, namelijk dat je informatie beveiligd is. Dat blijkt dus niet (meer) conform de huidige wet- en regelgeving te zijn.
Een gekozen nickname kan bovendien niet zomaar (door de gebruiker zelf) gewijzigd worden. Dat is nu niet langer verenigbaar met mijn huidige en toekomstige situatie.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door laura »

Mark schreef:
[...] als je je aanmeldt voor een besloten forum, mag je enige privacy wel verwachten, namelijk dat je informatie beveiligd is. Dat blijkt dus niet (meer) conform de huidige wet- en regelgeving te zijn.
Een gekozen nickname kan bovendien niet zomaar (door de gebruiker zelf) gewijzigd worden.
Dit is een openbaar forum, vanaf het begin.
Een gebruikersnaam kan altijd gewijzigd worden door het forumbeheer.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Ik wil dat mijn berichten niet vanwege de kritiek verwijderd worden, maar vanwege de informatie die volledig vrijelijk toegankelijk is. Zowel medische als beschrijvende informatie. Inclusief lokatie-gerelateerde info.
Letterlijk de hele wereld kan hier meelezen, dit forum downloaden of scrapen en elders hergebruiken, al dan niet op andere manieren.

De informatie ligt letterlijk op straat en dat hoort niet.

En als ik de enige in ben die zich daar zorgen om maakt, vind ik dat heel erg bijzonder.

Het wijzigen van een gebruikersnaam lijkt nuttig, maar het forum is via web.archive.org vrijwel vanaf het begin - mét oude informatie en gebruikersnamen - te doorzoeken.

Verder hak ik niet op personen, maar op het verpakken van een persoonlijke mening als feit en op het vervolgens ontbreken, haast vermijden van enige dialoog en onderbouwing.

En als er geen inhoudelijke argumenten zijn, wordt het persoonlijk, denigrerend haast. Dát wordt getolereerd, maar dat ik scherp, steeds scherper en to the point vragen stel (omdat antwoorden uitblijven) niet. Integendeel. Bijzonder. Tekenend.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

En dus zet je de optie dat ik m'n eigen berichten kan aanpassen maar uit... Bijv die waarin expliciet een woonplaats staat, of links naar externe sites (zoals Strava).

Serieus.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Suffy »

Oh, Befehl ist Befehl, Mark? Nounou, dat kun je toch ook vragen om dat uit te zetten?

ICT'ers zijn 'nerds' en hebben een minder gevoel voor empathie. Ik denk dat Mark daar ook me behept is en wij hiermee moeten leren omgaan.

Die vragen klinken voor mij ook niet als vragen. Ze klinken als een mening die wij voor waar aan moeten nemen.
C'est le tongue qui fait la musique inderdaad.

Voor mij mag je blijven hoor, Mark.
En als je toch antwoorden op je vragen wilt vinden, zijn Engelstalige fora misschien iets voor je?

Ben wel benieuwd of je daar je antwoorden krijgt. Zou je ze met ons willen delen?
Want jouw vragen over verschuivende setpoints en de restklachten waarmee ook ik moet dealen, houden mij ook bezig.

Succes,

Suffy
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door laura »

Mark, morgen heb ik tijd om zulke persoonlijke gegevens aan te passen/verwijderen.

Ik ken niet zo snel forums waar leden zelf hun gebruikersnaam mogen veranderen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Gast1 »

Suffy schreef: 10 feb 2019, 19:15 Oh, Befehl ist Befehl, Mark? Nounou, dat kun je toch ook vragen om dat uit te zetten?
Tijdens het aanpassen en verwijderen van persoonlijke informatie en persoonlijke, externe links werd deze mogelijkheid uitgezet.
Zou dat "per ongeluk" zijn? Lijkt meer op pesten.

++++

De juridische link is een blog uit 2012.

Ten eerste is het vreemd dat hiermee kennelijk gereageerd wordt op een serieus bedoeld verwijder-verzoek.
Ten tweede is de internet/online-wereld ten opzichte van 2012 nogal veranderd. Met wijzigingen in AVG, GDPR enzo.

Ten derde: lees nou eerst eens wat er ook toen al stond; over intrekken toestemming, veranderen/anonimiseren gebruikersnamen. Of de 5e bullet, over medische gegevens.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door Suffy »

Ik heb ook mijn twijfels of dit blog nog van toepassing is op de huidige wet- en regelgeving.
Misschien dat PHPPB hier iets zinnigs over kan zeggen als je het hen vraagt, Laura.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ouderen en een subklinische hypothyreoïdie

Bericht door laura »

Suffy, persoonlijke gegevens als naam, e-mail adres, IP-nummer moeten op verzoek verwijderd worden.
Dat gaat om het vergeetrecht.

Berichten hoeven niet verwijderd te worden.

https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gesloten