Hartklachten door Thyrax?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Marieke Wil
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2019, 12:11

Hartklachten door Thyrax?

Bericht door Marieke Wil »

Hallo allemaal,

Ik plaats dit bericht namens mijn moeder. (69 jaar) Zij is al mee dan 30 jaar schildklier patient. Was eerst hyper, kreeg radioactief slokje, sindsdien hypo. Deed het jarenlang goed op Armour Thyroid, totdat deze niet meer geleverd werd en de samenstelling te wisselend werd. Nu alweer een tijdje op de Thyrax (oude en nieuwe versie) Sinds ruim een jaar de volgende klachten:
-Hartkloppingen in rust en toename na geringe inspanning
-Pijn op de borst, zwaar gevoel op de borst.
-Gewichtstoename en enorme vermoeidheid.

Alle TSH waarden zijn goed.

We hebben net een hele gang bij de cardioloog gedaan, hartflimpjes, event recorder etc etc. Cardioloog zegt dat er niets aan de hand is met het hart, alleen dat haar conditie erg matig is.

Ik vermoed al geruime tijd dat Thyrax wel eens de boosdoener zou kunnen zijn, mede omdat dit ook als bijwerking in de bijsluiter staat. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

En zou de overstap naar bijvoorbeeld Tirosint een optie kunnen zijn?

Ik hoor het graag van jullie.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Hartklachten door Thyrax?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Vervelend voor je moeder! Dat de waardes goed zijn, zegt helaas niet alles. Ieder heeft zo zijn eigen unieke setpoint voor tsh en T4 vrij. Ik denk dat t goed is een aantal waardes te plaatsen onder t kopje hier op de website dan zou Kiek die er een speciale app voor heeft er naar kunnen kijken.

Het moeten wel waardes zijn die nuchter geprikt zijn dus zonder inname medicatie vooraf.

Tirosint is geen wondermiddel, gebruik t nu 2 en een half jaar. Goed ingesteld raken is t belangrijkste dus is t belangrijk om eerst voor jouw het ideale setpoint te weten zodat je daar naar toe kunt werken. Overstappen kost ook weer tijd qua instellen.

Succes voor je moeder.
Marieke Wil
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2019, 12:11

Re: Hartklachten door Thyrax?

Bericht door Marieke Wil »

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb haar laatste waardes zo niet, ik zal er even naar vragen.
Plaats reactie