Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Pat
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 10:43

Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Pat »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum; dank voor het accepteren!
Ik ben Patty 32 jaar oud sinds september 2018 is Graves weer terug na 10 jaar van afwezigheid. Ik heb een zoontje van 2 jaar oud en toen wij graag voor een 2e kindje wilden gaan, kwam Graves aan het licht.
In oktober (startwaarden tsh 0.02 en FT4 24; TSI 4,1 en anti TPO 792) ben ik gestart met PTU en als snel werd de TSH weer wakker waarop mijn (hele prettige) endocrinoloog mij voorstelde om in januari jl. al te stoppen met de PTU (titratie) ivm goede waardes en onze actieve kinderwens.
Na 10 weken zonder medicatie doet mijn schildklier het nog steeds redelijk volgens mij (tsh 0,98 FT4 15,3) maar mijn vraag en bezorgdheid zit hem vooral in de hoge antistoffen die ik heb: Anti TPO 1703 (was 6-2 1810) en TSI 1,93 (was vorige maand 1,74) en de kans op een zwangerschap.
Zijn er in deze groep dames met hetzelfde problemen dan wel tips?
Indien nodig / wenselijk kan ik alle bloedwaarden nog vermelden van afgelopen maanden; ik prik om de 4 weken de tsh en FT4 en om de maand de antistoffen.
Alvast dank voor t meedenken! Groetjes
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door laura »

hallo Pat,

Sorry dat je eerder geen reactie kreeg.
Hoe gaat het met je?

Die TPO-antistoffen spelen geen rol en kunnen geen kwaad.
Er wordt wel gelet op die TSI, maar die zijn maar een klein pietsie verhoogd.

Ben je nu al zwanger?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pat
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 10:43

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Pat »

Hoi Laura,
Dankjewel voor je reactie. Mijn TPO antistoffen zijn inmiddels verder gestegen boven de 1700 en mijn TSI antistoffen zitten nu op 1,02. Mijn schildklierwaarden zijn nog steeds goed en ben nog niet zwanger 🤗
Groetjes!
Suze87
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2020, 19:38

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Suze87 »

Hallo, ik ben benieuwd hoe het met je is verlopen?
Ik weet sinds oktober dat ik graves heb. Startwaarden t4 was 36, tsh 0, nu is t4 11 maar tsh nog 0. Graves is bevestigd dmv antistoffen, die zijn nu 4.0.
De internist zegt dat ik tot oktober ptu moet blijven slikken.

Ik vond het wel fijn om te lezen dat jij na een paar maanden al mocht stoppen...
Ik heb januari 2020 een dochter gekregen en we hebben nog wel een kinderwens waar ik niet heel lang mee wil wachten. Ben nu 33... in oktober alweer 34...
Dus ben benieuwd hoe het met jou is gelopen...
Lomedzoe
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2021, 11:56

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Lomedzoe »

Welke eenheid is de Tsi bij jullie? Ik sta namelijk op 30 momenteel..
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Kiek »

Ik dacht TSI ongeveer max 1.5 U/l?
Het scheelt per lab.
Maar dan is 30 akelig hoog!
Wat zijn de referentiewaarden in jouw lab?
Hoe voel je je?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lomedzoe
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2021, 11:56

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Lomedzoe »

Tsi < 1,8 U/l 😊
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Kiek »

Pffffffff...
Hoe reageert je FT4/T3 hierop?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lomedzoe
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2021, 11:56

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Lomedzoe »

Mijn T4 is normaal, T3 nog mild verhoogd. De l-thyroxine is nu wat verlaagd in dosis, hopelijk nu stabiel. Ik voel me al minder opgefokt en draaiierig, maar nog niet zoals vroeger. Vooral de uitzichtloosheid en onvoorspelbaarheid weegt zwaar. Zeker i.v.m. Zwangerschapswens...
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kinderwens, Graves en hoge antistoffen

Bericht door Kiek »

Een verhoogde T3 -> daarom je TSH nog steeds te laag.

Maar hemeltjelief!, 't is wel een opgaaf met zo'n verhoogde T3 geduld op te brengen, terwijl je gewoon leuk plannen wilt maken!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie