G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek, dank weer! Ik heb vorig jaar 88 Mg geslikt en 100mg en met 100 voelde ik me goed, met 88 minder dus denk ik dat 100 beter is. Hopelijk wil de arts meewerken.
Des tijds kwam uit jouw setpoint berekening ook dat ik qua dosis ergens rond de 94-100 Mg zou uitkomen.
Groetjes Geertje
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek, ik mag van de arts starten met 100 Mg. Ik vertelde hem over het setpoint oa. Hij was benieuwd naar de tool die jij gebruikt. Is deze ook beschikbaar voor artsen?
Hopelijk kom ik nu in de buurt van mijn setpoint en ga ik een stabiele periode tegemoet.
Groet Geertje
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Nee, de app is niet speciaal beschikbaar voor artsen.
Ik ken toevallig iemand die ermee bezig is.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Teun »

Dat kan perspectieven bieden Kiek. De huisarts die het setpoint handteert. Ben benieuwd.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Haha, ik bedoel dat ik iemand ken die mij de app ter beschikking heeft gesteld.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Beste Kiek,
Komende week ga ik weer prikken en heb ik een afspraak met de endocrinoloog. Voor mijn gevoel gaat het beter maar kom ik nog net iets te kort. Zou ik dan, als mijn bloedwaarden dat ook aangeven, ophogen met 12,5 of 6,25 Mg? Of ligt dat aan hoeveel mijn waarde nog afligt van mijn setpoint?
Dan kan ik dat bespreken met de arts. Ik slik nu 100 mg
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Afhankelijk van je waarden hoog je op of niet.
Dat is belangrijk.
Het mooiste is als je gevoel past bij je waarden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,
M’n waarden waren mooi.
Tsh: 0,46
Ft4 14,8.
Dus we doen nu niets aan de dosis. Het heeft vast tijd nodig om weer helemaal de oude te worden. Weet jij hoelang dat ongeveer duurt nadat je waarden goed zijn?
Of verschilt dit per persoon?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Hallo Geertje,

Je slikt nu 100 µg.
Met jouw huidige ochtendwaarden (toch zonder levothyroxine geprikt?) en je set point zou ik 6.25 µg minder slikken.
Op 100 µg heb je als laagste waarde in 24 uur nu een FT4 van 14.8 versus een gemiddelde normaal set point van 14.3 pmol/l en een TSH van 1 mU/l.
Ik denk dat je lijf niet gewend is aan deze chronische overdosering overdag, door je dosis na het prikken.
Tikje minder dus, zou mijn keuze zijn.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
GeertjeSApril2019.jpg
GeertjeSApril2019.jpg (40.12 KiB) 769 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Beste Kiek,
Dank je wel. Ik voel me idd snel nerveus dus dat kan dan wel kloppen. Kan ik dan de ene dag 100 en de andere dag 88 slikken of elke dag 93,75 gram?
Groet, Geertje
Plaats reactie