Setpoint bepalen Meranou

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Dank je voor het proberen Kiek! Jammer dat het niet lukt. Deze metingen waren gedaan in Alkmaar. Volgens mij geen academisch ziekenhuis....

Wel apart dat de app er niks van kan maken.

Nee dat bedoelde mijn huisarts niet. Het is een inval arts. Een antroposofische arts die altijd in een instelling voor verstandelijk gehandicapten heeft gewerkt met moeilijk verstaanbaar gedrag. In de antroposofie gaan ze er vanauit dat jij (jou geest)de baas bent/is over je lichaam. Hij vind dus dat je schildklier problemen ontstaan door gedrag dat je hebt (al dan niet bewust) en dus ook dat je door dat gedrag te veranderen je schildklier weer in de hand kunt krijgen en je dus geen medicatie meer nodig hebt.
Dus, vroeg ik, is het mijn eigen schuld dat ik een autoimmuun schildklier ziekte heb ontwikkeld?
Nee, zo moet je dat niet zien. Je bent niet schuldig, maar jou gedrag is de oorzaak van je ziekte.
Zoals ze er vanuit gaan dat alle ziekten van het lichaam worden veroorzaakt door eigen gedrag. Van kanker tot een zwerende vinger.

Dus niet de schildklier zorgt voor psychische problemen, maar de psychische problemen maken je schildklier probleem....

Bedankt voor de moeite. Voor een setpoint moet ik dus nog een aantal waarden verzamelen?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Kiek »

Hallo Meranou,

Ik probeer mensen te informeren, omdat rationele kennis vaak helpt om de kwaal en de behandeling te begrijpen.
Antroposofie zal best goede kanten hebben, met de dansende ritmische elfjes.
Het is een begrip in alkmaarse contreien.

Je waarden zijn een ander onderwerp.
Ze zijn niet bepaald in het Medisch Centrum Alkmaar.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Wat bedoel je met "ze zijn niet bepaald in Medisch acentrum Alkmaar"?

Ik was toen onder behandeling voor te snel werkende schildklier in MCA. Daar liet ik ook bloedprikken.

En inderdaad zal de antroposofie goede dingen hebben. Ik ga liever voor de reguliere weg...
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Kiek »

Ieder lab hanteert eigen referentiewaarden.
Naar gelang de machines ingesteld zijn.
Alkmaar is daarbinnen ook nog eens uniek in Nederland.
Daarom zijn ze direct herkenbaar.
Ook in de verhoudingen van FT4/TSH.
Misschien zijn je waarden dan deels in een ander ziekenhuis bepaald.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Het zijn waardes van 19 jaar geleden, hou je daar rekening mee?

Dit is wat er in "mijn noordwest" staat. Waar het bloed onderzocht is kan ik niet vertellen natuurlijk. Wel dat ik daar bloed heb laten prikken. Referentie waarden van nu zijn heel anders dan die van toen!

Wel heel vervelend dat je mij het gevoel geeft dat je me niet gelooft. Heel bijzonder!

Bedankt voor je moeite.
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Nu ik het terug lees zie ik wat typfoutjes bij de ref waarden. (Sorry daarvoor, ik wil vaak te snel)

Ft4 9-20
Tsh 0.15-5
Misschien daardoor jou verwarring....
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Kiek »

(De referentiewaarden van Alkmaar zijn lager: FT4 richting ca. 7 - 16 pmol/l)

Helaas kan ik niets met je oudere waarden aanvangen, Meranou.
Noch in combinatie met de nieuwe, noch uitsluitend je oudere waarden.
Kijk naar de punten hieronder.
Er valt geen curve uit te halen.
Dat is jammer.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
MeranouOudereWaarden Maart2019.jpg
MeranouOudereWaarden Maart2019.jpg (31.93 KiB) 742 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Nogmaals bedankt voor de moeite.

Referentie waarden NU zijn inderdaad
Tsh 0.3-5.6 ft4 7-16
TOEN waren ze
Tsh 0.15-5 en ft4 9-20
Ik heb het namelijk voor mijn neus liggen. Ik verzin het ook niet! De manier waarop je reageerde vind ik heel vervelend. Misschien zou je zoiets voortaan in vragende vorm kunnen doen? Nu voelde het voor mij nogal dreigend.
ella1
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 aug 2017, 16:55

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door ella1 »

Beste meranou, ik voel me toch geroepen het voor Kiek op te nemen.
Zijn probeert hier iedereen te helpen en dat doet ze op haar eigen manier maar zeer duidelijk en leerzaam.
Om nou met iedereen rekening te houden hoe die benaderd wil worden gaat wat ver.
Misschien gewoon lezen en niet iets tussen de regels zoeken wat er niet is?
1.0 / 16.1
2.3 / 14/7
1.4 / 16.1
1.7 / 15.1
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Setpoint bepalen Meranou

Bericht door Meranou »

Beste ella1

Door de zin van kiek :" jou waarden zijn niet in Alkmaar bepaald", en de zin van: "de referentie waarden in Alkmaar zijn anders , kloppen niet".
De waarden toen waren anders dan die van nu. Mijn bloed is daar geprikt en ik kan me niet voorstellen dat ze het ergens anders hebben heengestuurd om te bepalen Net alsof ik het verzin? Dat is niet tussen de regels door lezen. Dat zijn de feiten die er staan geschreven....

Als ik het gevoel krijg dat ik niet geloofd word of dat men mij het idee geeft dat ze denken dat ik zit te liegen dan ga ik steigeren. Mijn leven lang heb ik dat ingehouden. Nu dus niet meer.

Maar lief dat je voor haar opkomt!
Plaats reactie