Raadsel

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Lieke2328
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2019, 08:15

Raadsel

Bericht door Lieke2328 » 31 mar 2019, 07:31

Hallo iedereen,
Het gaat eigenlijk over mijn vader en heb jullie bevindingen nodig. Mijn vader heeft enorm veel last met de dikte van zijn bloed en neemt bloedverdunners en ook medicatie voor hart, verder problemen met hoge bloeddruk. Enfin niks om ons echt heel veel zorgen te maken. Enige maanden geleden en vermits mijn vader heel moe is, is er getest op de schildklier. Resultaat Tsh te weinig en t3 en 4 te hoog. Dokter geeft direct medicatie nl l thyroxine en mijn vader neemt dit dan ook iedere dag. Nu mijn vader heeft sinds enige jaren trillende handen, direct last van rode plekken in zijn gezicht, vooral vreselijke jeuk (die hij enkel onder controle krijgt door pijnstiller). Maar misschien nog het ergste van al nl heel veel pijn en krampen in zijn benen. Zoveel zelfs dat hij van een mens komt die gewoon was per dag toch 5 km te stappen tot bijna geen 100 m meer af te kunnen leggen. Vorige donderdag nieuw bloedonderzoek en vrijdag om resultaat, schildklier helemaal niet ok nl tsh van minder van 0,01 en t4 van +35 en t3 van +8, direct stoppen met medicatie en onmiddellijk strumazol nemen. Nu zijn de witte bloedcellen plots te weinig, alhoewel dit nooit in een vorig onderzoek naar boven gekomen is en zijn bloed is toch iedere maand afgenomen en moet hij onmiddellijk een beenmergpuntie laten doen want nu denkt ze plots aan leukemie?? Heeft iemand een idee of dit misschien door de medicatie zou kunnen komen? Misschien zij er mensen die dit herkennen?
Bedankt voor de reactie
Een bezorgde dochter

Bella
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Raadsel

Bericht door Bella » 31 mar 2019, 09:58

Beste Lieke,

Schrik hiervan, want je bezorgdheid is terecht:
een verstoring van de aanmaak van witte bloedlichaampjes is een ernstige bijwerking van Strumazol.
Je vader mag dat NIET meer gebruiken.

In onderstaande folder vind je concrete informatie:
https://www.asz.nl/behandelingen/schild ... rbimaz.pdf

Trek aan de bel bij de artsen en laat je niet wegsturen voordat je helemaal gerustgesteld bent!

Sterkte!
Bella

PS Als de communicatie niet goed is, vraag dan aan de huisarts van je vader om je hierbij te helpen.
Van arts tot arts gaat nu eenmaal vlotter.
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.

Lieke2328
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2019, 08:15

Re: Raadsel

Bericht door Lieke2328 » 31 mar 2019, 11:03

Hallo Bella
Bedankt voor uw reactie.
Dacht ik ook aan maar mijn vader had nog geen strumazol genomen. Die heeft hij nog maar vrijdag gekregen.
Daarom dat ik me afvraag of het andere medicament l thyroxine dit misschien ook kan veroorzaken?
ga in ieder geval antwoorden zoeken 😉
Bedankt en groetjes

Kiek
Berichten: 4525
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Raadsel

Bericht door Kiek » 31 mar 2019, 12:11

Hallo Lieke,

Je schrijft:
Enige maanden geleden en vermits mijn vader heel moe is, is er getest op de schildklier. Resultaat Tsh te weinig en t3 en 4 te hoog. Dokter geeft direct medicatie nl l thyroxine en mijn vader neemt dit dan ook iedere dag.

Dit klopt niet.
Met een te lage TSH en een te hoge FT4 en T3 kan geen levothyroxine (=T4) voorgeschreven worden.
Deze behandelaar is de richting kwijt.
Ik zou onmiddellijk m'n biezen pakken en een serieuze specialist raadplegen.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Lieke2328
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2019, 08:15

Re: Raadsel

Bericht door Lieke2328 » 31 mar 2019, 12:47

Hallo Kiek
Bedankt voor je reactie.
Ben blij dat iemand deze reactie geeft want ik vrees ook dat de dokter volledig verkeerde medicatie voorgeschreven heeft.
Daarom vraag ik me ook af of die witte bloedcellen daarvan het resultaat zijn. Hoop met het juiste medicament nu dat mijn vader vrij snel beter gaat worden. Maar heb geen zin om met leukemie nog eens een verkeerde diagnose te krijgen.
Bedankt en groetjes

Plaats reactie