Advies

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Jens
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2019, 16:27

Advies

Bericht door Jens »

Hallo,
Ik heb al heel veel gelezen op dit forum en ook veel geleerd denk ik, maar toch wil ik iets vragen.

Begin januari heb ik een schildklier ontsteking gekregen. Ik heb 4 weken koorts gehad en heb gehypert op een gegeven moment ft4 van 44.
Tsh was niet meetbaar. Ik ben heel erg ziek geweest, hartkloppingen pijn in mijn kaken spierpijn.

Hierna is mijn schildklier traag gaan werken en werd ik verschrikkelijk moe, zo moe dat ik bij wijze van spreken overal wilde slapen en ik kwam niet goed uit mijn woorden etc. Ook had ik tijdens de nachten het gevoel of er beestjes onder mijn huid liepen. Hierdoor kon ik ook moeilijk slapen.

Ik hou ook vocht vast de ene dag lijkt het erger dan de andere.
Na op een gegeven moment een waarde van tsh 6 en ft4 11 heeft mijn huisarts eerst 50 levothyroxine voorgeschreven en twee weken later omdat ik nog vermoeider werd nog 25 levothyroxine erbij voorgeschreven. Op dit moment slik ik dus 75 levothyroxine.

Vandaag bloeduitslag gekregen na 6 weken medicatie slikken op nuchtere maag zonder medicatie is de waarde nu tsh 0,9 en ft4 16.
De huisarts vind de waarde goed, kreeg ik vandaag te horen van de assistent. Ik heb gevraagd om een afspraak.
Vrijdag heb ik een afspraak met de huisarts, kan ik om ophoging van medicatie vragen.

Zal ik me daardoor beter en minder vermoeid gaan voelen.
Uit bloeduitslagen van vorig jaar en daarvoor blijkt dat ik een tsh van 1 of rond de 1 heb en een ft4 van rond de 20. Wat is jullie mening.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Advies

Bericht door laura »

hallo Jens,

Zou jij een virale schildklierontsteking gehad hebben?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jens
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2019, 16:27

Re: Advies

Bericht door Jens »

Ja volgens mij wel.
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Advies

Bericht door Linrose »

Hoi Jens,
Dan heb je waarschijnlijk net als ik een schildklierontsteking de ziekte de Quervain gehad. Misschien heb je mijn topic hier al gezien... Ik ben er sinds nov 2017 zoet mee. Verhoging vragen kan natuurlijk. Maar ik zou Kiek hier even je setpoint laten berekenen. Dan weet je ongeveer waar je naar toe moet met je waarden. En je beter voelen heeft tijd nodig heb ik gemerkt. Nou is elk mens weer anders, maar ik heb er ook lang tijd voor nodig gehad me weer een beetje mens te voelen.
gr Lin
Jens
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2019, 16:27

Re: Advies

Bericht door Jens »

Hoi Linrose,
Ik heb je topic gelezen, wat een verhaal, ik ben er achter dat ik geduld moet hebben. Ik ga al mijn waardes opvragen bij de huisarts.

Hierna zal ik vragen of kiek een set point berekening wil maken. Dan heb ik een uitgangspunt.
Wat vervelend Linrose zo lang al niet fit, ik heb het echt als heel heftig ervaren, op het internet is er weinig over te vinden. Fijn hoe vervelend het ook is om van de ervaring van een ander te leren.
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Advies

Bericht door Linrose »

Nou zeg dat, echt een rot aandoening! Ik hoop voor je dat het snel voor jou verbeterd!
Succes, en vraag maar als je nog wat wil weten
Gr Lin
Plaats reactie