Vergoeding vitamine D en Calci-Chew

Ziekten van de bijschildklieren
marjoleta

Re: Vergoeding vitamine D en Calci-Chew

Bericht door marjoleta » 08 mei 2019, 07:07

Goedemorgen,

Vraag, ik ben het even kwijt waar ik dit moet plaatsen.

Maar mijn vorige uitslag met bloedprikken Anti-Thyreoglobuline was 0 en nu 20 , Thyreoglobuline 0.2 L wat is daar de betekenis van ??

Mvg.
Marjoleta

Kiek

Bericht door Kiek » 08 mei 2019, 12:35

Zolang er Tg te meten is, zolang is er ergens nog schildklierweefsel aanwezig.
Dat is erg belangrijk voor mensen met schildklierkanker.
Daarom wordt deze bepaling gebruikt bij mensen met schildklierkanker waarvan de schildklier verwijderd is.

Ik begrijp dat jij een afwijking hebt aan je bijschildkliertjes.
'k Heb geen idee waarom je behandelaar dit heeft laten bepalen.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

marjoleta

Bericht door marjoleta » 09 mei 2019, 06:34

Goedemorgen Kiek,

Dank je wel !, ik krijg 21 Mei een (laatste) gesprek met de Endo.

Ze heeft al aangeven dat mijn waarden verder kloppen en dat ik nu terug ga voor controle bij de huisarts.

Dit doen ze altijd na 5 jaar gaf ze aan.

Met vriendelijke groet,
Marjoleta

Kiek

Bericht door Kiek » 09 mei 2019, 11:09

Ach, nu lees ik in je eerste bericht dat je schildklierkanker hebt gehad, Marjoleta.
Dat wist ik niet.
Ik dacht dat je geopereerd was vanwege een ziekte aan je bijschildkliertjes.

Wat geven artsen toch weinig informatie over het hoe en waarom van bepaalde uitslagen!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

marjoleta

Bericht door marjoleta » 09 mei 2019, 13:01

Dag Kiek,

Dank voor het verdiepen in mijn situatie, inderdaad schildklierkanker en omdat de chirurg destijds mij een half jaar heeft laten wachten voordat er een operatie plaats vond was de tumor ondertussen verder gegroeid en heb ik twee bijschildkliertjes verloren.

De internist waar ik onder behandeling was gaf aan dat er geen werkende bijschildkliertjes meer waren en volgens hem had hij nog niet eerder meegemaakt dat deze weer konden gaan werken, en kreeg ik daarvoor extra medicatie.

Ne een paar jaar voelde ik mij steeds zieker worden volgens de internist was alles oké, nadat ik mijn waarden op het
Schildklier Forum aangaf kreeg ik informatie van Bella dat heeft mij min of meer gered , en ben ik naar een ander Ziekenhuis gegaan.
Waar bleek dat dat er toch nog 2 werkende schildkliertjes waren en kon ik van de medicatie af hiervoor.

Daarom ben ik nu nieuwsgierig waarom anti TG (20) wordt gemeten, terwijl er eerst 0 was gemeten.

21 Mei hoor ik dat dus.

Weer bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groet,
Marjoleta

Marguerite

Bericht door Marguerite » 25 jul 2019, 13:01

Even een update.

Ik ben na mijn internist bezoek nu een maand of anderhalf verder De Cacli Bone D3 1000/800 IE ipv Calci Chew 1000 werkt natuurlijk van geen meter. Daar was ik al bang voor. De hypopara verschijnselen kwamen betrekkelijk snel in hevige mate terug, veel kramp en veel tintelingen in ledematen. Verleden week bloed geprikt en calcium onder de 180.

Na telefonisch overleg met de internist: op mijn voorstel de Calcium terug in normale vorm zonder D3 en de alfacalcidol terug. Gaat meteen al een stuk beter. Nu ipv Calci Chew 1000 gewone Calcium 1000 bij de apotheek gehaald. Hij zegt kijk maar hoe het gaat en anders kom je eerder terug. Nou dat wil ik wel een tijdje proberen.
Ik ervaar weinig medewerking in het meedenken om tot echt concrete oplossingen te komen. De huisarts is al helemaal niet meewerkend die vindt het volgens mij 'te lastige materie'. Ik zal daar toch eens een gesprek over moeten voeren want volgens mij vind hij feitelijk alles lastig ;-)

De internist vindt het wel prima dat je zelf met een voorstel komt. Tja....je moet wat niet waar. Uiteindelijk is het wel een 'levenslang' probleem waar een goede oplossing voor moet zijn. Het is alleen een beetje jammer dat je het zelf allemaal moet bedenken ;-)

Groet,

Marguerite

Plaats reactie