Help !! TSH 86 T4 1.5

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

Mama van 2 PB blijft bij mij in postvak uit staan ?
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Kiek »

Een bijzonder tijdschema, StarZ.

Als je internist wil weten wat je huidige dosis in jouw lijf doet, dan is die 6 weken belangrijk.
Het stofje T4 heeft een lange halfwaardetijd van 7 dagen.
Vergelijk dat met een paracetamolletje met een halfwaardetijd van een paar uur.

Het doel is zo snel mogelijk de juiste dosis voor je hormoontekort.
Dat komt ten goede aan je lijf en je hersencellen.
De wijze van opname, van verbruik, en van uitscheiding van een dosis T4 is uiterst individueel.
Na gemiddeld 6 weken op dezelfde dosis heeft je FT4 de maximale hoogte bereikt op een bepaalde dosis.
Dat geeft een nieuw uitgangspunt voor het bepalen van je volgende dosis.
Na 3 weken is het koffiedik kijken.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

Bedankt voor je reactie Kiek. Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Bloed en echo.

Om even terug te komen op mijn verhaal die ik als eerst had geplaatst. Waar ik het had over een insectenbeet !! En daarna klachten brok in keel enz.

Nu heb ik die bult die ik toen had aan mijn linkerkant van mijn hals( of beter gezegd stukje waar nek eindigt en schouder begint) nu ook aan de rechter kant. Ik denk dat het toen geen insecten beet ik geweest maar gezwolle lymfeklier. Nu lees ik allemaal enge verhalen over een trage schildklier met ook nog eens gezwolle lymfeklieren. Toen ik de zwelling zojuist ontdekte en er natuurlijk weer flink aan heb gezeten is deze inmiddels 2x zo groot en voelt warm aan
Precies zo als het toen voelde waarvan ik dacht dat het een insecten beet was. Morgen is de echo van de schildklier en bloedprikken. Ik bel morgen ochtend gelijk even het zh en het daar uitleggen. Ik kan er gewoon niet van slapen !!!
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

Na 6 weken de maximale waarden.
Begrijp dan ook nier waarom na 3 weken al bloedprikken nodig is??
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Kiek »

Hoe gaat het nu?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

echo was voor zover goed. Geen raare bultjes waar ik bang voor was. Wel was zoals de arts zij te zien dat ik een traag werkende schildklier heb. Voor bloeduitslag werd ik gebeld tsh nu 25 gelukkig al gezakt( maar nog veelste hoog ). T4 was goed weet even de waarde niet meer en mijn uitslag is nog niet terug te zien in mijn patiënten portaal. Arts gaf aan dat het hier gaat om hashimoto maar omdat het binnen een jaar na bevalling is. Geven ze die naam er niet echt aan, dit omdat het over kan gaan. Ze zij er wel bij dat het vaak voorkomt dat je een traag werkende schildklier blijft houden. Voor nu doorgaan met halve tablet omdat zoals je zij Kiek die 6 weken nog niet om zijn dan opnieuw bloedprikken. De zwelling zoals in omschreef in mijn vorige bericht is inmiddels weer gezakt, arts gaf aan niet echt een duidelijke link te hebbem.met schildklier en die zwelling. Ik moet het in de gate houden en eventueel contact opnemen wanneer ik weer last heb.
Zodra ik.mijn volledige waardes kan in zien zal ik deze eve plaatsen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Teun »

Als er al gezegd wordt dat je ft4 goed is en je tsh al zover gezakt gaat het lekker snel met je ondanks de relatief lage dosering momenteel. Maar je bent er nog lang niet. Waarschijnlijk zal die dosering wel omhoog gaan volgende week, maar je bent in ieder geval op de goede weg. Helaas zal je lichaam nog langere tijd iets anders zeggen, deze loopt er over het algemeen flink achteraan.
Wel fijn dat je gerustgesteld bent over de verdikking, kan inderdaad een lympheklier zijn maar die reageert wel vaker als er iets niet helemaal in orde is met je lijf. Maar ik zou me daar nu maar geen zorgen meer ommaken als de echo goed was. Succes, ik ben benieuwd hoe je verder gaat herstellen.
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

Teun bedankt voor je reactie.
Starz
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2019, 19:34

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Starz »

TSH 26
Vrije T4 15
Anti TPO 600

De uitslagen van 3 juni
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help !! TSH 86 T4 1.5

Bericht door Kiek »

Knap je al wat op?

Nu nog even afwachten hoe ja waarden zich ontwikkelen.
Het lijkt dat je op een relatief hoge FT4 zult uitkomen met een relatief hoge TSH.

Maar eerst op naar je volgende waarden!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie