Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Dus met andere woorden " het zegt dus eigenlijk niks ! "
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Zo is dat!
Het is een aardig handigheidje!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Haha weg ermee dus...
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Zo is dat, Heidy!

Want zoals het nu gebruikt wordt, zijn er mogelijk meer mensen met een subklinische hypothyreoidie die geen behandeling krijgen.
Want afhankelijk van de aanwezigheid van anti-TPO.
Wat is de individuele schade voor degene die het betreft?
Wat is het persoonlijk drama?
En dan er ook maar bij: wat is de economische schade voor de maatschappij?

Ze kunnen beter iemand met een subklinische hypothyreoïdie voldoende levothyroxine geven, en dan na een jaar of anderhalf jaar een proefstop inlassen van een week, met minstens drie metingen.

Prettige avond,
en slaap lekker!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

Ik merk dat ik weer onrustig ben. Ben echt weer niet lekker voel en dan op zoek ga naar een verklaring.

Spookt toch door mijn hoofd dat ik nu vanaf eind febr met 13 gezakt ben en nu dezelfde waarden heb als toen.
Toen voelde ik me ook onrustig, erger dan nu en ook paniekerig.


Nu ben ik sinds een oaar dagen weer omlaag gegaan ( 70). Kan het zijn dat mijn schildkkier het weer beter gaat doen ?
Misschien is dit wel heel normaal maar voor mij allemaal nieuw.

Ik dacht bij 88 dat ik er wel bijna was maar dat blijkt dus niet.

Zie trouwens nu en in vorige berichten dat ik beter kan gaan typen met een leesbril op....wat een fouten.

Nu ga ik proberen te slapen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen, ben ik weer...
Heb slecht geslapen, de hele nacht heel warm gehad en transpireren. Dat heb ik erg veel de laatste tijd. Niet alleen in de nacht maar ook overdag.
Voelt niet als een opvlieger die heftig komt en weer weggaat.

Ik heb alles even bijelkaar gezocht voor de endo die me vandaag gaat bellen.

Heeft iemand ervaring met de reactie van de schildklier wanneer je stopt met Quetiapine ?
In het Framaceutische compas staat dat quetiapine een daling (kan) geven van totaal en vrij t4 en een daling van titaal t3.
Lijkt bij mij nu met stoppen het tegen overgetelde te doen.

Heb nu alles bijelkaar liggen voor als de endo belt. Al denk ik dat ik toch zelf weer een voorstel beleid moet doen.
Zij vindt mijn waarden stabiel, en vindt dat ik door moet gaan met deze dosering. Maar dat voelt niet goed!
Helemaal niet omdat ik niet vind dat je van stabiele waarden kan spreken als je met 13 naar beneden bent gegaan en je waarden zo goed als hetzelfde zijn.

Ik heb ook duidelijk weer de behoefte om van me af te schrijven en info te verzamelen. Heb ik heel lang niet gehad...er is iets in dat lijf gaande wat me weer zo bezig houdt.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Vergeet te schrijven...quetiapine ( ka)geeft ook een verhoging van de tsh nu dus denk ik verlaagt door het stoppen,
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Even het laaatste ...endo gesproken, ik ga met 13 omlaag. Vind het wel soort van spannend omdat het voor mij best een grite stap is maar voel me nu al zo'n tijdje net aan de verkeerde kant zitten.

Vanaf morgen ga ik naar 63
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Zou het zo zijn dat een gezonde schildklierwerking beïnvloed kan worden door Quatiapine, Heidy?
Dan is het een geluk dat je zelf je dosis bepaalt, zodat het niveau van de FT4 onder jouw controle is.
Denk ik.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

hi kiek,

Volgens het farameutisch compas komt het vaak ( 1-10%) voor dat het een verhoging van de tsh en daling van de totaal en vrij t4, daling totaal t3 geeft.
Het is dus afwachten wat het bij mij doet.

Nu vind ik het wel een beetje typisch dat mijn waarden wat scherper zijn geworden na het stoppen.

De endo vandaag wist ook niet wat het evt teweeg brengt, de tijd zal het leren.
het is wel de reden dat ik nu met 13 ga zakken. Hoop daar even de scherpte van het hyoer gevoel af te halen.

Nou voelde ik me wel al hyper voordat ik ging stoppen met de quetiapine, toen ben ik al gaan minderen.

Vind het op de een of andere manier ook erg spannend om te zien welke kant het op gaat.
Plaats reactie