Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

maar weer even een update , ook omdat ik het voor mezelf als overzicht hou.

13/6 naar 70 gegaan
19/6 naar 63 gegaan.

Merkte verleden week dat het beter ging, had van de week zelfs een paar hele goede dagen.
De warmte was wat lastig maar deed het rustig aan en voelde me eigenlijk vrij goed.
En dan slaat het weer toe...misselijk, meer warmte aanvallen, transpireer me een ongeluk, wat onrustiger in het hoofd, alsof ik weer wat van die hyper klachten heb.

Snap er echt niks van. Kan nu best zijn dat ik niet lekker ben van de warmte maar vandaag is het een stuk beter buiten.
Probeer me er aan over te geven maar neemt me dan weer even over.
Voel een weerstand tegen de schildklier med maar daar ga je ook niet zo maar mee stoppen,
Bloed prikken geeft nu ook geen beeld.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Steeds zieker worden

Bericht door elizabeth27 »

Sterkte!
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks,

Ik heb van de week even globaal mijn hele verhaal teruggelezen.
Blijf het toch een apart verhaal vinden.
2 jaar geleden zat ik op 63 en waren mijn waarden veel slechter.
Ik heb het gevoel dat mijn schildklier het weer aan het oppakken is.
Onderliggend voelt het goed.
Heb zelf alleen het gevoel dat ik steeds een beetje hyper ben, en dat gevoel komt na even verlagen weer in alle hevigheid teug.

Ik heb nu 2 dagen overgeslagen en voel me rustiger worden. Voel me nog niet goed maar de heftige piek is er vanaf.
Vanaf morgen ga ik naar de 50. Kijken hoe dat gaat.
Weet dat wisselen ook niet goed is maar dat hyper gevoel is afschuwelijk.
Dat gevoel speelt vanaf begin maart. Daarvoor was het meer hypo met ophoogklachten. Vanaf die tijd voelt het alsof alles omgedraaid is. Een helder hoofd, meer energie, dunne handen, voeten en gezicht, voor het eerst in jaren weer wat afvallen.

Ik heb mijn hele verhaal van de week naar de endo gestuurd en had verwacht dat ze me teug zou mailen dat ik door moest zetten op dezelfde dosering. Maar ze wil wel met mijn gevoel mee gaan.
Ben benieuwd.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen ,

Ben ik weer. Ben vandaag na 3 dagen geen tirosint genomen te hebben weer begonnen,
Een beetje tegen mijn gevoel in want voor mijn gevoel blijf ik hyperklachten houden. Maar ben gewoon even ten einde raad.
Ik vertrek morgen voor 3 dagen met mijn dochter naar disney, ik laat het op me afkomen maar voel me beroerd.

Het leek even alsof de scherpe rand ervaf ging maar was van korte duur. Ben erg misselijk, onrustig in mijn lijf,breiige ontlasting. Slecht slapen, merk tegen paniekerig aan.

Verleden keer dat ik een paar dagen niks nam kreeg ik toch wel vrij snel wat hypo klachten. Ben nu in 3 dagen 1 kg afgevallen, heb nog steeds dunne handen en voeten, dat is meestal het eerst wat bij mij reageert.

Ik weet het gewoon even niet meer.

Kiek zou het kunnen dat mijn schildkkier zich aan het herstellen is? Of zelf weer flink wat doet. Ik had dit soort klachten alleen als ik ging ophogen.
Ik heb nu het gevoel dat en mijn schildklier het betre doet en dat de medicijnen me dat hyper gevoel geven
Jij hebt er veel verstand van en zou graag jouw kijk op mijn situatie willen horen.
Ik merk dat ik weer erg onzeker ben terwijl dat in een normale situatie niet bij mij past.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Heidy,

Gewoon doorgaan met je plan, en naar 50 µg doorstappen.
Of je schildklier het zelf weer kan oppakken, is niet afhankelijk van je dosis.

Veel plezier!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ben weer terug uit disney, gesloopt en wel.
Heb daar nog een dagje overgeslagen. Bleef zo lekker misselijk. Naar omstandigbheden is het best redeljk gegaan.
Ben wel flink een grens overgegaan maar was erg fijn om met mijn dochter weer eens op pad te gaan.

Had ook jaren niet gedacht dt ooit nog te kunnen doen.

Vind het wel apart om te zien dat ik nu een week aan het minderen ben van 63 naar 50 waarvan ik zlefs 4 dagen niks geslikt heb toch van die dunne handen en voeten heb. Ben nog steeds aan de dunne ontlasting en nu weer misselijk( kan ook virus meespelen).
Hoofd blijft helder.

Ben wel heel blij dat ik weer thuis ben, zal het ook niet nog een keer doen. Is voor nu wel een aanslag op mijn lijf.

Nu maar heel rustig aan doen en kijken wat alles me brengt.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Een geslaagde uitdaging heb je achter de rug!

En nu je dosis bestendigen.
Je hebt de juiste beslissing genomen door te minderen.
Hou vol!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

Soms even een bemoedigend woordje nodig. Ben heel blij dat ik geweets ben, heel waardevol zo met je dochter op stap.
Ben nu kotsmisselijk, vieze dunne ontlasting. Heb even terug gekeken maar dat heb ik langere periode, dus alleen een virus zal het niet zijn.


De endo stuurt een lab form op en dan weer even kijken wanneer het handig is om te laten prikken.
Heb vanmorgen alles even kort op een rijtje gezet vanaf begin eind febr , begin maart. Vanaf toen heb ik het gevoel gekregen dat ik steeds wat hyperig was. Vooral in het bein heel heftig.

Zet het hier ook even neer. Ook voor mezelf voor het overzicht.

Slikte eind febr /begin maart 88/88/75. Tsh 14.2. T4 1.5 ben toen een week naar 88 gegaan ( had liever 1 dosering).
21/3 van 88 naar81.5. Tsh 1.36. T4 12.7
9/5 van 81.5 naar 75
13/6 van 75 naar 63 Tsh 1.4 T4 14.9
27/6 van 63 naar50

Tussen 13/6 en nu blijf ik me slecht voelen, vnl misselijk, diaree, meer Transpireren, slecht slapen. Licht onrustig.Heb zelfs daarin meerdere dagen overgeslagen.
Ben sinds een korte tijd ook erg helder in mijn hoofd en heb slanke handen, voeten en gezicht en val wat af,heb ook meer energie. Alsof iets me draaiende houdt. Ben dan ook drukker in mijn hoofd.

Wil bloedprikken nog even uitstellen om het even wat langer te geven om te kijken wat het doet.

Zo nu weer tijd voor wat anders. Staat nu duidelijk op een rijtje en kijken wat het doet.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge...
En daar gaan we weer...

Ik word weer zieker ... vreselijke diarree, misselijk. Voel me zo ontzettend beroerd.

Ik weet het echt even niet meer. Voel me zo niet goed.
Weet ook niet meer waar ik goed aan doe. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat ik hyoer ben dat die medicijnen me geen goed doen.aan de andere kant gaat dit misschien wel te hard allemaal.

Waarom voel ik me vanaf febr/ maart hyperig en kom ik daar niet vanaf ondanks dat ik aan het verlagen ben. Sinds ik er iets overheen gegaan ben lijk ik er niet meer vanaf te komen.

Is die diarree en misselijkheid een teken van hyper of dat tirosint me geen goed meer doet, of dat het minderen erin hakt.

Ik ben echt weer even radeloos...bah

Van de week maar weer even laten prikken dan is er misschien een beetje zicht op welke kant het op gaat.

Wat een gedoe !
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Thanks voor je berichtje.
Tot nu toe staat er niks vast met wat de bedoeling is.
Omdat ik het gevoel had zo hyperig te zijn en mijn waarden ondanks verlagen hetzelfde bleven zijn we gaan verlagen.
De endo weet eigenlijk ook niet zo goed wat te doen.
Ik had gehoopt ook wat hypo te worden maar het tegenovergestelde heb ik nu.

Ga zo even kijken of ik jouw verhaal terug kan vinden en of ik het kan opbrengen om dat te lezen.
Maar ben jij helemaal gestopt en toen toch weer begonnen ? Met dezelfde medicatie.

Kan nu amper op mijn benen staan,
Plaats reactie