Nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Nanske
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018, 14:06

Nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Nanske »

Hallo, mijn schildklier werkte te traag daardoor ik kreeg ik Euthyrox 50 voorgeschreven. Na een jaar ging het eindelijk de goede weg op...mijn klachten zoals zware vermoeidheid, haaruitval,geen energie,depressiegevoel...waren bijna verdwenen. Nu neem ik drie weken de nieuwe formule en mijn klachten lijken terug te komen..depressie gevoel..geen vreugde gevoel..Heeft er hier nog iemand last van ??
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Hallo Nanske, welkom!

En dank je voor je nieuwe-Euthyrox-ervaring.
Ik ben er nieuwsgierig naar.
Je bent de eerste.
Heb je de indruk dat je minder µg binnenkrijgt?
Hoeveel slik je nu?
En wat zijn je TSH/FT4-waarden?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Nanske
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018, 14:06

Re: Nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Nanske »

In mei 2018 had ik :


TSH +4,93
FT4 15,1
FT3 5,3

mei 2019

TSH +3,50
FT4 14,6





1 juli ben ik met die nieuwe formule begonnen en moet nu minstens 6 weken wachten voor een nieuwe analyse.
Ik voelde me eindelijk weer een beetje normaal...pppfff
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Och, heden!
Die oude levothyroxine heeft je niet veel geholpen.
Je waarden zijn feitelijk niet verbeterd.
Logisch dat je cellen smachten naar wat meer pep!
Volgens mij ligt dat niet aan de nieuwe Euthyrox.

Heb je nog waarden die tussen deze waarden zijn geprikt?
Het is het beste als je je FT4/TSH 's ochtends vroeg nuchter laat prikken, zonder de dosis levothyroxine van die dag, en in hetzelfde lab.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie