Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi florance,

Ben begonnen aan jouw verhaal, zag dat ik sommige delen wel al wist en gelezen had.
Heb wel besloten niet alles te gaan lezen want daar word ik niet heel vrolijk van....

Heb een stukje over je afbouw gelezen en daar herken ik me dus in....ben echt vreselijk beroerd.
Ik ben alleen een grotere stap teug gegaan. Ip zit ik op 50 maar als ik zie wat ik de afgelopen dagen gedaan heb,
Soms overgeslagen, soms uitgespuugd ( gekotst ) zou ik nu gemiddeld op 25 zitten.....
Het is alsof mijn lijf onder stroom staat met daardoor extreme missleijkeid en water dunne def.

Dat je lijf dit kan doen ....
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Even een vraagje voor Kiek,

Het gaat hier nog steeds niet lekker...voel me nog steeds hyper. Heb geen ding wat erop wijst dat ik hypo ben.
Afgelopen 11 dagen heb ik nu gemiddeld 25 geslikt. Heb een paar dagen overgeslagen en een paar keer overgegeven.

Ik ben nu aan het kijken hoe ik verder moet gaan.
Ik wacht nog op een lab form van het zh, daar ga ik morgen maar weer eens achteraan bellen.
Ik wil,dan zo snel mogelijk laten prikken.

Nu las ik ergens ook van prikken en een week niet slikken en dan weer prikken.
Zou je dat voor mij nog eens goed uit kunnen leggen. Ik wil dat nl voorstellen bij de Endo.

Afhankelijk van de bloeduitslagen en wat daaruit komt een beslissing nemen.
Wat er ook gebeurd, ik wil van de tirosint af.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Goede morgen Bloem,

Een week niet slikken en prikken op de ochtend van dag 1, dag 3 en dag 7, is zinvol voor mensen aan de levothyroxine die willen weten of hun schildklier het werk weer kan oppakken.
Je kunt uit deze eenvoudige proef veel informatie halen:

wat is de eventuele restfunctie van de schildklier?
wat is de halfwaardetijd? (die is gemiddeld 7 dagen, en per individu verschillend, ca. 5 tot 10 dagen)
wat is het set point?

Wie weet helpt het om je schildklierproductie te kennen.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

We gaan er weer mee aan de slag.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Net de uitslagen van het zh gekregen...
Maand geleden tsh 1.4 en t4 14.0
Nu tsh 2.4 en t4 14.9

Weet dat het geen ballans waarden is want ik ben flink gaan minderen en ook regelmatig overgeslagen.
Had de voor mij hoge t4 niet verwacht.

Is zo jammer dat het zh altijd zo laat reageert. Ik heb 19 juli een belafspraak staan.
Weet even niet zo goed wat ik nu moet/ wil.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Dit is een fantastisch resultaat met slechts 25 µg, Bloem!
Het is je hoogste FT4 van de laatste jaren.
Het betekent in ieder geval dat je schildklier momenteel zelf flink produceert.
De 25 µg is dan geen toevoeging.
Het zal je waarden hooguit doen wiebelen in de uren nadat je de 25 µg slikt.

Het gebied van je set point staat op een FT4 van ca. 14 pmol/l met een TSH van ca. 1 mU/l.
Zou je schildklier hersteld zijn?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi kiek....

Geen idee en het maakt me wel onzeker moet ik zeggen.
Gekke is dat ik me onderliggend vrij goed voel maar er is iets wat me nog zo beroerd houd.

Het is nu wel een waarde die natuurlijk niet na 6 weken prikken is. Vind het lastig wat ik nu moet doen.
Denk dat ik nog even op die 25 blijf zitten. Ik heb volgende week een belafspraak met de endo staan en dan wil ik met haar een plan van aanpak maken.
Als ik nu zelf weer een beslissing ga nemen is onze vertrouwens band weg denk ik.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Groot gelijk om op de 25 µg te blijven staan!
De relatie met je behandelaar is belangrijk.
En die 25 µg geeft in 24 uur hooguit wat gewiebel.

Hou je taai!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Heb een mail gekregen van de endo, die heeft naar mijn waarden gekeken.
Ze zegt daar eigenlijk in dat ze me de keus laat om te gaan stoppen en dan over 4-6 weken weer controleren met de kans dat we opnieuw moeten gaan beginnen.

Mijn gevoel zegt doen maar vind het ook een gek idee...eerst zeggen ze dat ik alleen maar moet ophogen en jagen ze me de kast op. Dan krijg je te horen dat je je leven aan de medicatie moet blijven.
En dan krijg je nu deze keus.

Ik ga denk ik stoppen maar wil dan graag voor mijn gevoel niet 4-6 weken wachten met prikken. Dat duurt me dan denk ik te lang.

Ben wel heel blij dat ze zo snel reageert.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Groot gelijk om geen 6 weken te wachten, volgens mij kun je echt al wel eerder in je bloed zien of het een goede keus is.
Plaats reactie