Dosering Tirosint 100 mcg

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door mamavan2 »

Ik zou ook hetzelfde advies als Elizabeth geven. Even bloedprikken om te zien hoe de vlag er daadwerkelijk bij hangt. Vervolgens kon je nadenken wat de oorzaak van die waardes is. Is het een lichamelijke verandering? Of toch de strips? Lijkt me dat in een hele batch alle pillen dezelfde sterkte hebben.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Mja, ik krijg wel vaker te horen dat ik duidelijk ben :roll: maar goed, dan is het tenminste ook duidelijk;)
Bedankt voor het meedenken hoor, dat waardeer ik ook wel weer. Ik ben nu met een goede strip bezig, dus voel me weer ok.
Het zijn dus wel de strips, dat is voor mij ook duidelijk. Ik weet niet wat je met een batch bedoelt, M, maar de hele strip van 10 pillen is of ok, of niet. En nu is het zo dat dat zelfs in 1 doosje kan wisselen, dus 1 rare strip en 2 goede.
Ja, F, toen ineens die letters op de pillen verschenen, voelde ik me ook verschrikkelijk. Toen was ik ook de enige; ik voel echt elke wijziging, elk grammetje, dat weet ik inmiddels wel. Natuurlijk wou ik dat dat niet zo was. Het heeft toen even geduurd voor mn lichaam gereset was, maar vanaf toen draaide ik er gelukkig weer goed op.
Ik heb nu net 3 nieuwe doosjes binnen, nou, ik hoop echt dat die weer als vanouds zijn.
Groetjes
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door laura »

Een batch is een hoeveelheid medicijn die geproduceerd is op dezelfde tijd in één fabriek met dezelfde grondstof en hulpstoffen.
Jouw tirosint zou variëren in sterkte.
Hoe wil je dat controleren als je om te beginnen zelfs je eigen bloed niet wilt laten controleren?
Misschien dat een of ander lab bereid is?

Op dit forum over batch: search.php?keywords=batch
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Ok..nou, deze nieuwe doosjes zijn een andere batch, hopelijk ben ik daar blij mee..
Prikken kan zeker nuttig zijn, als je langere tijd hypo of hyper bent, natuurlijk, dat heb ik in het verleden ook gedaan. Dan ben je echt aan het instellen, na een medicijnswitch bijvoorbeeld. Maar als ik me na 2 pillen Tirosint ineens voel alsof ik een fles drank op heb, nog 2 pillen neem en me nog hetzelfde voel, de strip weg leg, een nieuwe strip aanbreek en na 1 pil voel dat die normaal is (ik voel het na een paar uur!), de strip probleemloos afmaak en dan bij een nieuwe strip weer hetzelfde doormaak (of niet, als het weer een normale strip is), is prikken totaal willekeurig en nutteloos. Tijd- en geldverspilling met als uitkomst frustratie, want niet te controleren dus.
Toen met de letters heb ik ook niet geprikt en dat is toch goed gekomen.
Goed, ik weet dat ik wederom de enige ben, ik ga het weer even aankijken met de nieuwe doosjes. En maar even melden bij Lareb.
Groetjes..
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Zoals al eerder verteld, die vindt het een vreemd verhaal. Maar bij de apotheek ben ik geloof ik de enige met Tirosint. Ik woon in een nieuwbouwwijk.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Dit is een goede strip, dus ben vol goede hoop dat dit weer een normale batch is en het een eenmalige rit in de achtbaan was.
Nogmaals bedankt voor het meedenken..
Trouwens, lees ik dat nou goed, dat mijn verhaal meer dan 2000 x gelezen is? Staat er niet een 1 teveel bij de weergaves? Zoniet, dan heb ik in ieder geval de bijna absolute zekerheid dat ik de enige Tirosintgebruiker ben die dat ritje heeft beleefd..
Groetjes
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Beste allemaal,
Het ging 2 maanden goed, heerlijk, tot vorige week. De ellende begon meteen bij een nieuwe strip. Volgende dag, andere strip, idem. Weer een andere strip, idem. Op dag 4 weer een andere strip, 2 pilletjes van geslikt (ook dag 5), maar voelde me zo slecht (kleine, pijnlijke ogen, moe, strak gezicht, onrustige keel en ook een beetje een hypergevoel) dat ik op dag 6 weer aan een andere strip begonnen ben. En ja hoor, deze is goddank weer goed. Dat voel ik dus na een paar uur al, dat ik weer mezelf ben en dat er een rust over me heen komt (slik al 2,5 jaar Tirosint), gewoon, het bekende, vertrouwde gevoel.
Ik vind het bizar dat ik de enige ben. En nee, ik ben goed ingesteld en het is niet de overgang en het zit ook niet tussen de oren, maar in de strips.
Kreeg vannacht ineens het idee om dan maar met pillen van 88 te werken. 1 van 13 erbij en dan zit ik ook op de 100 (101). Want hier word ik niet goed van. Het is nog duur ook, want de slechte strips laat ik dus verder links liggen. Dat is dus nu al meer dan een doosje (voor mij 15 euro) weggekeild.
Als iemand dit ook gebruikt, wil ik de doosjes wel (prive) opsturen, leuk experiment, kijken of het wat oplevert. Maar ik snap dat niemand daar trek in heeft. Als ik een zak geld had, zou ik in het lab die pillen laten testen. Ik vrees nu dat ik er nooit achter zal komen, want voor honderden personen gebeurt er al amper wat in de pharmaceutische industrie, laat staan voor 1 persoon.
Groet
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Kiek »

Heel misschien een doosje met een verkeerd geproduceerde serie drops?
Waarschijnlijker lijkt me dat je een kleine week licht grieperig bent geweest.
Dus wel gebruiken, b.v. iedere week een 'drop'. Tussen de door jou vertrouwde strips heen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Paulet »

Hoi Kiek,
Verkeerd geproduceerde drops? Wat bedoel je daar precies mee?
Nee hoor, als ik een lichte of zware griep heb, ga ik geen item aanmaken hier.
Volgende week start ik in een nieuwe baan, ik ga echt geen verkeerde drop slikken, dan kan ik niet functioneren. En hopelijk komen er nog heel veel vertrouwde strips binnen ja, dat is iedere keer maar weer afwachten..
Nogmaals, herkent niemand dit??...
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Dosering Tirosint 100 mcg

Bericht door Teun »

Als ik je verhaal lees heb je al sinds 2018 problemen met de tirosint. Of het nu verkeerde medicatie in het doosje is of iets anders, je reageert er in ieder geval niet goed op. Lijkt me heel vervelend en persoonlijk zou ik dan toch gaan voor een ander merk als bleek dat dit niet stabiel is.
jammer dat de apotheker zo reageert, het zou prettig zijn als de strips geanalyseerd zouden worden om te kijken of het productieproces goed is, alleen haal je er waarschijnlijk niets uit.
Plaats reactie