Niemand kan me meer helpen.. Ik word gek! ZZzz

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Klierig-Kliertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2019, 16:02

Niemand kan me meer helpen.. Ik word gek! ZZzz

Bericht door Klierig-Kliertje »

Hopelijk kunnen jullie helpen.. Even kort:
Pfeiffer gehad, geen verbetering te zien, toen werd sinds 5/2015 hypothyreoïdie/hashimoto geconstateerd. Doorgestuurd naar de endocrinoloog, voelde goed. Maar toen mijn restklachten bleven kon ze ''niks meer met mij'' en moesten die maar psychisch zijn. Daarna een gevecht met de HA gehad omdat het niet goed bleef gaan. Toen 3x doorgestuurd/second opinion. Diverse onderzoeken/opnames gehad maar niks en niemand kon iets bij mij vinden betreft mijn grootste klacht: vermoeidheid. Twee jaar terug noodgedwongen moeten stoppen met mijn werk als gastouder aan huis door vermoeidheid. Na 1,5 jaar zonder problemen vanuit het niets 24 uur gewerkt (8u staan). Ging zonder vermoeidheidsproblemen. Echter wilde ik dit werk niet blijven doen en ben ik 3x geswitcht tot nu: ik werk 27 uur op een kinderdagverblijf (9u per dag). Maar die verrekte vermoeidheid killt me gewoon :'(

Gewoon helemaal niemand weet zich raad met mijn vermoeidheid, wat mijn grootste/hinderlijkste klacht is. Het hindert me onwijs in het dagelijks leven en op/met mijn werk. Als ik na mijn werk thuiskom dan val ik standaard in de avond, na het eten, in slaap op de bank. En ik ben niet tegen te houden. De duur van mijn slaap maakt niet uit, daarentegen slaap ik wel goed (niet-nauwelijks wakker worden). Tijdsduur 6-7-8 of 9 uur: it doesn't matter! Ook heb ik een droge huid/eczeem en zijn mijn nagels bagger (splijten, dun, breken, pijn).

De laatste tijd bij HA geweest hiervoor. Mijn waardes zijn ''goed'' (dus zoek 't maar uit). De laatste keer vertelde ze me wederom weer dat ze eigenlijk niks meer voor me kan doen betreft de vermoeidheid (gezien de onderzoeken). Maar dat ik in revalidatie therapie kan gaan voor chronische vermoeidheid (?!) ik heb toch zeker sterk het gevoel dat dit gewoon door niet juist ingesteld staan komt. De HA geeft me echter geen kansen om op te hogen/verminderen van medicatie. Heeft iemand ervaring met revalidatie therapie chronisch vermoeidheid?

Ik ben op.. kapot.. Ik ben een jonge dame van 23 jaar, maar ik voel me soms een bejaarde. Bij de HA heb ik geen energie om ertegenin te gaan, op dat moment raak ik zo emotioneel dat ik alleen naar huis wil en huilen.. DRAMA!

Wie kan er helpen/tips o.i.d.?

Medicatie +/: 118 (1 witte, 3/4 blauwe)
Ik slik vitamine B12 (injecties waren niet te doen, voorheen reageerde ik ook goed op de tabletten).

Waardes laatste keren:
15-06-2018 (voelde ik me goed) FT4:18,7 & TSH 2,82 (niet nuchter)
07-03-2019 FT4: 21.0 FT4 & TSH 2.98 (niet nuchter)
27-05-2019 FT4: 22.8 & TSH 2.78 (nuchter op aanraden)
Freesia
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 jun 2019, 09:47

Re: Niemand kan me meer helpen.. Ik word gek! ZZzz

Bericht door Freesia »

De tips over je setpoint etc. laat ik even aan anderen over. Maar mijn tip is om de volgende keer iemand mee te nemen naar de huisarts die voor jou op kan komen en wel kracht heeft om met de arts in discussie te gaan. Bespreek vooraf even goed door wat je wilt bereiken. Sterkte!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Niemand kan me meer helpen.. Ik word gek! ZZzz

Bericht door elizabeth27 »

Kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt. Zeker omdat je nog zo jong bent. Wellicht is het een goed idee om toch nog een keertje met een endocrinoloog de boel op een rijtje te zetten omdat er bij jou ook een vitamine b12 tekort mee speelt.

Verder is het handig om te weten bij welk setpoint je je het prettigst voelt. Dit kan als je een aantal keer nuchter hebt geprikt. Dan kun je kiek onder het kopje setpoint berekenen, vragen of ze dat voor je kan berekenen.

Het is een weg van de lange adem en vaak kun je met restklachten blijven zitten. Maar een goede instelling van je schildklier en je vitamine b12 zou je toch enigzins verbetering moeten, kunnen geven. Dus daar zou ik me nu eerst op focussen.

Sterkte!
Plaats reactie