G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Bij tsh 0,2 was ie te hoog en bij tsh 1,8 was ft4 te laag. Ik denk dat ik erg gevoelig ben voor kleine wisselingen. Volgens Kiek komt dat door mijn stijle curve.
Herken jij dat mama van 2?
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Hoihoi, ik heb even teruggelezen.
Op 5 juni schreef je over een dag overslaan van de medicatie. Heb je dat toen ook gedaan?
14 juni schrijf je dat je bloed hebt geprikt (Tsh 1,85 - Ft4 12,8)

Ik merk zelf ook dat ik wel gevoelig reageer op wisselingen, ondanks het feit dat ik geen steile curve heb. Heb standaard klachten in de week nadat er een verandering in mijn dosis is geweest. Plus voeding (spirulina) reageer ik dus op. Heb vandaag zelfs mijn dosis niet volledig geslikt in de hoop dat ik van het hyperen af kom. Baal er wel van want ik wilde graag hetzelfde slikken voor 6 weken.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi mama van 2,

Ik heb idd 2 dg overgeslagen en toen ben ik de lagere dosis gaan slikken. Ik dacht dat ik nog hyperde maar m’n waarde gaf juist aan dat ik meer richting hypo ging. Als ik hyper ben ik gejaagd, bij hypo nerveus. Dat lijkt op elkaar dus soms verwarrend. Dan is het toch goed om bloed te prikken!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Ohh zo. Puzzelen he, vooral met zo'n dosis die nog tijd nodig heeft om door te werken!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja zeker!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek, mama van 2 en alle anderen,

De afgelopen tijd voelde ik me nog steeds niet top. Ik ben de afgelopen maand van 94 Mg naar 96 Mg naar 98 Mg gegaan, omdat ik me niet goed voelde (moe, somber, slapjes). Bij elke ophoging had ik dan een dag of 10 een opleving maar zakte ik toch weer in.

Waar ik het meeste last van heb is een soort ‘overspannen’ gevoel in de ochtend: nerveus, huilerig, gespannen. Dit blijft eigenlijk bij elke dosis die ik slik.
Als ik hyper dan ben ik er ook gejaagd bij en bij meer hypo ben ik er ook erg moe bij.
Ik ben m’n dosis gaan splitsen maar werd weer erg moe en nu slik ik m’n dosis Savonds maar dat nare gevoel in de ochtend blijft. Ben wel minder gejaagd sinds ik Savonds slik en ik slaapvertrek. Vanaf de middag word ik helderder en rustiger/ relaxter, meer steady in m’n lijf. Dan voel ik me pas weer mezelf. Ik vind het heel vervelend en heb voor m’n gevoel al veel geprobeerd maar het nare gevoel blijft.
Herkennen jullie het?
Willen jullie eens meedenken?
Zou een ander merk helpen? Komt het door het wisselen van dosis of neemt mijn lijf de hormonen in de ochtend niet goed op? Slik ik toch te weinig.
Hieronder een samenvatting van m’n waarden van de afgelopen tijd:
13 mei tsh 0,2 ft 4 14,5 bij100 Mg Euthyrox hyper gevoel
17 juni tsh 1,8 ft4 12,8. bij 88 Mg euthyrox hypo gevoel
Sinds het in kleine stapjes weer ophogen heb ik niet meer geprikt, maar voel ik me dus nog steeds wel hypo en dat overspannen gevoel in de ochtend.

Ben benieuwd naar jullie advies, want ik weet soms echt niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Groetjes Geertje
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Nog ter aanvulling heb ik echt het idee dat het met de schildklierhormonen te maken heeft. Alsof mijn lijf in de ochtend nog niet veel aan kan. Ook als ik heel weinig doe en veel rust neem heb ik het gevoel. Ik sta er mee op en in de loop van de dag trekt het weg en vanaf een uurtje of drie voel ik me vaak prima, echt mezelf. Maar dan heb ik me wel de helft van de dag rot gevoeld en dat moet toch niet de bedoeling zijn met medicatie...

Hopelijk hebben jullie een idee!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Je voelt je prima in de loop van de middag.
Je bent avondslikker.
Dan ben je misschien toch te hoog gedoseerd?
Want pas 16-18 uur na het slikken voel je je prettig: de mogelijke 'na-slik-hyper-heuvel' is 's nachts al verdwenen, en 's middags ben je flink op weg naar je laagste FT4-waarden van de avond in 24 uur.

Overigens verschilt de betekenis van je nuchtere ochtend-labwaarden door het avondslikken.
Je bereikt 's ochtends niet je laagste waarden in 24 uur. Zoals een ochtendslikker.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja dank je, ik denk (ook advies van de arts) dat ik m’n lichaam nu de kans geef om een nieuwe balans te vinden met slikken van 98 in de avond en dan over vijf weken bloedprikken. Ik heb de laatste tijd natuurlijk veel gewisseld met dosis. Wieweet moet m’n lijf gewoon wennen. En vandaag voel ik me wel goed 😀
Wat zou jij doen?
Ik ga namelijk ook op vakantie as maandag.
Met 96 Mg had ik toch echt het gevoel te laag te zitten (heel moe, slapjes, weinig focus) wat ik ook had toen ik echt hypo was.
Omdat ik nu in de avond slik ben ik wel minder gejaagd in de ochtend.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Misschien morgen toch prikken om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
Plaats reactie