G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ah dank je! Ik vind het avondslikken wel fijner; ik slaap beter en ben niet meer zo gejaagd in de ochtend.
Ik denk dat ik m’n lichaam idd de kans moet geven om te wennen en dan kijk ik over zes weken hoe het is.
Het is niet anders. Ik ga volgende week op vakantie en ik had zo gehoopt me dan echt goed te voelen maar het heeft echt tijd nodig denk ik.
Ik ben er de laatste tijd ook echt verdrietig om, dat m’n lijf me in de steek laat. Ken jij dat mama van 2?
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Ja ik herken je gevoel wel. Voel me deze week ineens aardig goed en dan gaat er een wereld voor je open! Ik ben dan wel dankbaar dat ik dan toch heb doorgezet... Van telkens wisselen word je niet de oude helaas :( maar een beetje rust doet vaak wel goed. Zelfs in hypocijfers :)
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Trouwens als ik me hyper voel ga ik het liefst medicatie overslaan of iets in die richting. En haat ik de levo/het niet fit zijn.
Maar goed toen dus wel gefopt door m'n lichaam. Wrs een andere hormonale schommeling gaande. En andere dagen deal ik met de situatie zoals die komt en berust ik erin. Gelukkig is er veel goed, en het kan dus nog beter :)
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja hyper is echt niet fijn. Wat zijn jouw klachten bij hyper?
Ik voel me nu dus juist depri en futloos, ik denk dat dat ook echt hormonaal is want verder heb ik een leuk leven 😀. Dat depri gevoel vind ik ook heel naar. Ik weet dan niet goed of ik dan te laag of te hoog zit maar ik denk te laag. Maar voor nu geef ik m’n lijf de tijd
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Als ik hypo ben heb ik wat snel na inspanning last van mijn gewrichten en voelt mijn hele lichaam moe. Ik ben dan wat matter en moet meer moeite doen om al m'n klusjes in huis te doen. Terwijl ik van nature graag lekker bezig ben in huis en geniet van de kinderen. Als ik me niet goed voel, kost me dat echt energie, ga ik ook weinig buiten de deur bv omdat ik kapot terugkom van uitstapjes.

Bij hyper ben ik wat riller /allerlei plannen in m'n hoofd en heb ik niet goed 't overzicht van wat eerst moet. Slechter slapen, sneller warm en lichte last van m'n spieren. M'n hart klopt dan ook sneller
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Herkenbaar idd. Bij hypo voel ik me ook huilerig, heb jij dat ook? Dat alles je te veel is?
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Kiek; wat is jouw ervaring met avondslikken? Kan dat ook grote invloed hebben? Ik ben altijd wel 2 uur voor het slikken nuchter.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

GeertjeS schreef: 25 jul 2019, 20:02 Herkenbaar idd. Bij hypo voel ik me ook huilerig, heb jij dat ook? Dat alles je te veel is?
Gelukkig heb ik daar geen last van (wel prettig met de kinderen). Wel mn 's avonds dat ik moe ben, dan heb ik ook echt geen puf voor gezeur/gedoe. Als ik hyper ben ik wel wat sneller emotioneel

Mijn collega heeft ook Hashimoto en gaf aan veel huilbuien te hebben en dat knapte wel op toen ze beter ingesteld raakte.

Trouwens wb avondslikken leek er een verband met de dagen dat ik koffie dronk. Plus wij hebben nog wel eens een verjaardag 's avonds, dan lukte het al niet nuchter te zijn. In de ochtend ben ik sowieso nuchter, dat vind ik fijn. Weet ik zeker dat de maag echt leeg is
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ah goed te lezen dat de huilbuien overgaan...
Ben jij nu stabiel? Goed ingesteld?
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Nee nog niet, laatste keer TSH 3,4 en de FT4 ruim 3 punten onder setpoint
Plaats reactie