G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ik heb nu toch ook besloten om gewoon weer in de ochtend te gaan slikken en dan 96 Mg. Kijken wat dat voor me doet. Want sinds ik Savonds slik ben ik erg futloos. Gewoon het oude recept en dan kan ik over zes weken m’n waarden ook goed vergelijken met het setpoint
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Hopelijk pakt het goed voor je uit!! Zet 'm op... Zal wel weer wat van je lichaam vragen de komende weken..
Laatst toen ik me hyper voelde, continu drukkend gevoel had in het hoofd nam ik ook maar gewoon pcm en dan zakte de hoofdpijn iig. En visoliecapsules in de hoop dat 't me wat goed deed.
Zo moet je jezelf maar een beetje helpen. Of wat leuks doen /voor jezelf wat kopen. Heb je wel verdiend met dit gedoe :)
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja ik ga steeds vooral erg twijfelen waar ik goed aan doe. Avond slikken of niet etc. Maar kan beter bij het oude recept blijven denk ik en kijken hoe dat uitpakt
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Herkenbaar hoor, ik zoek ook naar oplossingen waardoor 't beter zou gaan. Bv toch tussendoor ophogen of juist een dag overslaan. Als ik het een dag of wat laat rusten bedenk ik meer rationeel dat kleine stapjes en rust in deze medicatie, afwachten wat m'n lichaam gaat doen een tijdje na het prikken het beste werkt.
Het zijn lastige keuzes waarbij ik vaak wel regie van mijn arts mis. Voor m'n gevoel deal ik er zelf mee en moet ik ook nog zelf de dosering verzinnen. Dus hoop dat 't es goed komt...
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Kiek; wat is jouw ervaring met avondslikken? Kan dat ook grote invloed hebben? Ik ben altijd wel 2 uur voor het slikken nuchter.
Waardeloos.
Het zorgt helemaal niet voor een 'naturel' beloop van de schildklierwaarden, zoals men beweert.

Want men volgt dan de TSH-piek om 24.00 uur van de gezonde schildklieren, maar dat heeft pas uren later effect door een stijging van de FT4 in de vroege ochtend bij gezonden. Net zo ongeveer als je in de vroege ochtend je L-T4 zou slikken.
Kortom, je hebt minder profijt van het effect van levothyroxine, zoals je dat bij het ochtendslikken wel kan ervaren.

En het verpest ook nog eens het beeld van het ochtendlab.
Het is gewoon een hele domme hype.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Dat is duidelijk haha! Ik ga gewoon weer terug naar de ochtend!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door laura »

Een paar jaar geleden heb ik avondslikken geprobeerd.
Na een krappe week ben ik terug naar vroeg in de ochtend gegaan.
Ik weet het aan een pil die wisselwerkingen kan hebben met levothyroxine.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Teun »

Geertje ik denk dat de keuze van jou gewoon geprobeert moet worden. Weer terug naar de ochtend, maar ik denk dat je wel gewoon mcg moet blijven slikken en geen mg zoals je waarschijnlijk per abuis hebt geschreven. Ben bang dat het anders niet goed gaat🙈🙈
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Oh ja, haha!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,

Toch weer even jouw advies gevraagd. Ik slik nu 4 weken 98 Euthyrox. Qua energie voel ik me goed, maar heb nog wel dagen dat ik vreemde klachten heb. Deze klachten wisselen echt per dag. De ene dag voel ik me normaal (energiek, vrolijk en rustig) dan voel ik me bv weer erg nerveus of prikkelbaar metname in de ochtend. Soms voel
Ik me ook een soort van wagenziek in de ochtend of gejaagd en erg emo. Heb soms ook een soort druk in m’n hoofd.
Omdat ik nu al zo’n tijd aan het zoeken ben begin ik het behoorlijk zat te raken dat het zo instabiel is.
Horen deze klachten toch bij instellen en moet ik doorzetten of is overstappen naar bv thyrax een idee. Ik
heb begrepen dat thyrax wat milder werkt. Wat is nu wijsheid? Ik heb maandag een belafspraak met de internist.
Plaats reactie