Freesia's vragen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek

Re: Freesia's vragen

Bericht door Kiek » 02 aug 2019, 13:17

Leuk!
Weet je wat? Schrijf de naam van het product, en zet achter iedere letter een nul, of een één.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Freesia

Bericht door Freesia » 02 aug 2019, 20:41

Ok! Het heet Y1O1S1 b1o1t1t1l1e1. Ik kreeg hem vandaag binnen en ik ben erg enthousiast.

Kiek

Bericht door Kiek » 03 aug 2019, 10:33

Mooi!
Een aantrekkelijke en kleurige vorm heeft deze combinatie zeker.

Het voordeel van de waterbottle bij de weekverdeler is wat minder duidelijk.
Risico onderweg van losraken/opengaan van dekseltjes.
Geen extra beveiliging.
Misschien voor een kruidenliefhebber die op wandelingen stukjes plant meeneemt (en in de pillendoosjes propt).

Kortom, een leuk combi-speeltje voor kruiden en blaadjes en dropjes.
(Marketing en goede doelen zijn in mijn wereld onverenigbaar).
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Freesia

Bericht door Freesia » 03 aug 2019, 13:46

Helemaal mee eens wat betreft meenemen, ik zou deze fles met gevuld pillendoosje niet zomaar in mijn tas steken. Zo stevig zijn de klepjes niet en zie dan nog maar eens alle halfjes bij elkaar te vinden, haha!
Maar ik heb wel vanaf de eerste levothyroxine de behoefte gehad aan een vol glas/flesje water op mijn nachtkastje, zodat ik niet eerst hoefde op te staan. En daar is de fles wel erg fijn voor! Glas had ik al een paar keer omgegooid en zo'n blauw waterflesje van de bekende merken is ook zo milieubelastend.

Teun

Bericht door Teun » 04 aug 2019, 10:16

Tja een leuk hebbeding voor de liefhebber, die er ook nog eens bijna 20 euro voor over heeft. Lijkt mij niet erg practisch.
Ook niet om mee te nemen.
Ik heb gewoon een wegwerpflesje met water op mijn nachtkastje staan die ik vul met water, kan ik de hele nacht een slokje water nemen. En een gewoon pillendoosje. Superhandig.

Freesia

Bericht door Freesia » 06 aug 2019, 12:50

Kan iemand mij vertellen of ik voor bloedprikken op TPO antistoffen nuchter moet zijn? En maakt het tijdstip uit?

Kiek

Bericht door Kiek » 06 aug 2019, 12:55

Voor anti-TPO is tijdstip onbelangrijk en nuchter of niet nuchter is evenmin belangrijk voor die bepaling.

Freesia

Bericht door Freesia » 13 aug 2019, 12:43

Herkent iemand dit?

Ik ben nog aan het zoeken naar mijn juiste dosis levothyroxine en het lijkt een heel heel klein beetje beter te gaan. De ochtenden zijn wat minder vreselijk en de avonden gaan eigenlijk best. Maar wat me nog erg belemmert (ook omdat ik het niet kan plaatsen) is dat ik in de middag regelmatig word overvallen door een gevoel van malaise/misselijkheid/duizeligheid, inclusief een slap, naar gevoel vanuit in mijn nek, schouders en armen.

Is het een teken dat het even teveel is allemaal? Heeft het een directe relatie met de schildklier? Moet ik dan iets eten? Ik kom er nog niet achter wat helpt. Hopelijk herkent iemand van jullie het!

Miss E

Bericht door Miss E » 13 aug 2019, 13:30

Heb je last van stijve spieren ergens tussen je hoofd tot aan je stuitje?
Spierknoopjes etc kunnen ook voor zo'n gevoel zorgen.

Heb je stress? maak je je intens druk of boos om dingen?

Vanuit die 2 punten herken ik die klachten inderdaad.

Ik wist op een gegeven moment van ellende niet meer hoe ik moest zitten of liggen.
Toen ben ik yoga gaan doen.
Gewoon via youtube. Yoga zorgt ervoor dat je weer wat flexibiliteit terug krijgt in je spieren.
Waardoor je ten 1 makkelijker kan bewegen in je eigen lichaam en ten 2 afvalstoffen los komen en beter afgevoerd kunnen worden.
Als de afvalstoffen los komen door beweging kan je daar ook duizelig van worden, dit neemt na verloop van tijd weer af.
1 tip. Drink lekker veel water of thee. Maar geen suiker (of nep suiker) houdende dranken. Die werken juist averechts.
Door veel water of thee drinken, worden de afvalstoffen die los komen door het bewegen makkelijker en sneller afgevoerd omdat je extra gaat plassen.

Over suiker gesproken, daar kan je ook de klachten van krijgen die je beschrijft.

Wat ook een algemeen reddingsmiddel is om je lichaam te helpen is wandelen.
Al is het voor 10 minuutjes. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om je er toe te zetten soms.
Maar wandelen doet heel veel goed.

Ja, ik denk dat het indirect met je schildklier te maken kan hebben en je staat van welbevinden.
Nee, als ik jou was zou ik niet extra gaan eten, gewoon normaal je dagelijkse 3 maaltijden eten, en een beperkt aantal gezonde tussendoortjes.

Freesia

Bericht door Freesia » 13 aug 2019, 15:28

Dankje BB1100XX!
Met yoga ben ik gestopt omdat het een te grote opgave werd met de start van de medicatie en mijn duizeligheid. Maar goed plan om het via YouTube weer op te pakken, dat scheelt een fietstocht en angst om onderuit te gaan voor de hele groep! Mijn spieren verkrampen ontzettend snel, toen ik je reactie las voelde ik dat mijn schouders en borst (bij de schouderkop) inderdaad weer helemaal pijnlijk zijn. Zou dus een goede verklaring kunnen zijn, al ben ik dan nog steeds benieuwd waarom het me dan zo plotseling overvalt ipv constante pijn (misschien toch een combinatie met suikerinname).
Ik heb me de afgelopen jaren ontzettend druk gemaakt omdat ik voelde dat er iets mis was met mijn lichaam, maar geen verklaring had. Kan me voorstellen dat er nu veel loskomt omdat ik mijn rust heb gevonden.

Plaats reactie