Even voorstellen -> ziekte van Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Mirella1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2019, 11:25

Even voorstellen -> ziekte van Graves

Bericht door Mirella1981 »

Hoi allemaal,

Ik wil me ook even voorstellen. Mijn naam is Mirella, ben 38 jaar oud.
4 weken geleden bij de endocrinoloog geweest na te hoge schildklierwaarden in het bloed na klachten van wel meer dan een jaar.

Ik zal mijn waarden hieronder plaatsen (5 juli 2019):
TSH: <0,01
FT4: 42
FT3: 22
TSH antilichamen: 18

Omdat mijn ogen ook mild meedoen (wat starende blik), is de diagnose ziekte van Graves.
Op 12 juli gestart met Strumazol (30 mg) 1 keer daags, en volgende week weer een afspraak met de endocrinoloog na bloed prikken. Dit na 5 weken omdat ik op vakantie ga die week erna. Ben heel benieuwd! Ik merk wel dat ik wat rustiger ben, maar verder nog steeds veel haaruitval, opgezette benen/vocht in de benen, kortademig bij wandelen/trap op, spierslapte. Mijn hartslag in rust wordt wel wat lager, maar bij spanningen/zenuwen zit ie toch zo weer boven de 100. Hier heb ik verder geen last van. Heb wel Propranolol gekregen, maar die gebruik ik alleen zo nodig iom endocrinoloog.

Wanneer ga je echt iets merken qua vermindering van de klachten? Dit zal ook wel verschillen van mens tot mens, maar heb nu nog niet echt het idee na 4 weken Strumazol dat ik echt vermindering van de klachten merk.

Groetjes Mirella
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen -> ziekte van Graves

Bericht door laura »

Welkom Mirella,

Aan de TSH-receptor antistoffen kun je ook zien dat je Graves hebt.
Hopelijk trekken je ogen weer bij.

Voor zover ik me kan herinneren begon ik me na een week of vijf à zes wel beter te voelen.
Maar die spierslapte was er wel langer.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie