Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik lees trouwens van veel mensen over hoge bloeddruk bij te trage schildklier. Die van mij is juist laag. Ik vraag me af of dit bij meer mensen zo is. Ook kom ik geen gram aan ik ben juist een paar kilo kwijt nu. Ik snap niets van mijn lijf .
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Van een sociaal leven is bij mij ook geen enkele sprake op dit moment. Ik had/Heb daar best moeite mee. Maar merk idd dat ik als er bv op bezoek komt en een druk gesprek begint ik daar achteraf heel moe van ben. Ik kan nog weinig hebben. Dus ik hou zelf ook de boot af. Ik lees ook graag idd . Mijn eetlust is erg afhankelijk van hoe ik me voel. Ik eet wel gezond en gevarieerd en ook wel eens een snack of iets lekkers bij de koffie. Maar als ik een minder goede dag heb heb ik weinig trek.
Tegen te lage bloeddruk neem ik weleens een kop bouillon tussen de middag. Tuinieren is ook fijn idd.Maar mijn energie level is erg laag nu natuurlijk. Moet ook erg doseren.
Nu een mindere dag dus op tijd mijn bed in.
Fijne avond
Groetjes.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Vandaag mindere dag . Veel spierpijn en onrust in mijn lijf. Ook het gevoel zo maar een huilbui te kunnen krijgen.
Hoort dit er allemaal bij? Een paar redelijke dagen gehad en nu weer terug bij af. Kan nog niet veel verwachten natuurlijk maar wat een verschil in hoe je je voelt per dag. Ik sleep me van de ene naar de andere plek. Wordt echt tijd om op te hogen volgens mij. Pfff.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door laura »

Goede en slechte dagen horen erbij.
Je zal zien dat het aantal slechte dagen afneemt en dat het aantal goede dagen toeneemt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Laura
Ik hoop dat dat idd zo is. Woensdag weer prikken.
De mentale klachten vind ik het vervelendst. Kan niets hebben. Totaal overprikkeld lijkt wel.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Dank je wel voor je reactie
Soms zakt de moed een beetje in mijn schoenen. Ben al vanaf begin januari bezig met allerlei klachten en pas 8 weken geleden kwam dit schildklier probleem naar voren. Het werd steeds op burn-out gegooid. Misschien speelt dit ook wel hoor maar die overprikkeling was stuk minder geworden en nu weer terug. Mijn wandeling die ik altijd graag deed lukt me niet meer. Zo frustrerend.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ook ik heb de diagnose fibromyalgie gekregen. Ook antidepressiva. Toen burn-out. En omdat mijn psygotherapeut vroeg of er al eens bloed geprikt was op schildklier ( dat was een jaar geleden gedaan maar toen subklinisch) heb ik gebeld met huisarts dat ik het weer eens gecheckt wilde hebben. Toen kwam die hoge waarde eruit en lage ft4. Anders had ik het nu nog niet geweten.
En ja zeker krijgen steeds meer gezegdes een betekenis.
Het begint nu wel tot mij door te dringen dat ik nu met de dag moet leven en kijken wat ik aan kan. Wat nu niet bijster veel is. Elke dag is een leermoment nu.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal
Ik vraag me af wat wijsheid is.
Ik heb veel last van teveel prikkels momenteel. Ik wandelde voor ik de diagnose kreeg elke dag een half uurtje.
Ik heb sinds de medicatie weer heel veel last van te veel prikkels .als ik buiten kom dan komt alles keihard binnen en sla ik op slot lijkt wel. Ook als thuis ben kan ik drukke gesprekken moeilijk aan.
Dan is mijn hoofd vol .Gisteren toch even
Eruit gegaan met de auto (rij dan niet zelf) en even ergens gestopt waar het rustig is.Dat lukt dan net.
Ik weet niet goed waar ik goed aan doe
Assistente zei in het begin 2 maanden geleden dat ik mijn lichaam nu niet moet opjagen omdat het herstel veel energie van mijn lichaam vraagt. Dinsdag bloed prikken en dan zal ik moeten ophogen.
Mijn waardes waren extreem natuurlijk en nog steeds. Nu 50mcg en zal naar 62.5gaan omdat ik ook bekend ben met boezemfibrilleren. Mentaal heb ik het het moeilijkst nu. Snel huilen en alles is te veel. Sinds kort schiet ook regelmatig mijn onderdruk omhoog terwijl ik altijd een te lage bloeddruk heb. Het lijkt of alles in de war is. Wat ook zo is denk ik.
Ik lees niet veel over mensen die ook zulke hoge waardes hadden.
Zijn die hier ook? Ik zou wel willen weten hoe het ophogen gegaan is bij hen en of mentaal ook zo'n probleem was.

Groetjes en fijne zondag iedereen
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door mamavan2 »

Mijn TSH was 127 en FT4 2.0. Ik ben meteen gestart met dosis van 100 mcg. Een hele tijd last gehad van cognitieve problemen en elke ophoging of wijziging medicatie kostte moeite. Echt wel een lange weg... Ben nog niet waar ik zijn moet en ruim 1,5 jaar slik ik de medicatie. Gelukkig zit er zeker wel een stijgende lijn in.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Fijn dat je vooruitgang merkt.

Ik heb nog wel een weg te gaan. Maar door mijn burn-out wordt Ik ook enorm belemmerd. Dubbelop dus.
En wat kon je in het begin fysiek wel of niet aan? Ik vind het moeilijk een balans te vinden in wat ik juist wel of niet moet doen. Ik ben altijd geneigd om iets te forceren omdat ik dan vind dat ik dat moet kunnen. Maar dan eind van de dag kan ik helemaal niets meer. Dat maakt het voor mij mentaal ook zwaarder. Frustratie.
Plaats reactie