Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
AVG
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2017, 20:11

Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door AVG »

Goedeavond iedereen.

Ik slik sinds 2.5 maanden de thyrax duotab 0.100mg omdat ik na het stoppen met roken er achter ben gekomen dat ik een bijna niet werkende schildklier had. Na een maand zat ik volgens de dokter al goed met mijn waardes. Ik twijfelde en twijfel hier nog erg aan. Maar nu begin ik steeds meer te denken dat het aan de pillen ligt.

Ik ben nu nog vermoeider als voorheen. Krijg niets gedaan en na een halve werkdag lig ik op de bank. Ik heb last van zweet aanvallen, hoofdpijnen en hartkloppingen. Ik ben 28 jaar en hoor me niet te voelen als een vrouw van 80. Nu was mijn vraag of iemand hier ook ervaring mee heeft en wat het kan zijn? Ik ben redelijk onbekend met dit allemaal.

Liefs
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door pga »

Zit je niet gewoon te hoog nu ?
Ik was ook binnen een paar weken ingesteld met Thyrax (na een overstap ),en kort na het lab(een week ) schoot ik blijkbaar door .Mijn bloeddruk schoot ook omhoog ,en verder dezelfde klachten als bij jou .Teveel maakt ook erg moe en lusteloos.Je zou eens een dag kunnen overslaan om te zien of het dan sterk opknapt ,dat wil nog wel eens helpen .Kun je met je ha overleggen hoe nu verder qua dosis.
Ben wel eens eerder hyper geweest ,stopte dan 1-2 dagen ,werkte dan meteen .Deze keer was het bij mij hardnekkiger en heb ik langzaam weer wat opgebouwd na die 2 dagen .
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door Patricia31 »

Misschien is het handig dat je steeds in je eigen draadje schrijft want dan is het verhaal compleet.
Ik vond je letters AVG al zo bekend voorkomen en ik heb je andere berichten terug gevonden.
We zeiden toen al dat je waarden zo snel verbeterd waren.
Het zou goed kunnen zijn dat je bent doorgeschoten naar hyperwaarden, dit is echter heel moeilijk te beoordelen als we geen waarden weten.
Vraag ze na bij je huisarts, die horen ze te geven en meldt ze dan hier.
Het gaat dan met name om de TSH en de FT4.

Ook met hyperwaarden kun je jezelf vreselijk ellendig voelen. Ikzelf vond dat nog akeliger dan hypowaarden.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door Patricia31 »

Kijk dat is twee keer hetzelfde idee in drie minuten....top
Probeer jezelf ook echt in te lezen want hoe beter jij weet waar het over gaat hoe beter je ook in gesprek kunt gaan met je huisarts.
Zij gaan uit van de referentiewaarden van het laboratorium maar dat houdt niet in dat dit voor jounde juiste waarden zijn.
Eleonora
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:19

Re: Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door Eleonora »

Ik zoek deze informatie al 2 maanden. Dank je wel.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax duotab levothyroxine 0.100mg en steeds meer klachten

Bericht door laura »

hallo Eleonora,

Je schrijft je reactie onder een oud onderwerp.
Handiger is om speciaal voor jezelf een nieuw onderwerp te maken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie