Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Linrose »

hoi Tamara,
ik spuit inmiddels twee jaar b12, ik heb in het begin ook heel veel last van mijn spieren gehad, dit is nu beter. Ik heb het idee dat ik nu beter ingesteld ben door de b12. Deze zomer heb ik me na 1.5 jaar ellende me eindelijk goed gevoeld. Ik vind het ook lastig te bepalen als je klachten hebt of je het aan de B12 of de schildklier moet wijten. En ieder persoon is weer anders. Beginverergering kan ook klachten geven, hoe lang dit duurt is ook voor ieder persoonlijk.
gr Lin
ps waarom om de 4 weken prikken ik heb 1,5 jaar 2x in de week geprikt, en ben nu naar 1 x in de week afgebouwd
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Linkse

Ik heb in het begin opstart gehad van 5 weken 2x per week maar daarna om de 4 weken. Ze prikken niet vaker hier.
En eigenlijk had ik ook niet echt veel klachten meer hoor maar vanaf vorige zomer kreeg ik wat neurologische klachten die nu eigenlijk weer mínder zijn. Maar ik heb alleen sinds 3 maanden veel meer last na de injectie. Dat duurt dan 2 dagen en dan wordt het weer wat beter. En idd is het heel lastig om erachter te komen wat bij de schildklier hoort. Die neurologische klachten vermoed ik van wel want die heb ik nooit gehad en nu bleek dat ik toen waarschijnlijk al met een hele hoge TSH liep van 110 en een ft4 van 3.
Nu inmiddels TSH 20 en ft4 19.
Dus dat gaat gelukkig de goede kant op.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Sorry ik bedoel Linrose stom woordenboek 😂
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Linrose »

Het lijkt me dat je echt tekort b12 krijgt, als je spreekt over neurologische klachten dat is echt een b12 symtoom.
Hoe ben je aan injecties gekomen? Is er een oorzaak gevonden?
En je mag pas minderen met b12 als klachten zo goed als weg zijn!
Ben je bekend met de Facebook groep b12 de vergeten ziekte?
Gr Lin
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik krijg de injectie bij de huisarts.
Maar de neurologische klachten die ik bedoel kreeg ik vorig jaar pas. Het is een soort stroomgevoel dat ik eerst een vinger kreeg en dat ging ook vanzelf weer weg. Daarna in een voet ook dat is vanzelf weer weg gegaan. Later op mijn linkerhand en ook dat is weer verdwenen. Op dit moment heb ik het nergens meer. Het schijnt ook bij trage schildklier voor te komen.
De 10e moet ik weer prikken en zal dan meteen met mijn huisarts nog eens over hebben. De injecties krijg ik al bijna 3 jaar en deze klachten heb ik eigenlijk pas sinds augustus vorig jaar.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Vandaag bij spoedpost geweest ivm
Erge hartkloppingen en onregelmatige hartslag. ECG goed bloeddruk goed
Maar wel advies voor consult bij cardioloog. Dus dat ga ik maar eens doen. Wel opvallend is dat ik veel meer last ervan heb na woensdag mijn b12 prik te hebben gehad.
Dus wordt weer vervolgd.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met magnesium malaat?.
IK hoor er verschillende dingen over nl.
Maar ik dacht misschien helpt het tegen de spierspanning en spierpijn. Schijnt ook goed tegen stemmingswisselingen te helpen.
Ben benieuwd.
Gr wanda
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kiek »

Hallo Wanda,

Misschien vergis je je van forum?
Ik ken dat middel niet in relatie tot schildklierkwalen.
In het algemeen moet je zo min mogelijk die supplementen-wereld helpen om geld te verdienen.
Dat zijn ze echt niet waard.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ok ja ik kreeg die tip van iemand die ook levothyroxine gebruikt en magnesium slikt.
Ik krijg al wel b12 injecties en nu is deze week tegelijk met de schildklier waardes ook vit b1 en vit b6 geprikt. Geen idee of dit ook nog verband houd met schildklier medicatie of klachten. Heb de uitslag denk ik morgen.
Ik gebruik verder geen supplementen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Ik gebruik naast de levo ook op advies magnesium citraat tegen krampen in de benen. Helpt hiertegen bij mij goed. Overigens niet tegen spierpijn.
Plaats reactie