Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door mamavan2 »

Als ik jou was zou ik, als ik naar de vorige ophoging kijk, na de switch naar 75, 8 weken wachten met bloedprikken of wijzigen.

Het hoort er inderdaad allemaal bij...
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ja ik denk idd dat ik iets langer wacht met prikken. Dan zit ik wat langer op die 75. Hoop in die tijd wat verbetering te merken al heb ik nu ook soms momenten dat ik kleine verbetering voel.
En dan opeens weer een dip. Maar ja .Ik ben streng toegesproken door de psychotherapeute . Rust rust en rust.
En alleen wandelingetje als het goed voelt maar niet omdat ik van mezelf moet. Lastig hoor.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik zit nu 10 dagen op 62.5 Levo
Ik heb alleen veel spierpijn .een kwartiertje wandelen lukt. Maar nu heb ik dat bijna kan stilstaan.dan krijg ik pijn in mijn benen en rug. Ik kan echt geen praatje maken op straat met iemand.
Hoort dit erbij? Ook soms alsof ik loop alsof ik dronken ben.
Ben benieuwd of iemand dit herkent
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Suffy »

Een dronkenmansloop is geen schildklier gerelateerd symptoom maar absoluut een onderbehandeling van je B12 tekort.
Je krijgt nu maandelijks, ga maar eens terug naar 2 keer per week.

Ik weet het, dit is niet leuk voor je maar dit zou nu heel goed voor je zijn.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik heb een e consult gedaan naar mijn huisarts hierover. Ik verwacht maandag bericht. En ik loop niet echt te zwalken ofzo hoor maar gewoon wat onstabiel af en toe. Ik had dat in het begin van mijn burn-out ook en dat ging later vanzelf weg. Nu heb ik dat af en toe weer.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

2c per week prikken wordt nu een probleem omdat ik al hartkloppingen heb door de levothyroxine en ik krijg dat ook door de b12 prik. De laatste b12 prik 3 weken geleden veroorzaakte zulke hartkloppingen dat ik naar de huisartsenpost moest. En ik heb al 10 jaar boezemfibrilleren dus die 2x prikken per week trek ik nu niet. Is ook niet echt goed voor mijn lijf want hart wat steeds op hol slaat is ook geen doen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Wat fijn dat je je beter voelt zeg. Mag ook wel eens toch?.
Ik heb vandaag ook een betere dag
25 minuten gewandeld zonder pijn in mijn benen en de vermoeidheid viel mee.
Wel wat meer last van hartonregelmatigheden. Misschien toch te enthousiast geweest?
Heb jij hier last van gehad?.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Knoffie »

Sinds ik aan de levothyroxine zit (als ik teveel slik) laatste jaren last van hartritmestoornissen(boezemfibrilleren). Slik hier ook betablokkers voor.

Uiteindelijk prik ik ook ruim 1 jaar B12 injecties. Voelde me steeds beter worden.
Ik wilde afbouwen maar merkte dat ik weer terugzak. Besloten om voorlopig toch maar 2 x per week te injecteren.
Net als jij merk ik na de injectie dat mijn hartritme van slag af is. B12 tekort kan ook het hartritme van slag brengen.

Waar het ook aan ligt, schildklier- of B12 tekort, is lastig te achterhalen. Veel van die klachten overlappen elkaar. Uiteindelijk als je voldoende B12 injecties krijgt en je schildklierwaardes zijn stabiel wordt het hart ook rustiger. Sterkte.


Groetjes,
Knoffie
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Florence
Ja dat fladderen van het hart voel ik ook elke dag wel een aantal keren. Boezemfibrilleren is dat niet. Dan slaat hij echt op hol .Ik slik daar al 10 jaar betablokkers voor.
Dat werkt prima maar sinds ik levothyroxine gebruik heb ik duidelijk meer last van dat gefladder. Vooral idd na het ophogen. Nu 10 dagen op 62.5.
Dus over 10 dagen weer 12.5 erbij.
Dan is het net weer wat rustiger en dan begint het circus weer opnieuw.
De b12 ga ik het met mijn huisarts nog over hebben omdat die idd ook nog op het hartritme werkt.

Zo blijf je lekker bezig.
Fijn weekend.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Mijn cardioloog zei idd ook trouwens
Laat eerst die schildklier maar eens goed werken .dan komt de rest ook wel goed.
Plaats reactie