Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Knoffie »

Lekker voor je dat je wat meer sotalol mag nemen dat gefladder is ook vervelend.
Zodra je schildklierwaardes op orde komen, komt er ook meer rust in je lijf. Helaas heeft dat even zijn tijd nodig.

Gr. Knoffie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Zo herkenbaar, wordt echt beter als je goed bent ingesteld. Ik heb destijds gekozen om geen betablokker te nemen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Teun
IK hoop dat het idd weer rustiger wordt.
Ik slik al 10 jaar betablokkers dus dit is alleen een ophoging met een half tabletje.ik hoop op die manier de onregelmatige hartslag in toom te houden tijdens de instel periode.
Ik zal mijn hele leven betablokkers moeten slikken .
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal
Ik toch nog een vraag. Ik heb nog veel last van te veel prikkels. Ik heb hier meer last van gekregen bij de ophoging 25 naar 50mcg. Zit nu op 62.5. Is dit een bekend verschijnsel of moet ik dit toch herleiden nog naar mijn burn-out. De huisarts weet het ook niet goed.
Maandag weer naar psychotherapie
Daar zal ik het ook ter sprake brengen want het belemmerd me erg in mijn doen en laten. Een boodschap doen is al een crime.
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kris »

Hoi Tamarakim,

Ik herken dat heel goed, als ik tenminste goed begrijp wat je bedoelt.

Vorige week heb ik ivm vreselijke onrust in hoofd en lijf, soort paniekerige geprikkeldheid bijna, van de huisarts Lyrica (pregabeline) gekregen. Dit middel brengt overprikkelde zenuwen in de hersenen tot rust.

Het werkt wel moet ik zeggen. Ik neem 1 overdag en 1 's avonds. Voel me nog onrustig, maar lang niet meer zo heftig.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Knoffie »

Hier ook herkenbaar. Licht is fel, overgevoelig voor geluid, erge onrust in lijf.
Morgen weer de B12 injectie en de boel wordt weer even rustig.
Maar......kan ook door de schildklier komen. Lastig dus maar weer.

Gr. Knoffie
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Florence Ik ga er maandag met haar over hebben. Alles wat je omschrijft herken ik. Toch een schildklier probleem misschien . Of eigenlijk denk ik dat het met het ophogen te maken heeft.
Toen ik nog niet wist dat ik een schildklier probleem had en dus burn-out was had ik dit in het begin heel erg maar dat werd steeds minder en op den duur kon ik best weer veel verdragen.
Maar toen het schildklier probleem tevoorschijn kwam en ik met de medicatie begon kwam het weer terug.
Alles is een opgave ook. Morgen bloed prikken voor mijn trombose kaart en dan ga ik bewust op een tijdstip dat ze bijna dicht gaan want dan is het niet zo druk meer. Anders trek ik het niet.
Dat was nou juist een stuk beter voordat ik Levo kreeg.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Kris ik heb van de huisarts alprazolam gekregen voor wat meer rust in mijn lijf en hoofd. Dat heb ik gekregen begin van het jaar toen ik een heftige burn-out kreeg . Dat werkt wel enigszins maar de ene dag beter dan de andere.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Knoffie
Tja lastig he. Wat komt waar nou vandaan. Maar ik vind het erg belemmerend. Ik hoop maar dat als ik goed ingesteld ben dat dit ook weer beter wordt. Mijn hersenen kwamen ook nogal wat hormoon te kort natuurlijk. En nog steeds.
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kris »

Hoi Tamarakim,

Alprazolam sinds begin dit jaar lijkt wat lang? Maar aan de andere kant is het al fijn om iets te hebben dat soms werkt.

Ik kan me goed voorstellen dat burn out en schildklierproblemen lastig te onderscheiden zijn. Bij burn out gebeurt er natuurlijk ook van alles in de delen van je hersenen waar hormonen en neurotransmittors mee gemoeid zijn. Soms is het niet of of, maar werkt alles op elkaar in. Stress leidt tot fysieke ellende, fysieke ellende versterkt stress, en heen en weer.

Mijn werkleven is al jaren te stressvol. Dat trekt een wissel op mijn lijf en herstel. Dus ik vind overprikkeling en dingen die uit balans gaan eigenlijk ook wel een logisch gevolg plus oorzaak van stress.
Om alles in je lijf en geest te proberen weer tot rust te brengen èn te doen wat je beter laat voelen, ook los van schildklier hormoon, dat vind ik een uitdagende weg naar gezondheid.
Plaats reactie