mensen die even mee willen denken!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Hallo allemaal

ik slik nu al jaren thyrax ben de laatste 3 jaar steeds nog niet juist ingesteld door zwangerschappen.
ik had een vit d tekort slik ik in de wintermaanden vit d voor.
ook heb ik een b12 tekort waar ik ongeveer 1x in de 2 weken een injecties voor krijg.
thyrax slik ik 0.137 ongeveer laatste waarde wel paar maanden geleden ft4 21 tsh 1.60
het gekke is dat de tsh in een jaar van 0.27 naar 1.60 is gestegen terwijl de ft4 gemiddeld rond de 20 tm 23 blijft
maar ik voel me de laatste weken niet goed!!
En omdat ik ook wel eens gehyperd heb weet ik niet meer of ik nu hyper ben of hypo ik denk eerder hypo maar weet het gewoon niet meer misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
ik slik si ds kort (vond een oud potje) weer de blauwe uit een oud potje dus en de witte 0.100 dus uit de nieuwe doordrukstrips pfff

Klachten zijn.

moe
niets boeit me echt
constant gevoel van pfffffff
huilen deprie geen lichtje meer zien zeg maar.
me haar is een drama heel droog breekt af.
onrust
ben veel ziek geen weerstand zeggen de artsen al een jaar!
Heb al maanden keelpijn opgezette halsklieren waarvan 2x een echo is gemaakt zien ze geen enge dingen maar wel dat ze dus zijn opgezet. Kno denkt ook weerstand.
heb echt heeel veeeeeel hoofdpijn geen migraine maar geen pijnstiller die werkt.
geen energie dus veel moe terwijl ik wel van poetsen hou en met me kids erop uit wil maar nu dus niet meer.
ineens ook geem libido had ik weken gelede gewoon heel erg wel!
Ik slik geen pil (conceptie)
Iemand die dit herkent en me een beetje kan wegwijzen ik kom er gewoon niet uit.
vast bedankt allemaal
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door ineke »

Sillytoppertje,


Ik denk dat je jouw bericht beter kan verplaatsen naar
Algemeen
http://www.schildklierforum.eu/viewforu ... ce436acfa5
of
Over de schildklier
http://www.schildklierforum.eu/viewforu ... ce436acfa5

dan valt het misschien eerder op.



Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van de sk maar er zijn gelukkig forumleden die wel een beter antwoord kunnen geven.
Zou je ook kunnen vermelden wanneer je geprikt ben en welke ref.waarden jouw lab heeft?

En omdat ik ook wel eens gehyperd heb weet ik niet meer of ik nu hyper ben of hypo ik denk eerder hypo maar weet het gewoon niet meer misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
ik slik si ds kort (vond een oud potje) weer de blauwe uit een oud potje dus en de witte 0.100 dus uit de nieuwe doordrukstrips pfff
Misschien is dat de oorzaak ?

Ik weet wel dat al jaren bekend is dat de blauwe thyrax bijwerkingen geeft door de blauwe vulfstof:
Achtergrond.
De meldingen die Lareb ontving op Thyrax Duotab® 0 ,025 mg wijzen op een overgevoeligheid voor de blauwe kleurstof in deze tablet, namelijk indigokarmijn. Indigokarmijn is geregistreerd onder de code E132 en wordt als kleurstof gebruikt in voedsel, tabletten en
capsules en voor diagnostische doeleinden. Van deze kleurstof is bekend dat allergische reacties kunnen optreden, zoals huiduitslag,
pruritus, bronchoconstrictie, hypo- of hypertensie en bradycardie
Zie verder:
http://www.lareb.nl/Publicaties/gebu2006_2166

Ook nog even afwachten op reacties omdat in deze periode minder mensen op forum aanwezig zijn.



.
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Jackie »

Hallo Sillytoppertje

Vervelend dat je je zo slecht voelt.
Is het lang geleden dat je hebt laten prikken.

Het is erg moeilijk aan de hand van je klachten te zeggen of je waardes hyper of hypo zijn. Mijn ervaring is dat klachten elkaar overlappen.


Misschien gewoon even prikken.

Groetjes Jackie
Jackie
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Suffy »

Hallo Sillytoppertje.

Het lijkt me verstandig te gaan bloedprikken.

Je klachten wijzen op hypo.

Waarom ben je die oude 25 mcg pilletjes gaan gebruiken? De werkzaamheid wordt almaar minder naarmate tabletten ouder worden.

Wat is de uiterste houdbaarheidsdatum? Misschien is die al overschreden en moet je de tabletjes naar de apotheek terugbrengen en aan de 25 mcg strips beginnen.

De reacties van de indigo kleurstof in de blauwe tabletjes kloppen wel, maar de klachten wijzen imho niet in die richting.

En wat Ineke ook zegt: wanneer heb je voor het laatst bloedgeprikt en wat zijn de referentiewaarden?

Gaat het wel goed met je B12-behandeling? Hoeveel D slik je en wat is daarvan de waarde?
Slik je er een goed B-complex en multi bij zodat je weerstand beter wordt?
De Multi heeft bij mij in ieder geval de weerstand enorm verbeterd, ik ben al bijna 2 jaar niet echt ziek geweest.

@Ineke: het is aan de moderatoren om dit topic naar een ander forum te verplaatsen. Je kunt dit helaas zelf niet doen :(.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ben 8 weken terug voor het laatst bloed wezen prikken en toen was de uitslag
tsh 1.67 en ft4 21
refwaardes tsh t/m 4
ft4 17 t/m 24

Ik slik wel vit d bij maar heb afgelopen jaar niet meer laten prikken dus dat ga ik wel even regelen.
ik ben op het moment idd te laat met mijn b12 maar dat word maandag geregeld (denk niet dat het daarvan is).
Ik slik nu sinds kort weer multi vitamines bij sinds een paar dagen ik was een week of 2 gestopt omdat ik dacht werkt niet blijf ziek worden maar nu toch weer opgepakt. Van etos eigen merk en daar zit wel b1 b2 b6 b12 in.
en vit c.d.e en k
ik zal straks is even kijken naar die pilletjes welke datum erop staat!
Heb er wel gisteren ongeveer een kwartje bij gedaan want werd echt gek van mezelf en alsof de duvel ermee speelt heb ik vandaag de hele dag zitten poetsen en dansen en gelachen pffff eindelijk!!
Ik moet wel even vermelden dat ik enorm gevoelig ben voor thyrax ik reageer altijd snel en heftig erop.
inmiddels weet ik dat van mezelf na 10 jaar dus verhoog nooit meer dan een kwartje liefst zelfs met een half kwartje!
Zijn jullie ermee bekend dat je zoveel hoofdpijn kunt hebben dat heb ik echt al 10 jaar vreselijk gewoon!
Soms een week niet maar dat is zelden !
Vast bedankt voor jullie intresse en moeite om even te reageren heel fijn !
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Ik heb net even gekeken de 0.025 zijn tot april 2015 maar allebei de potjes zijn geopend geweest.
Ik had dus ook 1 potje van 0.100 en die heb ik volgens mij op en af gebruikt zovan welke voor de hand ligt zeg maar en die blijkt dus tot 2012 goed !!! Dus die gaat terug pfff nou!!!! Hoe bizarr bedankt in ieder geval tis voor het eerst dat ik ernaar kijk!

Ben even aan het zoeken gegaan en heb dus nog wel strips van 0.025 (ik ga verhuizen dus alles zit al in dozen :-( )
Maar is het dan de bedoeling dat ik dezelfde dosis ga slikken van deze of omdat de strips sterker van houdbaarheids zijn minder dan te gaan slikken helppp ik twijfel nu heel erg!!

Iemand aub een advies ??
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door laura »

Suffy schreef:@Ineke: het is aan de moderatoren om dit topic naar een ander forum te verplaatsen. Je kunt dit helaas zelf niet doen :(.
Het bericht van sillytoppertje stond in het Schildkliercafé.
Ik heb het verplaatst naar het subforum Hypothyreoïdie.
Dat gebeurde min of meer gelijk met de reactie van Ineke.

Wil je iets verplaatst hebben of heb je tips?
Stuur even een pb.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door laura »

Sillytoppertje,

Mijn advies: laat bloed prikken. Pas eventueel daarna je dosis aan in overleg met je arts.
Laat 's ochtends zo vroeg mogelijk en voordat je je thyrax slikt prikken.

Lees dit eens: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -tijd.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

laura schreef:Sillytoppertje,

Mijn advies: laat bloed prikken. Pas eventueel daarna je dosis aan in overleg met je arts.
Laat 's ochtends zo vroeg mogelijk en voordat je je thyrax slikt prikken.

Lees dit eens: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -tijd.html

Geregeld morgen kan ik bloedprikken!
Maar ik heb altijd bloed geprikt na innemen van thyrax dat doe ik dus al jaren nu is mijn vraag is het dan wel verstandig dat ik het nuchter doe nu zonder thyrax ?
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Nog een vraagje bij de laatste bloedprikken hebben ze ook de t3 geprikt en die waarde vind ik wat aan de lage kant of zit ik hiet goed mee?

T3 1.37
refwaardes 1.34- 2.73
Plaats reactie