Overstap Euthyrox naar thyrax

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Ik slik sinds 1,5 jaar Euthyrox maar houd restklachten; een heel nerveus gevoel in de ochtend dat in de loop van de dag weg trekt. Ik heb daar veel last van. Ik voel me dan heel gespannen, onrustig en huil dan snel.
Dit heb ik eigenlijk bij elke dosis en ook nu m’n bloedwaarden in de buurt van het setpoint komen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd oa m’n medicatie vedelen over de dag en Savonds slikken maar het blijft.
Herkent iemand dit??

Ik ga nu in overleg met m’n arts overstappen op thyrax. Heeft iemand ervaring met overstappen? Qua bijwerkingen en dosis? Ik hoop heel erg dat dit gaat helpen en ik me weer beter ga voelen.

Groetjes Geertje
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja ik dacht ook dat ik hyperde maar dat is niet zo. Hyper voelt ook nog weer anders voor mij. Dan ben ik ook gejaagd.
Ik hoop ook dat ik me met thyrax rustiger voel!
I
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

En bbxx wat was voor jou de rede om over te stappen?
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja dat extreem gevoelig zijn herken ik. Artsen zeggen dat dat niet kan maar ik voel het wel! Ik merk 2 mcg verschil al bij de Euthyrox en hoop ik me door de thyrax wat rustiger ga voelen!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja klopt,
Ik was altijd al wel gevoelig dus misschien krijg ja dan ook sneller hashimoto.
Voel jij je sinds de thyrax ook emotioneel stabieler? Daar hoop ik op want ik ben nu snel onrustig en uit m’n doen.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Hoi, ik slik nu 5 dagen thyrax en ik voel me veel rustiger en helderder! De Euthyrox was toch echt niet goed voor mij! Hopelijk gaat het nu goed.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja dat kan natuurlijk. Ik voel me in elk geval veel rustiger met thyrax. Ben wel heel moe dus of ik slik net te weinig of ik moet herstellen van de Euthyrox misère. Over vier ga ik prikken. We zullen zien.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja ik snap het. Over vier weken slik ik de thyrax bijna zes weken. Ga ik over vijf weken prikken. Ik wil altijd sneller dan het gaat...
Had jij met de Euthyrox ook dat die onrust je op een gegeven moment heel moe maakte? Alsof je constant onder stress/ spanning staat. Ik voelde soms ook echt soort van ziek. Wat waren jou klachten bij de Euthyrox?
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Ja heel goed om naar je eigen gevoel te luisteren! Dat is het belangrijkste. Je weet/ voelt zelf als enige of het klopt of niet.
Ik had die hyperklachten eigenlijk bij allerlei dosissen.
Nu voel ik me veel rustiger, niet meer zo opgejaagd. Wel heel moe dus ik wacht het prikken weer af.
Voor je afspraak bij de endo; bedenk goed wat je zelf wil. Hoe voel je je? En geef ook gewoon aan dat je het zelf het beste voelt. Succes!!!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door GeertjeS »

Weet jij eigenlijk wat ongeveer of de dosis gelijk blijft of dat je over het algemeen wat meer nodig hebt van thyrax?ik heb het gevoel dat ik hypo kant opga; sloom, wattenhoofd
Plaats reactie