Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Maartje7
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2017, 16:30

Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Bericht door Maartje7 »

Ha,
de laatste tijd komt het voor dat ik later ontbijt dan gebruikelijk. Ik had met mijn partner een discussie: kan ik op mijn normale tijd thyrax innemen en later ontbijten, of heeft dit invloed op de spiegel?

dank weer!
Marlies
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Bericht door laura »

hallo Marlies,

Ja hoor, je kunt gerust op je normale tijd je thyrax slikken en later ontbijten.
Dat halve uur ontbijten na slikken wordt als een minimale tijd gezien.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Maartje7
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2017, 16:30

Re: Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Bericht door Maartje7 »

Dag Laura,

dank je wel! Partner beweerde nl dat voeding zelf iets doet met activering thyrax/stofwisseling. Ik kon daar niets over vinden.
Ga ik flexibel ontbijten :-)
marlies
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Bericht door *anna* »

Marlies schreef:
Partner beweerde nl dat voeding zelf iets doet met activering thyrax/stofwisseling.
Dat idee is voortgekomen uit de dieetwereld waarin gepropageerd wordt dat 's ochtends het 'kacheltje moet worden opgestookt' om de stofwisseling op gang te brengen. 'Uit onderzoek' zou blijken dat afvallen daarvan gemakkelijker wordt. Vast wel. Ander onderzoek komt met een tegengestelde uitkomst.
Ach, gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Aan niet of laat ontbijten ga je niet dood. En je levo vroeg of later nemen ook niet. Daar ben ik het levende bewijs van.
Groet, Anna
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax inname en onregelmatig ontbijten

Bericht door *anna* »

Naar mijn weten is daar nog nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. En waarom zou je? Met welk doel?
Wel weet ik dat sommige hypo's voor ze iets extra's doen - zoals 's avonds een vergadering of theaterbezoek - incidenteel een 'cytomelletje' of een stukje daarvan nemen bij wijze van upper. Zou dat verstoring geven? Lijkt me wel.

Energieverbruik is geen dag hetzelfde en moe is moe. Met of zonder schildklierkwaal.
Plaats reactie