Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo Teun
Ja ik probeer me zoveel mogelijk te ontspannen maar lukt maar deels.
Vandaag gemediteerd. En afleiding gezocht. Zo vervelend dit. Af en toe maak ik mezelf gek.
Pfff.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door hap »

Hallo Tamarakim,

Ook ik herken dit als ik te laag of te hoog in mijn medicijnen zit. Vervelend dat je je druk maakt om dingen die normaal gesproken vanzelf gaan. Maar net als Teun al zei, probeer het naast je neer te leggen, je weet waar het door komt.
Moeilijk, maar de enige manier. Die ziekte gaat niet meer weg, helaas.

Sterkte, je kan het.
Groet Hap.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence
Ja ik denk dat ik zeg maar gewoon de overgang ook meespeelt. Plus de ophoging van het hormoon. Dat onrustige gevoel ken ik heel goed.
Zenuwachtig en je weet niet waarom.
Ik hou ook prikkels zoveel mogelijk weg..
Ik kan ook wel weer lezen of een uurtje tv kijken. Maar als ik onverwacht hoor dat ik de volgende dag ergens heen moet slaat de paniek toe. En ik slaap dan ook heel slecht.
Ik hoop nog steeds dat eenmaal goed ingesteld het allemaal rustiger wordt.
Nu maar het beste ervan maken maar het valt niet mee.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo hap

Ja ik probeer het voor nu te accepteren maar ik vind het erg lastig dat ik zo in paniek kan raken om zoiets simpels.
Ik heb nog een weg te gaan en zit nog lang niet waar ik moet zijn qua waardes.
Zit nu op 75Levo . Komende week weer prikken. Heb hiervoor 3 weken 62.5 geslikt omdat de huisarts ophoog met kleine stapjes. Had 3 vrij goede weken maar met de ophoging naar 75 weer stuk minder. Lastig hoor.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Tandarts was ziek dus nu a.s. woensdag daarheen.
Ben wel mijn griepprik en b12 prik gaan halen en ECG laten maken. Moest er om 8 uur al zijn .Pfff dat viel me wel zwaar.
Ik voel me in de ochtend het slechtst.
Maar goed dit is achter de rug. ECG was gelukkig goed.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Florence hoe ging het met jou bij de tandarts? Viel het mee?
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Mijn tandvlees is ook heel gevoelig.
Ik denk toch een gedeelte schildklier en een gedeelte overgang. We zullen er misschien ooit achterkomen. Heb nu ook wat betere dagen maar schommelt enorm. Kan morgen weer totaal anders zijn. Heel vermoeiend.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Florence.
Houd jij ook je bloeddruk in de gaten?
Meer jij ook zelf.
Het valt mij nl op dat als ik last van mijn hoofd heb. Raar licht gevoel en alsof ik er niet helemaal bij ben .dan is mijn bloeddruk vaak te laag of juist onderdruk piek dan even. Dus iets te hoog.
Vraag me af of dat toeval is .
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik had van de cardioloog een bloeddrukverlager al heel lang. Die mag ik nu niet meer nemen omdat mijn bloeddruk anders te laag wordt. Mijn hele leven is mijn bloeddruk al aan de lage kant maar kreeg die verlager ivm het boezemfibrilleren. Nu blijft ie ondanks dat ik gestopt ben met de verlager toch gewoon laag. Met idd een enkele uitschieter. Dat is meestal een teken dat mijn hartslag ook onregelmatig is. Ik meet ook af en toe hoor anders wordt je er gek van want het schommelt toch gedurende de dag.
Mijn cardioloog vind mijn bloeddruk nu prima zo. Ik blijf het wel in de gaten houden. Ik ben alleen altijd een beetje zweverig als ie te laag is. Dat is vervelend. Loop jij ook bij een cardioloog?
Gr wanda.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hoi
Een lage bloeddruk wordt niet zo snel iets aan gedaan Omdat het op zich niet gevaarlijk is. Wel heel vervelend maar medicatie krijg je niet snel. Meestal wordt aanbevolen om bv een kop bouillon te drinken of een dropje te nemen of een kopje zoethout thee.
Verder niet lang douchen of in de warmte verblijven .Dus niet te lang in de zon en niet naar de sauna.
Bij extreem lage bloeddruk moeten ze wel verder gaan kijken natuurlijk.
Sinds ik levothyroxine gebruik is mijn bloeddruk niet meer zo laag dan daarvoor.maar nog altijd gemiddeld
Bovendruk tussen de 95 en 105. Onderdruk tussen de 60 en 75. Met soms een uitschieter naar 85.
Hartslag is ook hoger dan voor de levothyroxine. Ik had soms hartslag van 58. Nu meestal tussen de 65 en 80.
Dus ik relateert die lage bloeddruk zeker aan de schildklier.
Bij hartonregelmatigheden is mijn bloeddruk soms wat hoger . Ik meet dan even zelf en schrijf het op.
Gelukkig blijft het binnen de perken.
Ik denk dat het bij jou ook al langer de schildklier is geweest. Lage bloeddruk kun je heel naar van zijn.
Plaats reactie