druk op de schedel - zeldzame bijwerkingen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Nana
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2019, 16:14

druk op de schedel - zeldzame bijwerkingen

Bericht door Nana »

Hallo,

Ik ben nieuw in de wereld van de schildklier, en heb meteen al een heel nare ervaring.
Vorige week woensdag ben ik de eerste keer gestart met T4 (50mg) te nemen nadat TSH 8,5 werd vastgesteld.
Na 2 dagen begon ik een druk in mijn hoofd waar te nemen, die verergerde. Na 6 dagen werd ik wakker met een tollend hoofd, ik kon niets meer omdat ik door elke beweging van mijn hoofd heel erg draaierig werd.
Dat was maandag, toen zijn we naar de eerste hulp gereden. Daar kreeg ik een spuit tegen de draaierigheid en pilletjes om niet over te geven.
Mijn endocrinoloog was niet bereikbaar die dag. De dag erna kreeg ik hem gelukkig wel aan de lijn. Hij zei om direct bloed te laten prikken, en de pillen niet meer te nemen (had ik al niet meer gedaan die ochtend). Gisteren kreeg ik de uitslag, de TSH was goed (2,12) dus daar zat niet het probleem zei hij. Gisteren belden we weer en toen zei hij dat mijn bijwerkingen uiterst zeldzaam zijn, en vooral voorkomen bij pubers (ik ben 51!). Hij stelde voor om een maandje te wachten en dan opnieuw te proberen met 25 mg. Ondertussen slaap ik al 4 nachten rechtop in mijn bed, want ik kan niet plat liggen. Vandaag voel ik me weer wat beter, dus ik hoop dat ik wat kan doen vandaag en dat ik weer kan autorijden. Er zit nog altijd iets in mijn hoofd, mijn zicht is ook nog niet volledig 100%. De duizeligheid is zo goed als weg als ik rechtop blijf. Mijn endocrinoloog zei dat als de klachten aanhouden of vergeren, dat ik dan naar een neuroloog moet. Ik geloof dat het wel zal overwaaien, maar ik heb zoveel schrik om dit opnieuw te moeten ondergaan. De endocrinoloog vertelde me ook dat er geen "andere" pillen bestaan, dat ze allemaal min of meer hetzelfde doen, en dat ik in principe deze dosis moet krijgen. Wat doen andere mensen die last hebben van deze bijwerkingen, vraag ik me af. Als ik dit geweten had, was ik er nooit aan begonnen. Dan ben ik liever hondsmoe voor de rest van mijn dagen.
Nana
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2019, 16:14

Re: druk op de schedel - zeldzame bijwerkingen

Bericht door Nana »

Hallo Florence,

Bedankt voor de reactie. Ik ken geen andere waarden zoals Ft4, die staan er niet op. Ik ga het navragen volgende keer wanneer ik me laat testen.
Ik heb al enkele jaren TSH waarden schommelend tussen 4,0 tot 4,6. Ik werd dus al gevolgd, en nu in juli dus plots 8,5.
Ik ben niet meer naar een neuroloog geweest, want ik voel me weer ok.
Ik heb wel nog een dag en nacht gehyperd. Dat was zaterdag een week geleden. Ik ben toen pas in slaap kunnen vallen om 9 uur 's ochtends. Ik voelde me net of ik had iets genomen om wakker te blijven heel de nacht. Dit was waarschijnlijk de nawerking van de T4.
Ik denk ook wel dat de dosis te hoog was.
Ik kan binnenkort bij een andere enodrinoloog terecht. Ik wil graag een tweede opninie, dus ben benieuwd wat die ervan vindt.
Wordt vervolgd!

groetjes, Nana
Draakje
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:19

Re: druk op de schedel - zeldzame bijwerkingen

Bericht door Draakje »

Hoi Florence,
Heel herkenbaar,ik had ongeveer dezelfde waarden en dezelfde verschijnselen.Nu zwalk ik nog regelmatig een beetje maar ik werd zieker van de levo dan van de klier an sich.Ik gebruik nog 2 pillen per week(100 mg)en dat functioneert min of meer.Ik weet niet wat voor jou het beste is maar soms is minder meer!Veel sterkte.
Draakje
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: druk op de schedel - zeldzame bijwerkingen

Bericht door Teun »

Hallo Nana ik ben wel benieuwd of de andere endocrinoloog andere waarnemingen/inzichten heeft en hoe het nu met je gaat.
Plaats reactie