Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Sommige klachten had ik al zoals de stroomachtige sensaties op verschillende plekken. Die zijn juist verdwenen nu. Dus ik denk dat dat door mijn slecht werking van de schildklier kwam .Ik had natuurlijk hele slechte waardes.
Maar ik heb de Spier klachten de overprikkeling en de kortademigheid
En de onrust in mijn buik en soms in mijn hele lijf wel sinds de levothyroxine.
De overprikkeling had ik daarvoor wel ook gehad door burn-out.maar dat ging juist beter. Toen ik de levothyroxine kreeg had ik het weer. En nu nog.
Ik kan niet in ruimtes zijn waar veel mensen zijn bv. In de wachtkamer bij de huisarts is een hele opgave.
Ik probeer elke dag een stukje te wandelen maar langer dan 20 minuten lukt nog niet. Dus ik heb zeker veel klachten gekregen sinds ik de levothyroxine heb. Maar ja er is geen andere optie en ik moet echt nog steeds ophogen .
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Hoi Florence
Hoe is het inmiddels met jou?
Ik las gisteren toevallig een stukje op internet omdat ik zo'n last heb van pijn hoofdhuid. En korstjes op mijn hoofd.
Ik kwam daar een stukje tegen dat ging over een zenuwbeschadiging vanuit de nek naar voorhoofd. Dat kan stroomachtige sensaties veroorzaken en hoofdhuid pijn.
Ik moest ook aan jou denken. Zouden jou hoofdklachten met een zenuwbeschadiging te maken hebben?.
Misschien zit er helemaal naast maar moest er opeens aan denken.
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door FinnZee »

Ik wil even terugkomen op iets wat er gevraagd werdt op de eerste pagina,of hoofd gerelateerde klachten bij Hipothyreoidie(weet niet of ik het goed heb) ,horen

In mijn idee wel,voor mij wel in ieder geval,ik heb al sinds het bij mij begon medio 2016 last van constante hoofdpijn
Ik dacht dat het puur met stress te maken had,en het was samen met hartkloppingen 1 van de redenen dat ik een betablocker besloot te gaan gebruiken samen met de toen dienstdoende arts,maar ik begin toch meer te leren over de schildklier en erachter te komen dat er dus daadwerkelijk meer achter zit
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Beetje rare reactie van je lijf, je ft4 stijgt fors en je tsh stijgt ook. Klopt niet bij elkaar. Weet je zeker dat dit de uitslagen zijn en je geen getallen door de war hebt gegooid?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Teun »

Als ik jou was zou ik daar zeker voor gaan. En wil je snel af van dit gevoel dan kun je 1-2dagen overslaan.
Succes
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door FinnZee »

Ik heb onlangs mijn huisarts gebeld over hoe snel je tussen hypo en hyper kunt wisselen

Het antwoord wat ik kreeg was:je schildklier werkt zo traag dat medicijnen nemen of niet nemen je niet gelijk hyper maken,het was een lang proces om je schildklier zo traag te maken,dan is het ook een lang proces om je schildklier hyper te maken

Ik zou me,als ik jou was florence niet echt zorgen maken over wisselen tussen hyper en hypo
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door FinnZee »

Ik baseer het meeste van wat ik over de schildklier weet van de informatie die ik kan vergaren,op wat voor manier dan ook,omdat het nog relatief nieuw voor mij is,dus als ik het zo hoor van mijn huisarts dan ben ik het er mee eens,omdat ik niks heb of had om het mee te vergelijken
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

Hier even verder.
Je labwaarden laten voor jou hyperwaarden zien.
Maar het is de vraag of ze serieus zijn.
Je TSH past niet bij je FT4.
Als het dezelfde omstandigheden zijn, dan vraag ik me af of het geen meetfout is.

Opbouwen kan je zelf vlot regelen.
Afbouwen zit stevig verankerd aan de halfwaardetijd, hoe snel of hoe traag je ook bent.
Dit even naar aanleiding van de opmerking van de huisarts van Finn.

Flo, sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hallo Florence,

De FT4 en de TSH worden apart gemeten, dus er zijn twee aparte machines.
De FT4 is het moeilijkst te meten.
Daar treden de meeste fouten op.
Bij de TSH is het vooral het lage gebied dat gevoelig is voor onnauwkeurigheden.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Hoi Florence,

Laten we gaan voor een hele lange evenwichtige tijd!
En ik hoop dat je een oplossing vindt voor het akelige suizen en branden.
Het lijkt me toch sterk dat dit veroorzaakt wordt door je schildklierhormonen.

Ja, het is zeker vreemd dat je TSH niet synchroon reageert op je FT4.
Of je nu een FT4 van 20.40 pmol/l hebt, of eentje van 15.60 pmol/l: je TSH bougeert nauwelijks.
Dat is echt vreemd.
Wat zegt je behandelaar?
Toch niet dat je FT4 binnen de ref. range blijft, en dus goed is?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gesloten