Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Na er een nachtje over geslapen te hebben heb ik me wel bedacht dat ik me nu wel beter voel dan dan dat ik me in de periode voelde met medicatie.....

Nu denk ik dat ik zelf liever het toch nog even aankijk....eerst dond maar even goed bespreken.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede middag, ben ik weer eens.

Feestmaand redelijk doorgekomen maar merkte wel dat ik langzaam steeds meer afglij.
Erg moe, pijnlijk lijf, wat vocht vasthouden, wel een stuk beter slapen ( maar absoluut niet op willen staan ) .
Spieren staan op de rug weer wat strakker, regelmatig hoofdpijn.

Toch weer genoeg redenen om me te laten prikken....
Tsh nu 6.9 en t4 12.1

Denk dat ik het nu niet langer wil aankijken voordat ik nig verder afglij.
Heb de endo om overleg gevraagd.

Maar wat wil ik nu zelf...? Wil langzaam aan beginnen, in het verleden is het wel gebleken dat ik heftig reageer. Ook wil ik niet meer aan de tirosint.

Dacht zelf thyrax en dan starten met 12.5 . Misschien dat ik dan later een grotere stap durf te maken.

Iemand tips?
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Je tsh kruipt langzaam omhoog maar je ft4 blijft redelijk hetzelfde, heeft zelfs iets lager gestaan. De beslissing om al dan niet weer aan de medicatie te gaan zal je toch zelf moeten nemen. Als het redelijk gaat dan zou ik het nog even aankijken, zeker gezien je redelijk stabiele ft4. Ben benieuwd wat je endo zegt. Mocht je besluiten weer te gaan slikken dan zou ik zeker voor de Thyrax kiezen.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

En daar is de eeuwige twijfelaar weer....
Ik heb weer laten prikken. Mijn laatste uitslagen zijn tsh 5 ( gedaald) maar de t4 is 11.2.

Tja ....ben eigenlijk te moe, hou wat vocht vast, krakend stemmetje, poep konijnenkeutels.
Heb energie voor een laar uur per dag maar meer zit er niet in.

Blijf toch twijfelen en denken dat ik weer moet gaan beginnen. Lastige is dat ik nu weet wat ik heb , al is net niet veel maar niet weet wat ik krijg.

Ben wel nog aardig wat van mijn setpoint af en heb het gevoel dat dit nu wel echt hypoklachten zijn.
We slapen er nog maar even een nachtje over, heb 13 maart pas een afspraak bij de endo.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Florence,

Ik weet zeker dat ik een schildklier ontsteking ( quervain)heb gehad. In 2016 weet ik het 100% zeker.
Na een dubbele oorontsteking kreeg ik giga hoofdpijn, kaakklachten , keelklachten. Eerst een te snelle schildklier en daarna een veel te trage ( tsh 122).

Ik denk dat ik daarvoor ook een schikdklierontsteking heb gehad die niet ontdekt is.
Heb in mijn uitslagen van toen wel een tsh van 0.98 gezien maar daar is verder niks mee gedaan.
Ik had toen ook die exttreme klachten.

Mijn b 12 is op zijn laagst 176 geweest. Heb wel het gevoel dat b12 prikken bij mij een omslagpunt geweest is, eerst werden de kalchten erger maar daarna merkte ik wel dat er een positieve verandering kwam.

Het blijft lastig om te zeggen hoe en de wat, het is een echte zoektocht.

Ik op nog steeds op de solk poli. Jammere daarvan vind ik dat ze alleen geestelijk kijken. Geen 2 sporenbeleid.
Maar ik ben er wel erg blij mee. Ze nemen de tijd voor je, en je kan overal wat van leren.
Ik heb een lieve psychiater waar ik regelmatig nog kom.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga weer langzaam beginnen met medicatie.

Ik ben te moe, hou te veel,vocht vast, trage pols, poep konijnenkeutels, heb vaak weer een krakend stemmetje.
Ben afgelopen maanden 7 kg aangekomen terwijl ik daarvoor lekker afviel.

Heb ong 8 maanden zonder medicatie gezeten maar het lijkt toch alsof mijn lijf roept om medicatie.
We gaan het beleven.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Mijn laatste waarden zijn 11.2 en 5

Ik ben wel blij dat ik die maanden zonder heb gedaan. Heb wel het gevoel dat mijn lichaam nu stabiel is en wat rust gekregen heeft. Het is nu sterker dan toen ik toendertijd begon.
Maar zoals ik nu ben voel ik me te hypo om te functioneren. Heb toch het gevoel dat dit de rest klachten zijn van de quervain.
En ik heb eindelijk bevestiging gekregen van de artsen dat ik quervain pt ben.
Ben heel blij dat ik een endo heb gehad die naar me luisterde toen ik me zo ontzettend beroerd en hyper voelde.

Jammer dat ze weggaat en ik weer een ander krijg.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Na een paar maanden werden ze wat slechter.
Merkte wel kort na het stoppen al dat mijn waarden verder van mijn setpoint afgingen.
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Linrose »

Bloem17 schreef: 12 mar 2020, 23:05 Mijn laatste waarden zijn 11.2 en 5

Ik ben wel blij dat ik die maanden zonder heb gedaan. Heb wel het gevoel dat mijn lichaam nu stabiel is en wat rust gekregen heeft. Het is nu sterker dan toen ik toendertijd begon.
Maar zoals ik nu ben voel ik me te hypo om te functioneren. Heb toch het gevoel dat dit de rest klachten zijn van de quervain.
En ik heb eindelijk bevestiging gekregen van de artsen dat ik quervain pt ben.
Ben heel blij dat ik een endo heb gehad die naar me luisterde toen ik me zo ontzettend beroerd en hyper voelde.

Jammer dat ze weggaat en ik weer een ander krijg.
Hoi Bloem,
Ik lees jou bericht, en wat een herkenning! Bij mij was het gelukkig wel meteen diagnose de Quervain. Heb ook zitten stoeien met levo, raakte maar niet goed ingesteld. Gestopt toch maar weer begonnen, tot een week of 3 geleden ik zo naar was, en hyperklachten gek werd ik ervan. Loop al ruim een jaar niet meer bij endo, maar mijn huisarts steunt me in mijn keuze ik toch nogmaals wil proberen te stoppen met medicatie. En ik moet zeggen, ik voel me zo een stuk beter. De waardes waren na twee weken ook acceptabel. Nu duimen dat het nu eindelijk goed komt.
Gr Lin
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, heb wel een deel van jouw verhaal gelezen.

Ik voel me nu ook wel veel beter dan toen ik aan het instellen was. Maar heb nu het gevoel dat ik na maanden stoppen toch echt hypo klachten heb. Heel anders dan voorheen.
Alsof mijn lichaam tot rust gekomen is en ik nu in een nieuwe begin sta,

Hoop dat het je lukt om zonder te kunnen!!
Plaats reactie