Nysa2019 vertelt

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Georgieswereld
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2020, 23:11

Re: Nysa2019 vertelt

Bericht door Georgieswereld »

Haha, Marjo ik hou al onze draadjes in de gaten nu :lol: inmiddels ook deze van Nysa :mrgreen:
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Nysa2019 vertelt

Bericht door Linrose »

Nysa2019 schreef: 15 jan 2020, 19:34 Hi Georgieswereld,

Na een 2nd opinion bij een meer ervaren endocrinoloog heb ik te horen gekregen dat het waarschijnlijker was dat ik een de Quervain thyreoditis zou hebben. Afgelopen vrijdag een telefonisch consult gehad en naar aanleiding van mijn waarden het advies gekregen om te stoppen met euthyrox. Mijn waarden zijn tsh: 2,8, ft4 13, ft3 6,6. Ik heb een dubbel gevoel: aan de ene kant superblij dat ik niet mijn hele leven aan de medicijnen hoef, maar aan de andere kant voel ik me nog steeds niet goed. Ik heb nog steeds last van mijn gewrichten (onstekingen in mijn linkerhand en voet), slapeloosheid en heel vreemd: de afgelopen dagen voel ik mij weer hyper worden. Over mijn hele lichaam heb ik kleine spiertrillingen, een hoge hartslag, mijn scheenbenen zijn heel pijnlijk, slapeloosheid, opgezette en pijnlijke schildklier. Ik heb voor as vrijdag een nieuw consult aangevraagd. Wellicht hebben mijn klachten te maken met het feit dat ik gestopt ben met euthyrox. Ik zal een update geven als ik meer weet.

Edit: ik lees net jouw draadje door. Ook ik heb last van bulten op mijn gewrichten. Volgens mijn endocrinoloog heeft het niets met mijn schildklier te maken en moet ik terug naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de reumatoloog. Haar deed het denken aan artritis bulten. Mijn ‘gut-feeling’ zegt iets anders. De bulten ontstonden ongeveer in dezelfde periode als mijn sk problemen.
Hoi Nysa,
Ook ik heb een historie met Quervain, en ook zelfde verhaal dat ik zonder medicatie mocht proberen.
Dat pakte helaas niet goed uit misschien heb je mijn verhaal al gelezen op draadje herstel Quervain?
Wat jij zegt dat endo ook verteld dat je klachten gewrichten niet door schildklier kunnen komen , kreeg ik ook te horen...in mijn geval een frozen shoulder. Ik ben hier ook erg afgeknapt op de arts. Mijn gevoel is net als die van jou! Ellende begon ook nadat mijn schildklier begon te pruttelen.
Ik hoop dat jou klier is hersteld en je zonder medicatie kan. Ik moet wel zeggen dat er bij mij geen antistoffen zijn gemeten, maar die schijnen ook niet altijd aan te tonen te zijn.
Gr Lin
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Nysa2019 vertelt

Bericht door Ingrid! »

Hoi Nysa,

ik ben ook pas gediagnosticeerd met Hashimoto.
Ben pas 8 weken aan euthyrox en ben ook zoooooo gejaagd.
Ik begrijp nu dat sommige mensen feller reageren op de euthyrox.
Bij mij is de opbouw veel te snel gegaan.
Ik heb nu besloten om heel rustig stapje voor stapje op te hogen en dit steeds 4 weken te doen.
Waarom begin je gewoon niet met 12,5???
Ik herken je klachten toen ik te hoog zat:
angst, spierspanning, gejaagdheid, niet kunnen slapen, drukopbouw in mijn hoofd, geluid in mijn oren.
Nu ik op veel minder zit, gaat het beter met me.

Die gewrichtsklachten heb ik al jaren. Ze hadden zelfs fibromyalgie bij mij geconstateerd.
Dit hoort echt ook hier bij merk ik nu.
Ook mijn vingers doen heel zeer, ik kan bijna geen aardappelen schillen.

succes met jouw zoektocht, dit is wat ik op dit moment weet en ik zoek ook verder
zet hem op,

groetjes
Ingrid
Plaats reactie