Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag wezen prikken! Hoop morgen de uitslag te hebben. Zo die stap is weer gezet!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Net de uitslag gekregen. Tsh 0.34, ( setpoint 0.74) T4 vrij 13.7(setpoint 14.1 )
Slik nu iets meer dan een half jaar 100 mcgr. Thyrax.
Dit is de derde keer dat ik na de switch geprikt heb.
Heb wel t gevoel dat deze waardes beter bij me passen.
Dus voorlopig laat ik t maar even zo.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Je set point wijzigt niet: 14.1/0.74.
Dus je zit met een FT4 van 13.7 op een prima niveau, vermoed ik.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
ElizabethNov2019.jpg
ElizabethNov2019.jpg (39.7 KiB) 766 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik denk t ook! Dank voor je snelle reactie!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Helaas al een paar weken geveld door een bijholteontsteking waarvan ik nog steeds niet goed opknap. Ook ruik en proef ik al die tijd niks.
Ik zat voor mezelf eens na te gaan wat ik voor ontstekingen dit jaar allemaal heb gehad. Twee kaakontstekingen, een peesontsteking en nu dus de bijholteontsteking.

Over de peesontsteking zag ik vorige maand al iets voorbij komen. Ondanks dat ik gezond eet en ook de laatste paar maanden preventief echineaforce slik.
Lijkt t wel of mijn weerstand erg laag is en blijft.
Ik ben redelijk goed ingesteld.

Ik vroeg me af of dit herkenbaar is. Vond t zelf namelijk wel opvallend.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Verhogen medicatie

Bericht door mamavan2 »

Je zou nog kunnen kijken naar weerstandverbetering in de vorm van probiotica. Dat wordt wel vaker genomen met name na antibiotica.
Verder je vit D op peil houden.
Als je één keer een tik hebt gehad dmv een ontsteking, ben je daarna inderdaad sneller weer de pineut.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhogen medicatie

Bericht door laura »

Over echineaforce en probiotica gesproken …

- https://www.consumentenbond.nl/gezondgi ... -echinacea
- https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... otica.aspx

Dit subforum is bedoeld voor discussie over dergelijke middeltjes: viewforum.php?f=24
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Mijn vitamine d is op peil gelukkig.
Ik weet dat de meningen hier verdeeld zijn over gebruik van alternatieve medicatie en ik stelde de vraag niet om er een dicussie hier over op te rakelen. :-)

Ik was gewoon benieuwd of mensen het herkennen en dan met name in t niet goed opknappen en dat t lang duurt voordat je opknapt.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben ondertussen wel van mijn bijholteontsteking af maar voel me nog niet echt fit. Slaap korter ( komt ook mede doordat ik sinds een paar weken ben gestopt met de dageljkse sufmakers ter voorkoming van migraine), heb wat last van een onevenwichtig gevoel, regelmatig extreme moeheid, misselijk en benauwd ( met name als ik in bed lig). Heb ook last van puddingbenen.

Wel weer aan het werk en ik red gelukkig de 3 dagen wel. Vorige week was ook een emotionele week in de privesfeer en dat werkt natuurlijk ook niet echt lekker mee. Verder moet ik thuis ook flink aan de bak voor school.......en probeer ik ook nog de nodige ontspanning te vinden. Ik wijt het ook maar even aan de naweeen en het herstellen van mijn pittige ontsteking.

Heb geen idee of de schildklier door alles misschien een tikkie heeft gehad. Wil gewoon de komende weken afwachten of alles zich weer enigzins stabiliseert. Zo niet dan trek ik wel weer aan de bel bij de ha.

Je kan er soms zo zat van zijn van altijd maar wat hebben en je zo vaak niet lekker voelen. Vooral omdat ik al meer dan 27 jaar met dit kliertje deal. Goed, werk geeft gelukkig wel afleiding en leuke dingen doen ook. #niethetveleisgoedmaarlaathetgoedeveelzijn
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel voor je reactie! Ergens weten we het wel maar er naar handelen, is en blijft lastig. Daarom is het ook fijn om op het forum verhalen te lezen van mensen die het ook herkennen.

Ik doe wat ik kan en wat niet lukt jammer dan.

Zo probeer ik er wel in te staan maar soms komen er linksom of rechtsom toch dingen op je pad die je helaas niet altijd kunt parkeren. Vandaag in elk geval een rustdag ingelast van niets moet en alles mag.
Was gisteren zo klaar met alle prikkels om me heen.....ha,ha
Plaats reactie