Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Wat strijd met huisarts en veel bla,vla,bla per mail.
Gelukkig kan ik goed mijn zegje doen maar leuk is anders.
Ze gaat mee in mijn voorstel van vermindering op een aantal dagen. Maar prikken kan pas over 8 weken.
Wat ik al wist van eerdere keren is dat ze niet zoveel van de schildklier weet.

Ze heeft net wel een positieve reactie op m n mail gestuurd. Pfffff, goed, ik ga een van de komende dagen maar weer eens beginnen met slikken.
Ik heb echt een topapotheek die meteen vanmiddag al even belde om te overleggen.

Ben verder ook heel blij met mijn huisarts.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Ach, wat jammer dat het schildklieronderwerp moeilijk is voor je huisarts.
Hij is niet de enige!
Er zijn niet veel dokters die alle kanten begrijpen.

Tot een volgende,
en sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel voor je reactie kiek! Het is een zij.
Ik ben al blij dat ik wel alles kan bespreken met haar en dat duidelijk zijn mij wel verder brengt. Ook op kritiek reageert ze altijd goed. Wij kennen elkaar al 20 jaar en ook al zijn we t wel eens niet eens, ze respecteert mijn wens en toont begrip. Ik merkte alleen wel weer dat ik dan boos en narrig wordt maar daar heb ik de laatste tijd wel vaker last van, ha,ha.

Ga morgen weer beginnen met slikken en dan hoop ik dat langzaam maar zeker alles zich weer wat stabiliseert.
Vond 3 dagen weer mijn klas deze week, erg fijn.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het lijkt wel of ik kneiterhard van de hyper in de hypo ben geschoten. Gisteren voor het eerst een lagere dosis geslikt na 3 dagen niks geslikt te hebben. Stond gistermorgen fris en fruitig op, had ook heel goed geslapen. Een dag om in te lijsten, zou je zeggen....

Lekker op de fiets wat dingetjes doen dus echt top!
Vanaf 13.45 gistermiddag sloeg t om, heel moe, suf en sloom, veel last van m n armspieren. Gisteravond, lag ik al te slapen op de bank. Goede nacht, veel dromen en bij t wakker worden nog steeds heel moe, suf en sloom. Ook in mijn hoofd gebeurt er niet zoveel.

Vandaag 100mcgr. mijn oude dosering. Ik heb in overleg besloten om om de dag een dosering van 100 mcgr. en 87,5 mcgr. te slikken. Ben nu wel blij dat ik pas dinsdag weer hoef te werken, deze week 2 dagen en dan weer 5 dagen vrij.

Heb met m n suffe hoofd gisteren ook al 2 boodschappen bij de supermarkt laten liggen, hoop dat iemand er heel blij van wordt.

Straks een coffee to go halen en maar effe een rondje in mijn huis, tuin en keukenpark doen. Hoop dat t suffige, slome, vermoeide, snel weer wat weg trekt.
Kan steeds wel slapen...... zo n gevoel, ha,ha
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vier uur na t slikken ( de piek) werd ik heel erg hyperig, gelukkig zakte het na 3 uurtjes weer af en voel ik me niet hypo of hyperig meer. Het is wel de dag dat ik 100 mcgr. slik dus misschien heeft dat er ook nog wat mee te maken Weet van eerder om en om slikken dat ik op de dag met de hoogste dosering ook t meest last had.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Heel erg last van de 100 dagen nu besloten om elke dag 94 te gaan slikken en kijken wat dat doet. Morgen nog een 87,5 dag en daarna naar 94. Gelukkig genoeg pilletjes om dat te doen.

Pffff, weer instellen op een andere dosering vraagt ook altijd weer veel van je lijf. ( bij mij althans)
Tijdens t buiten spelen met de kids, moest ik echt zitten op een kruk. Ook de trap op en af ging verre van soepel. Gelukkig alleen morgen nog en dan 5 dagen vrij.

Zit er steeds meer asn te denken om nog 1 jaar te gaan werken, m n toko te verkopen en van de overwaarde van mijn Amsterdamse huis ergens in de lande een leuk huisje te kopen. En dan t uitzingen tot mijn pensioen, hier en daar nog een dagje invallen voor de leuk.

Ga volgend jaar echt serieus die optie bekijken.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik bedoel dat ik naar 93,75 ga. Sta vandaag beter op dan gisteren dus dat is positief.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Zou je niet beter naar het lab gaan om te checken waar je FT4 zich nu bevindt?
Beetje meer zekerheid over dosiskeuze?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik ben vorige week al naar het lab geweest. Dus nu afgesproken om deze dosis 8 weken te gaan slikken, bloed te prikken en dan hopen dat t wat gedaald is.

Verlagingen doen helaas niet altijd wat in een keer maar omdat ik heel gevoelig reageer op een verhoging of een verlaging doe ik het in kleine stapjes.

Florence, ik ben al een kleine 2 jaar me aan t orienteren op Funda. Te leuk! Op pinterest bezig met inrichting etc.
Ik leef niet om te werken maar ik werk om te leven

Nu lekker uitrusten en van de zon genieten.

Fijne dagen!
Juutje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2020, 18:27

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Juutje »

Ik lees in dit topic ergens: 'een simpele Hashimoto is veel makkelijker te hanteren'... (pag 1 2017)Dat zou best eens zo kunnen zijn in vergelijking met Graves, maar het instellen daarna, is dat moeilijker na de slok dan met Hashimoto?
Ikzelf heb nl. erg veel moeite met instellen en voel me erg slecht, ook nu ik binnen de 'normaalwaarden' zit. 10 maa den bezig nu. Vond het een erg lastige opmerking, ik stuit al op zoveel onbegrip.....
Plaats reactie