Nog steeds hypo

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Nog steeds hypo

Bericht door Wendy1976 »

Hoi allemaal,

Ik snap er helemaal niks van.
Ben nog steeds hypo, voel mij wel iets beter maar nog niet heel erg goed. Heb ondermeer nog last van tintelingen in mijn hand en nog steeds niet helder in mijn hoofd en als ik vrij ben wil ik s middags altijd slapen en zodra ik lig lijkt mijn lichaam zo ontzettend zwaar. Heb ook het gevoel dat mijn oren willen open ploppen.
Ik ben ook in 10 jaar tijd 30 kilo aangekomen. Waarschijnlijk had ik al voor mijn zwangerschap al last van mijn schildklier en waren de symptomen nog niet zo heftig.
Heb weleens gelezen, 1 kilo is 1,6 mcg betekend dat ik eigenlijk rond de 150 moet zitten
Slik nu 125.
Mijn uitslagen zijn nu
Tsh 0.48
Ft4 13.9

Ik denk dat er in het lab fouten worden gemaakt.
Ik ben geneigd om op te hogen. Wil weer lekker energie hebben en genieten van mijn dochters.

Wilde ff mijn ei kwijt en misschien dat iemand zich hier in herkend. Snap echt werkelijk niks van
Georgieswereld
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2020, 23:11

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Georgieswereld »

Hi Wendy,

Vervelend om te horen dat je je zo hypo voelt ondanks je bloedwaarden. Heb je ook andere waarden laten checken? Misschien komt daar nog iets uit. Ik heb begrepen dat hypo klachten best nog lang kunnen nasluimeren, ook al laat het bloed dat niet zien. Bij mij duurde het bijvoorbeeld dik 3 maanden om echt verbetering te voelen na de eerste ophoging.
Daarnaast hangt de dosis van je medicatie volgens mij ook wel erg af van het medicijn. Bij Tirosint (Dat slik ik) is de dosis wat lager, omdat het wat sterker schijnt te zijn. (1mcg per kg doen ze ook vaak dan)

Hoop in ieder geval dat je niet zo door blijft modderen en je gauw beter zal voelen!
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Georgië,

Bedankt voor je berichtje.
Ja ik moet heel geduld hebben. Maar na 17 maanden instellen raak je geduld wel een beetje op.
Maar goed, we moeten maar zo zien, het gaat al beter dan een half jaar terug.
Mijn tsh was ook 235, dus dan zal mijn lichaam ook wel wat langer nodig hebben denk ik.
Andere waardes hebben ik ook laten checken en die waren goed. Over 2 maanden laat ik ze gewoon weer checken.

Hoe is die nu met jou dan?

Groetjes,
Wendy
Georgieswereld
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2020, 23:11

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Georgieswereld »

Oh wow, dat is wel echt een hoog TSH!! Heb je daar lang mee rondgelopen? Kan me voorstellen dat het dan wel even duurt.
17 maanden is inderdaad een lange tijd.. Ik begin er ook best doorheen te zitten en ben pas sinds januari bezig pfff. Je moet er wel een lange adem voor hebben.

Ik ben nu ook aan het afstellen. Hoop dat ik met de huidige dosis goed uitkom, want er zijn niet veel smaken bij de tirosint :(
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Wendy1976 »

Na mijn zwangerschap was en bleef ik erg moe. Bloed laten prikken en tsh was rond de 100. Het kan gebeuren dat de schildklier weer uit zich zelf hersteld na een zwangerschap, dus moest na 6 weken weer prikken en toen was die 235. Het kan nog steeds zijn dat die gaat herstellen, alleen ik durf nu nog niet te stoppen met euthyrox. (Als ik mentaal wat stabieler ben ga ik dat natuurlijk wel proberen)

Ik heb ook jouw verhalen gelezen, over je ontsteking. Lijkt mij ook vreselijk, ook die onzekerheid waar je dan inzet pff. En inderdaad je moet zeker een lange adem hebben. Maar we blijven positief, ik ken genoeg mensen die zich goed voelen(waaronder mijn ma, psycholoog van mijn dochter, vertegenwoordiger van mijn werk etc) daar houd ik mij maar aanvast.

Nou ik hoop ook voor je dat je goed uitkomt met je dosering, hoeveel slik je nu dan?

Mvg,
Wendy
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Nog steeds hypo

Bericht door mamavan2 »

Lastig hoor! Ik herken 't wel.. Ben 2,5 jaar onderweg en zit nog niet waar ik zijn moet, op een paar goede weken na. Ik probeer er maar wat meer in te berusten.
Wat zijn je klachten verder? Inderdaad wordt er een erg lage tsh gemeten!
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Wendy1976 »

Hoi mamavan2,

Heb nog steeds weinig energie en last van een tintelend gevoel in mijn hand. Het ergste vind ik dat belevingsgevoel minder intens is. Het is wel veel beter dan voorheen, maar niet zoals het was, dat vind ik het moeilijkste.
Maar goed, ik werk ook 30 uur in de week en geef ook nog steeds borstvoeding. Ook hebben mijn vriend en ik vorig jaar besloten om niet meer samen te wonen(door bepaalde omstandigheden) dus moet ook alles alleen doen. Dus dat is natuurlijk ook best pittig.

Wat zijn jouw klachten nog dan?

Mvg,
Wendy
Plaats reactie