Setpoint mamavan2

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Kiek »

Je passingsgraad was 77% nu 83%.
Dit gaat dus uitsluitend over hoe de groene blokjes zich rondom de curve groeperen.
Hecht er zo niet teveel waarde aan...
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Ah zo, ik dacht dat het wat zei over of de waarden bij elkaar passen :)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Kiek »

Ja, als ze zich rondom de curve groeperen, dan horen ze (meestal) bij elkaar.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Al een tijd niet bloedgeprikt...het wordt er wel weer tijd voor. Ik voel me niet top maar misschien wordt het dat ook wel niet?

Ik speel met de gedachte om een week te stoppen met levo om te kijken of mijn schildklier weer wat gaat doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik slik 2,5 jaar levo, ben gestart 4 mnd na de bevalling van mijn tweede kind met FT4 2,0 en TSH 127. Zou het reëel zijn te denken dat mijn schildklier weer een goede werking kan hebben?
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Wendy1976 »

Hoi mamavan2,

Bij mij speelt het ook wel in mijn hoofd, om te stoppen met levo, maar durf het nog niet zo goed. Hashimoto zit ook bij mij in de familie, dus ik denk dat ik er ook aan moet geloven. Maar heb ook voor mijn zwangerschap een miskraam gehad en toen ging die ook klieren( zonder ik wist dat het mijn schildklier was) en uiteindelijk heeft die zich wel weer hersteld. Of niet maar voelde mij wel velen malen beter.

Heel veel succes met de keuze die je gaat maken

Groetjes,
Wendy
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Kiek »

Hallo Wendy,

Dat heb ik gedaan.
Ik ben een week gestopt omdat ik nieuwsgierig was.

Je T4 heeft een halfwaardetijd van een week.
Dat betekent dat je na een week nog de helft van je voorraad in je lijf over hebt.
Altijd een handig baken.
En je kunt binnen de week daaropvolgend ook weer terug op je oude niveau zitten.

Wil je meer over je eigen schildklierhuishouding te weten komen, dan kan je dag 1 laten prikken, vervolgens dag 3 en dan dag 7.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Beste Kiek,
Bedoel je dan bijv. op dinsdag prikken zonder medicatie, daarna niets innemen. Vervolgens donderdag prikken en dan weer op maandag?
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Wendy1976 »

Dank je kiek voor de tips
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door Kiek »

Hallo mamma van twee,

Ja, dat bedoel ik! In jouw voorbeeld di do ma.
Dan zie het beloop van je waarden mooi in beeld.
Plus als kers op de taart en volgens de regels gemeten- 's ochtends-zelfde tijd- etcetera - heb je ook je halfwaardetijd te pakken.

Hallo Wendy,

Het is best de moeite waard.
Aan het eind van de week voel je je een beetje vermoeid.
Maar je hebt dan wel een boel zekerheden.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Setpoint mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Ik ga het opgooien bij mijn arts. Niet geschoten is altijd mis...
Plaats reactie