mensen die even mee willen denken!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Suffy schreef:Een halfje ophogen is niet veel hoor.
Er is genoeg ruimte en in het begin voel je een ophoging of verlaging altijd vrij snel, tenminste dat is mijn ervaring ook.

En je hebt gelijk: een kwartje voel je al goed, zeker als je aan het fijninstellen bent.

Wat je ook kunt doen is om de dag een halfje erbij, is het uiteindelijk toch een kwartje ophoging. Want zoals wij je al hebben uitgelegd heeft levothyroxine een lange halfwaardetijd.

Dit heb ik ook gedaan toen ik van 162,5 naar 168,75 wilde gaan. De ene dag slikte ik 162,5, de andere dag 175.

Mocht je na een paar weken het toch aandurven dan kun je alle dagen proberen dat halfje erbij te slikken.

Ik houd ook niet van snijden, halfje breken van blauwtjes gaat mij zonder snijder goed af. En in kwartjes breken kan wel maar vind het zelf erg moeilijk (ik kan niet zien).

Het goed ingesteld raken heeft mij ongeveer 2 jaar gekost. Dit heeft er ook mee te maken dat er bij mij andere dingen meespeelden: naast de hypo, die eerst subklinisch was maar na de start met Thyrax serieus hypo werd omdat mijn schildklier na veel pijn er de brui aan gaf, had ik ook een B12- en D-tekort die in eerste instantie niet werden behandeld.

Zo zie je maar, iedereen heeft zijn/haar eigen verhaal.

Nog even over jouw vit D: ik ken die Bio-Vitamine D3 (Pearls) van Pharma Nord niet. Ik gebruik normaal altijd de 25 mcg van Solgar. Helaas is mijn drogist los en is bezig bij Solgar een nieuwe bestelling te plaatsen maar door de feestdagen duurt dit lang.
Als alternatief heb ik nu de 25 mcg van NewCare, ook een core-business merk. In deze capsules zit kokosolie, in die van jou olijfolie. Ik ga daar zaterdag mee beginnen.
Ze ziten in strips, niet in een pot. Dat zal de houdbaarheid bevorderen. Ben benieuwd hoe die zijn.
Welke sterkte neem jij?

Je kunt het hele jaar door vit D nemen hoor, is geen probleem, dit doe ik ook altijd. In de winter neem ik 50 mcg en in de zomer 25, dat gaat prima.

--
hoi bedankt voor het reageren

de vit D3 sterkte is 25 ug en neem nu 2 per dag sinds een aantal dagen.
wel toevallig dat ook jij vit d tekort had en b12 ! Ik krijg nu 1x per 2 weken een injecties voor b12.
en bij mij duurt het instellen nu wel langer als 3 jaar maar dat is ook door de tekort aan b12 en vit d en 2 zwangerschappen de afgelopen 3 jaar.
mag ik vragen wat jouw waardes nu zijn waar jij je lekker bij voelt? Ik vind het zo gedoe met kwartjes dat ik dan toch ga idd voor jouw uitleg over de ene dag een halve erbij.
als ik het dan goed begrijp doe ik morgen ochtend vroeg een halve erbij en dan de volgende dag weer alleen 137.5 toch ?
En mag ik je vragen of jij ook ondanks behandeling voor b12 nog steeds zo vergeetachtig bent?
Ik vergeet nog steeds alles ik moet alles in mijn phone zettrn met wekker erbij anders vergeet ik alles!
Bedankt nogmaals!
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Suffy »

Sillytoppertje,
sillytoppertje schreef: mag ik vragen wat jouw waardes nu zijn waar jij je lekker bij voelt?
Zie mijn onderschrift.

Deze waarden hoeven niet voor jou te gelden. Iedereen heeft zijn eigen setpoint.

Je zei dat je je goed voelt wanneer je TSH onder de 1 is. Dit kun je bereiken door je waarden op te schrijven en daarbij aan te tekenen hoe je je voelt. Alleen dan weet je hoe je je het beste ingesteld bent.
Ik vind het zo gedoe met kwartjes dat ik dan toch ga idd voor jouw uitleg over de ene dag een halve erbij.
als ik het dan goed begrijp doe ik morgen ochtend vroeg een halve erbij en dan de volgende dag weer alleen 137.5 toch ?
Exact!

Wat slik jij ook alweer? Je hebt het over 137,5, is dat Euthyrox?
En mag ik je vragen of jij ook ondanks behandeling voor b12 nog steeds zo vergeetachtig bent?
Ik vergeet nog steeds alles ik moet alles in mijn phone zettrn met wekker erbij anders vergeet ik alles!
Vergeetachtig qua korte termijngeheugen was ik soms, maar niet zoals jij het beschrijft. Hypo kan ook vergeetachtigheid veroorzaken, maar B12-tekort ook.

Ik had vooral in het begin moeite met lezen. Ik kon niet lang lezen en bij tijd en wijlen nog niet. Dan kan ik het niet meer volgen. Daarbij leek het alsof ik dyslexie had, in combinatie met typen. De fijne motoriek is minder goed bij een B12-tekot (neurologische klacht). Daardoor struikelde ik over het toetsenbord met mijn vingers. Dit heb ik nog, zeker als ik weer een injectie nodig heb.

Voor mijn werk moet ik e-mails beantwoorden en dan is het belangrijk dat er geen fouten in staan. Vooral als ik weer brainfog heb is dat lastig.

--
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Ik slik thyrax en dan nu ook naar advies van jou om de dag 150 en de andere dag 137.5
ik merk geen verschil maar hoelang moet ik wachten om toch naar elke dag 150 te gaan ?
Ik doe dit sinds woensdag .
Kort termijn geheugen is echt erg ja bij mij en lange termijn geheugen ook hoor!
Soms heeft me moeder een verhaal van bijv 2 jaar geleden waar ik dus bij was maar ik kan me.soms helemaal niet heugen waar ze het over heeft laat staan dat ik erbij was !! Echt erg gewoon.
Ach ja heb geaccepteerd dat het bij me hoort en vandaar dat ik letterlijk alles noteer met wekkers erbij hahah.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Suffy »

sillytoppertje schreef:Ik slik thyrax en dan nu ook naar advies van jou om de dag 150 en de andere dag 137.5
ik merk geen verschil maar hoelang moet ik wachten om toch naar elke dag 150 te gaan ? Ik doe dit sinds woensdag .
Als je pas afgelopen woensdag begonnen bent merk je dat niet meteen. Dit komt door de halfwaardetijd (blader terug in dit topic) en het feit dat het maar een ophoging is van 6,25 mcg.

Je kunt dit 4 weken aankijken. Merk je dan nog weinig verbetering dan kun je elke dag 150 mcg gaan slikken.

Wil je safe zijn, laat dan na 4, 5 weken je bloed controleren.

Ik ga je binnenkort een PB sturen.

--
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Hallo

daar was ik weer ! Ik ben inmiddels verhuisd en heb het dus heel druk gehad en 3 zieke kids tegelijk :-(
Maar goed inmiddels heb ik ook.de uitslag van de b6 en die is te hoog !
Ik weet niet of jullie daar ervaring mee hebben maar zover ik e4 info ove4 kan vinden is dit niet oke!
En nergens info hoe ik dat kan verlagen.
Aanvullen is geen probleem.maar verlagen !!
B6 is bij ons lab refwaarde 50-100 en de uitslag was 155
kan pas maandag terecht bij de huisarts vanwege ook nog steeds slechte maag ondanks 80 mg omeprazol en ben ik toch aan het afbouwen (vanwege dingen gel3zen te hebben dat dat ook b6 niet goed kan verteren)
En vreselijke pijn in mijn 2 grote tenen !! :-) einde van de dag ! Echt steken.
maar goed heeft niets met schildklier te maken maar dacht dan lees ke een beetje hoe het met me gaat.
Heb de multivit ook maar laten staan daar zit 1.4 mg b6 in maar ja ik heb teveel dus ook dat is teveel!
Iemand misschien nog tips advies etc word echt naar van al die klachten! Keelpijn.al een jaar bijna! dacht van de maagzuur en nu ik aan het minderen ben met omeprazol merk ik ook meer keelpijn.
Qua schildklier denk ik dat de dosis om de dag 150 dan 137.5 wel oke is !
Als het goed is
b12 nog steeds 1xper 2 weken.

maar ja ik moet toch iets !
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Suffy »

Hoi Sillytoppertje,

Verhuizen kan veel stress geven, dus ook meer maagzuur geven en mogelijk wat minder goed eten :?

Hopelijk vind je je draai weer snel.

Ik zou me wat betreft die B6 wenden tot het B12-forum. Daar ben je ooit weleens geweest, weet ik, dus ga daar weer eens heen. Als ik dat zo lees valt de hoogte mee. Heb daar veel hogere waardes gezien dan die jij hebt.

Ik denk dat stoppen met de Multi het beste is. Gebruik je ook een B-complex? Dan daar ook even mee stoppen en alleen folium en B12-injecties.

En het zou niet verkeerd zijn je magnesium eens te bepalen. Die spiegel kan ook flink verstoord zijn. Magnesiumtekort kan die kramp in je teen veroorzaken.
Gewoon elke dag een paar handjes van die heerlijke ongezouten cashewnoten eten. Jammie!!!

Fijn trouwens dat het om en om nemen van 150 en 137,5 mcg Thyrax je goed doet.

Ik heb verzaakt mijn belofte in te lossen. Later deze week PB ik je.

--
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Suffy schreef:Hoi Sillytoppertje,

Verhuizen kan veel stress geven, dus ook meer maagzuur geven en mogelijk wat minder goed eten :?

Hopelijk vind je je draai weer snel.

Ik zou me wat betreft die B6 wenden tot het B12-forum. Daar ben je ooit weleens geweest, weet ik, dus ga daar weer eens heen. Als ik dat zo lees valt de hoogte mee. Heb daar veel hogere waardes gezien dan die jij hebt.

Ik denk dat stoppen met de Multi het beste is. Gebruik je ook een B-complex? Dan daar ook even mee stoppen en alleen folium en B12-injecties.

En het zou niet verkeerd zijn je magnesium eens te bepalen. Die spiegel kan ook flink verstoord zijn. Magnesiumtekort kan die kramp in je teen veroorzaken.
Gewoon elke dag een paar handjes van die heerlijke ongezouten cashewnoten eten. Jammie!!!

Fijn trouwens dat het om en om nemen van 150 en 137,5 mcg Thyrax je goed doet.

Ik heb verzaakt mijn belofte in te lossen. Later deze week PB ik je.

--
Haha dat is goed hoor ! Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben idd ook bij de b12 forum geweest maar daar kom ik niet op tenminsten kan geen vraag stellen!
Ik dacht eigenlijk dat het b12 forum niet meer actief is?
En wat betreft mijn maag pfff tja is moeilijk ! Ik kreeg rond augustus afgelopen jaar ineens vreselijke pij alsof het mijn hart was die pijn deed!.maar de dokter ging ervan uit dat ik een maagzweer had.
dus aan de hoge dosis omeprazol 80mg en rust ! Steeds geprobeerd om die omeprazol te minderen maar zonder sucses.
en omdat ik veel ibuprofen sikte 600 mg deed ik toch maar die extra dosis maagpillen nemen.
(Dat slikte ik voor mijn vreselijke hoofdpijnen) dus je krijgt van het ene dit en vangt dat weer op met het ander ;-)!!
En lekker hoor cashewnoten !! Hmmmmm je word er alleen wel dik van hahaha
nogmaals bedankt hoor
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door Suffy »

Hoi Sillytoppertje,

Het B12-forum bestaat zeker nog, alleen is het voor donateurs. De algemene informatie en de website is nog wel voor iedereen toegankelijk.

Heb je nog een account, dan kun je dat weer laten activeren als je donateur wordt.

Lees meer op:
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=23944.0 en
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=23860.0

Ibuprofen (een NSAID) heeft een verhoogde kans op maagbloedingen en kan als bijwerking maagklachten, waaronder zuurbranden, veroorzaken. Daarom moet je maagzuuremmers gebruiken als je veelvuldig NSAID's slikt.

Heb je je huisarts kunnen houden of heb je na je verhuizing een andere huisarts gekregen?

Ik schreef dat je beter kon stoppen met de Multi. Gezien het zeer lage gehalte aan vitamine B6 in die Multi vraag ik me af of stoppen je B6 naar beneden brengt.

Heeft je arts geen onderzoek gedaan naar je maagproblemen? Het zou verstandig zijn een dooverwijzing te vragen naar een goede MDL-arts, ook al omdat je vitamine D nog niet erg opschiet en je B6 te hoog is.
Misschien heb je gewoon een ordinaire Helicobacter Pylori-infectie.

--
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door laura »

Gelieve over vitamines te discussiëren in dit subforum: http://schildklierforum.eu/viewforum.php?f=24
Dan blijft het forum overzichtelijker.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: mensen die even mee willen denken!

Bericht door sillytoppertje »

Suffy schreef:Hoi Sillytoppertje,
Helicobacter Pylori-infectie.

elicobacter Pylori-infectie.

Helicobacter Pylori-infectie.

Het B12-forum bestaat zeker nog, alleen is het voor donateurs. De algemene informatie en de website is nog wel voor iedereen toegankelijk.

Heb je nog een account, dan kun je dat weer laten activeren als je donateur wordt.

Lees meer op:
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=23944.0 en
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=23860.0

Ibuprofen (een NSAID) heeft een verhoogde kans op maagbloedingen en kan als bijwerking maagklachten, waaronder zuurbranden, veroorzaken. Daarom moet je maagzuuremmers gebruiken als je veelvuldig NSAID's slikt.

Heb je je huisarts kunnen houden of heb je na je verhuizing een andere huisarts gekregen?

Ik schreef dat je beter kon stoppen met de Multi. Gezien het zeer lage gehalte aan vitamine B6 in die Multi vraag ik me af of stoppen je B6 naar beneden brengt.

Heeft je arts geen onderzoek gedaan naar je maagproblemen? Het zou verstandig zijn een dooverwijzing te vragen naar een goede MDL-arts, ook al omdat je vitamine D nog niet erg opschiet en je B6 te hoog is.
Misschien heb je gewoon een ordinaire Helicobacter Pylori-infectie.

--
Ihoi ik heb dezelfde huisarts maar via heb de huisarts heb ik eigelijk nog nooit iets bereikt qua schildklier niet en ook niet b12 daarvoor moest ik doordringen om doorgestuurd te worden en dan via een andere arts kreeg ik wel te horen dat iets idd niet goed was.ik heb geen maagonderzoek gehad (zou dit ook doodeng vind3n)
Maar omdat mijn fam bijna allemaal.een middenrifbreukje hebben kreeg ik omeprazol.
Ik heb dus ook vaak gedacht aan die bacterie maar ging ervan uit dat het niet zo was nooit getest.
kunnen ze dat nog testen ? Na zolang.
huisarts wil nu ook dat ik niet meer ga injecteren b12 maar dat ik over moet gaan op pillen.
dat vind ik dus ook niet normaal! Hij zegt nieuw beleid!
Van die ibu weet ik dat het slecht is voor je maag en probeer zonder te doen maar soms is dat gewoon niet mogelijk helaas.
mijn internist is weg waar hij eerst werkte en kan hem nergens meer vinden ik baal er zo van! Want me huisarts wil me niet meer doorsturen naar een andere!
Plaats reactie