Moe

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Moe

Bericht door Joze »

Hoi Allemaal.

Ik ben vorige week bloed gaan prikken omdat ik moe blijf.
Normaal is het dan zo dat mijn waarden niet goed zijn.
Nu was de TSH 0,31 en de T4 vrij 24,9
Normaal liggen mijn waarden van de TSH iets hoger zo rond de 1 en de T4 vrij zo rond de 19.
Nu in deze rare tijd is mijn huisartsenpraktijk 3 weken gesloten alleen voor spoedgevallen zijn ze open.
Ik heb wel een afspraak staan voor de eerste dag dat ze open zijn ,
Er is nog van alles anders geprikt maar daar waren nog geen uitslagen van binnen.
De assistente gaf me de waarden door van de schildklier met de vermelding dat de t4 vrij wat aan de hoge kant was maar dat dit waarschijnlijk niet de oorzaak kon zijn van mijn moe zijn.
Voor mijn gevoel zijn deze waardes niet goed .....tenminste niet voor mij
De nieren waren goed en het ijzergehalte ook.
De uitslagen van allerlei vitamines was er nog niet.
Ik had niet verwacht dat mijn waarden van de schildklier deze kant op gegaan waren omdat tot nu toe ik er steeds van op aan kon als ik me zo moe voel dat de TSH omhoog gaat en niet omlaag.
Mijn afspraak na de vakantie staat op bij een arts in opleiding en we zullen wel zien wat dat brengt .
Tot dan probeer ik me er maar door heen te slaan .

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moe

Bericht door Teun »

Deze waardes zijn echt te hoog . Zo wie zo in de meeste gevallen al maar zeker als je normaal rond de 1 en de 19 zit en daar kunnen je klachten zeer zeker van komen.

Je schrijft er niet bij wanneer je afspraak is, maar ik mag hopen dat de 3 weken volgende week voorbij zijn.
Anders zou ik toch kijken of je niet bij de waarneming terecht kunt. Zou toch moeten kunnen, eventueel doe je zelf een voorstel.

Anders zou ik zelf alvast verlagen als ik jou was. Ik zou als eerste al beginnen met 2 dagen niet slikken zodat je snel van de hyperwaardes af bent en dan alvast minderen met de dosis die jij normaal gewend bent om op te hogen of te verlagen. Dan kun je als de praktijk weer toegamkelijk is dit bespreekbaar maken en dit vast laten leggen.
De waardes zullen alleen maar verslechteren als je deze dosis nog 3 weken door moet slikken en je klachten zullen toe nemen.

Misschien zeg ik nu iets wat tegen de regels in is, maar het is natuurlijk ook niet goed dat je 3 weken nergens terecht zou Kunnen. Als dit bij mij het geval zou zijn handelde ik in ieder geval wel zo.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Moe

Bericht door Joze »

Hoi

Mijn afspraak staat dus op 27 -7.
Het probleem is ook nog eens dat ik niet bij mijn eigen arts terecht kom maar een arts in opleiding.Dus ook maar weer afwachten of dit een arts is die luistert naar hoe ik me voel. Als dat niet zo is wil ik direct een afspraak met mijn eigen arts die luistert namelijk wel
Voor mijn gevoel zijn de klachten hier inderdaad van.Ben ook heel benieuwd naar de uitslagen van de vitamines maar die hadden ze nog niet.
Ik slik nu een dag 112,5 mcg Euthyrox en de dag erna 118,75 mcg Euthyrox.
Dit slik ik nu al best een lange tijd en het was ook altijd dat mijn waardes rond de 1 en de 19 bleven.
Verhogen en verminderen doe ik met 6,25 want doe ik het met meer dan krijg ik nog meer klachten.
Als ik zo moe blijf zal ik zeker stappen ondernemen en mijn medicatie van wisselend naar iedere dag 112,5 gaan zetten.
Ik had niet verwacht dat nu zou hyperen want dat voelt ook niet zo,ik ben van het ene op het andere moment doodmoe.
Heb Hashimoto en was de afgelopen jaren redelijk stabiel .
Heb de laatste maanden wel behoorlijk wat stress gehad en de nodige keren keelpijn.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Moe

Bericht door Kiek »

Hallo Joze,

Tussen een van je oudere onderwerpen staat je FT4 set point van 20 à 21 pmol/l met een TSH van ca. 1 à 1.5 mU/l.

's Ochtends vroeg met een FT4 van haast 25 pmol/l is dan inderdaad niet lekker.
Prik je nog steeds nuchter, en zonder levothyroxine in je maag?

Zou het te maken kunnen hebben met je levothyroxinepillen waarvan een hulpstof gewijzigd is?

Ook leeftijd speelt mee. Zo slik ik ruim 25% minder dan vroeger. En dat ligt niet aan mijn resterende schildkliercapaciteit. Ik denk wel aan mijn lagere energieverdeling, of hoe je dat ook noemt.

Zoals Teun ook schrijft: 2 dagen niets slikken, vervolgens verder met een lagere dosis, en na 6 weken lab. Dan heb je ook wat aan een huisartsenbezoek.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moe

Bericht door Teun »

Joze,
Sinds de gewijzigde samenstelling van de euthyrox zijn mijn waardes ook helemaal van het padje. Zelf voel ik me sindsdien ook nog minder fot dan voorheen. Zou dus heel,goed kunnen dat die bij jou ook een rol spelen.
Hoop voor je op snel verbetering. Klachten hypo en hyper liggen heel dicht bij elkaar en zijn soms hetzelfde.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Moe

Bericht door Joze »

Hoi.

Ik prik inderdaad nog steeds nuchter.
Of het door de nieuwe samenstelling van de Euthyrox komt betwijfel ik want die gebruik ik nu al 6 maanden .
Wat de reden is ik weet het niet weet alleen dat ik ontzettend moe ben en ontzettend veel slaap.Als ik wakker wordt tril ik weer en heb soms hartkloppingen.
Ik ga gewoon iedere dag terug op 112.5 mcg Euthyrox en dan maar weer prikken anders weet ik het ook niet.Ik ga geen 3 weken wachten voordat er iets ondernomen wordt .
Ik voel me gewoon het beste bij een TSH van ongeveer 1 en een T4 vrij van rond de 19 /21
Soms weet ik het ook even niet meer maar dit voelt inderdaad niet lekker.

grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Moe

Bericht door Joze »

Hoi.

Ik ben vandaag begonnen met geen Euthyrox te nemen,morgen ook niet en dan begin ik met iedere dag 112,5 te nemen,
Is maar een kleine vermindering maar misschien net genoeg zodat ik me niet meer zo moe voel.
Over 3 weken naar de arts en dan zal ik zeker wel al verschil voelen en 3 weken erna dan maar weer prikken .

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Moe

Bericht door rosan »

met hyperwaardes voel ik me ook moe hoor. Is niet alsof je dan 1 en al energie bent. Precies wat miss E zegt.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Moe

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Ik heb het gevoel dat het werkt 2 dagen geen Euthyrox gehad en nu 3e dag die 112.5 mcg.
Ik ben wel nog moe maar heb het gevoel of die uitputting minder is.
Of dit al kan dat ik dit nu al voel geen idee, maar het voelt alsof binnenin mijn lichaam een knopje omgezet is .
Net of iets van de kook af is, een nummertje minder,beter kan ik het niet omschrijven.
Zo blij dat ik me wat beter voel hoop dat dit aanhoud.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moe

Bericht door Teun »

Fijn Joze dat je al merkt dat het een ienimienie beetje beter gaat. Kost veel tijd, hou dit vast.
Plaats reactie