Beetje veel van t goede

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Lyannah
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2020, 14:22

Beetje veel van t goede

Bericht door Lyannah »

Hallo allemaal, ik ben Lyannah, 54 en 15 jaar geleden gediagnosteerd met Hashimoto. Ik weet niet hoe het bij anderen is maar bij ik ga van laag naar hoog en ben erg moeilijk in te stellen. Afgelopen maart bleek ik een te snel werkende schildklier te hebben en moest ik mijn medicatie aanpassen. Van 2 witte naar 1 1/2 blauwe. Ik voelde me ook naar dus na t minderen knapte ik weer op. Nu kreeg ik sinds 2 maanden klachten en door het coronavirus heb ik t vrij lang aangekeken. Maar vrijdag j.l bloed geprikt en smiddags belde mijn huisarts ,dat mijn schildklier compleet van slag was. Tsh was 15. Gelijk aan t ophogen dit weekend en morgen zal ik wel meer exacte getallen krijgen van de rest. Ik voel me vreselijk, was net nieuwe baan begonnen wat me ontzettend veel moeite kost en ik snapte maar niet waarom. Inspanning kost me zoveel en ik heb pijn en krampen. Mijn darmen zijn nu overstuur van t ophogen en eerlijk gezegd maak ik mij zorgen over dit verloop. Hoe kan het zo slecht gaan nu ik sinds maart een halve blauwe ben gezakt...lijkt wel als of ik niets heb geslikt. Ook ferritine is laag.. zit op 12. Ik ben nu in dubio of ik mijn werk tijdelijk moet minderen. Niet ziek melden maar wat kortere dagen..maar ik twijfel..ik ben niet echt ziek...pfffttt..ik hoop echt dat ik mij eerdaags beter voel...dit is niet leuk meer...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Beetje veel van t goede

Bericht door laura »

hoi Lyannah,

Je schrijft dat je van 2 witte thyrax naar anderhalf blauwtje bent gegaan.
Dat is van 200 mcg naar 37,5 mcg.
Dat is een enorme daling.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lyannah
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2020, 14:22

Re: Beetje veel van t goede

Bericht door Lyannah »

Uiteraard klopt dat niet, zie je gelijk hoe mijn leven eruit ziet..:-)
Ik slikte toen 1 witte en 2 blauwe. Nu zit ik op om de dag 1,75 en 2 (1 witte en 3 blauwe en 2 witte)
Lyannah
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2020, 14:22

Re: Beetje veel van t goede

Bericht door Lyannah »

Nee ik ben 90% vegan. Vit b12 is prima in orde, ook cholesterol is keurig. Dat ophogen geeft ifdd klachten maar moet ik doorheen. De feritine moet als ondergrens 15 zijn (overgang waarden) zit nu op 12 ..ga voorlopig aan de ferrodrank. Van de pillen ga ik niet naar t toilet, zeker nu mijn schildklier raar doet....dus aan een drankje. Wat ik niet begrijp is dat mijn waarden zo gezakt zijn ondanks mijn medicijngebruik. Maar t is bij mij altijd hollen of stilstaan...of te veel, of te weinig...
Lyannah
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2020, 14:22

Re: Beetje veel van t goede

Bericht door Lyannah »

Hoi, ik waardeer je bezorgdheid maar ik ga niet in op jouw opmerking over vegan zijn. Die zinloze discussie gaat dan over dingen die ik allang heb uitgezocht en die los staan van hoe ik me nu voel. Neemt niet weg dat ik nu ik ben opgehoogd rare klachten krijg zoals heesheid en gewrichtspijnen...kan dat komen van t ophogen?
Plaats reactie