Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Wat heerlijk dat je er nu op uit kunt gaan, Elizabeth!
Prettige dagen!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel kiek, was fijn om familie en vrienden weer te zien. Merk dat ik dan in korte tijd heel veel doe.
Nu moe en spieren doen pijn, nu echt even m n rust pakken. Niet het vele is goed maar laat het goede veel zijn.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Gisteren bloed geprikt en vandaag de uitslag gekregen en helaas is de t 4 vrij weinig gezakt, was vorige keer 16.0 en nu 15.9.( setpoint 14.1) tsh nu 1.76 ( vorige keer 0.97) setpoint 0'6. Je zou gezien mijn t4 vrij een veel lagere tsh verwachten, de vorige keer week de tsh ook al zo af.......

Heb met de ha gemaild dat ik graag naar 87,5 elke dag wil, had nu 2 dagen 93,25, 1 dag 87,5.
Voel me met name de laatste weken niet echt fit.
Dacht zelf ook al dat ik te hoog zat maar ik merk dat ik er echt van baal........

Kiek wil jij nog effe mee kijken. Thanks!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Merk dat ik t niet zo prettig vindt dat 2 keer op rij mijn waardes een soort van niet kloppen......
Omdat ik t gevoel heb dat ik zo geen echt goed beeld heb van mijn waardes en nu wel ga verlagen en dan maar af moet wachten of ze de volgende keer wel kloppen.......
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Kwakkel een beetje door..... heel erg down en het koolhydraatbeperkt dieet waar ik eerst zo enthousiast over was, staat me steeds meer tegen...... de antipathie m.b.t. eten herken ik wel eerder van hyperen......

Voel me heel onrustig..... en bescherm mezelf en de mensen om me heen maar een beetje.....
T shirt met leave me all alone, werkt uitstekend!
Zie tegen alles op wat ik moet doen........
Merk wel dat doorgaan me een beter gevoel geeft ( achteraf ) dan niets doen)

Baal gewoon dat dat gevoel zo kan overheersen en dat alles een opgave is en niets meer leuk lijkt.
Morgen dag naar vriendin haar tuinhuisje..... m n struisvogelpolitiekhouding ( zou t liefst niet gaan) moet maar effe plaats maken voor mijn vechtersmentaliteit, als ik er ben, heb ik positieve afleiding en dat is goed.

Had dit soort gevoelens met tirosint heel vaak en mede daardoor ook gestopt ermee.
Van thyrax word ik op een of andere manier ook niet echt happy.......

Of van m n schildklier/postmenopauze whatever......
Echt een dag om te klagen......
Ik hoop dat ik me snel weer iets in balans voel......
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Voel me wel weer iets beter in.mijn vel zitten, voordeel van hyperen nu is dat ik lekker actief ben. Soms moeilijk te stoppen...... Zit op 87,5 mcgr. per dag nu.

Merk dat ik me na inname vaak wat weeig/onrustig voel. Warm weer en bepaalde voedingsmiddelen/dranken kunnen dat gevoel nog extra triggeren. Merk dat ik nu enigzins rust heb gevonden in khb eten. Rustig aan nemen de kilootjes afscheid.......

Ga eens kijken of deze verlaging wat meer effect heeft dan de vorige......
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Sinds een paar dagen weer heel onrustig, weeig, misselijk etc. Lijf hypert weer wat........
Ga morgen maar effe een dag overslaan om van dat vervelende gevoel af te zijn........

Morgen ook mijn eerste werkdag weer. Hoop dat t gauw weer iets minder wordt..... kan ook niet tegen teveel prikkels merk ik..... ha,ha en dan ben ik juf in een kleuterklas.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik ben blij dat t hete weer weer wat is afgenomen. Laatste paar dagen heel veel migraine maar gelukkig kon ik nog wel werken. Onrust lijkt wel iets afgenomen maar ik merk dat er wel veel spanning in mijn lijf zit.

Kan me dan overal enorm druk over maken wat t niet ten goede komt....... Kijken of ik ergens volgende maand weer een keertje kan bloedprikken om te kijken of de verlaging dit keer wel iets heeft gedaan.

Hoop dat alles weer wat meer in balans komt.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Teun »

Vervelend he dat je lijf niet doet wat je wilt. En dat warme weer maakt het er niet beter op. Sterkte
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je teun!

Om dat ik me nog steeds niet goed voel en de ha t nu ook wel heel lang vindt duren, wordt er uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Niet dat ik gekke dingen verwacht maar vindt t wel prettig om even zaken uit te sluiten.

Ik kan nog steeds geen koffie drinken zonder te gaan hyperen, dacht, probeer het weer eens na een paar weken....... Verder kan mijn lijf wel beter tegen het minder warme weer...... Ik voel me alleen nog erg moe en heb ook dagen dat ik me suffig voel. Ook meer last van verstoppingen wat dan ook niet echt lekker mee werkt...... Het koolhydraat beperkt dieet, werkt op zich wel goed..... hier wat eraf..... daar weer iets erbij.

Ik was een periode heel erg boos maar dat is gelukkig ook minder aan t worden. Ik ben ook heel benieuwd naar de uitslagen van tsh en T4 vrij..... is die laatste nu wel wat gedaald? Ik vind het prettig ( merk ik) dat ik serieus wordt genomen.

Ik ben ook bezig met t afbouwen van mijn migrainemedicatie voor elke dag.... effe een periode rusr omdat ik merkte dat t de laatste maanden niets meer voor me deed.

Verder werk ik gewoon 3 dagen en ook daar moet ik op de balans letten..... want de werkdruk is best hoog.
Plaats reactie