Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhoogde dosis, toch hogere TSH

Bericht door laura »

hallo Lilsie,

Ik neem aan dat je injecties met recombinant humaan TSH hebt gekregen.
Het wordt ook wel Thyrogen genoemd.

Die injecties zorgen dat de tsh verhoogd wordt.
Hier vind je een globale uitleg: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... ijnen.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lilsie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2020, 13:02

Re: Verhoogde dosis, toch hogere TSH

Bericht door Lilsie »

Dankje, Dat klopt, die injecties heb ik gehad. En toen ging de TSH hard omhoog, maar ook weer hard omlaag.
Maar die verhoging zou inmiddels weg moeten zijn ga ik vanuit (injecties waren 21 juni).
Sindsdien is mijn dosis levotheroxine verhoogd, maar mijn TSH is ongeveer even hoog als bij de vorige dosis. Ik vind dat apart. T4 wel gestegen. Zie waardes. Ik hoop dat iemand dat kan plaatsen, of is dit normaal in de tijd van instellen?

Bij de eerste verhoging van 100 naar 125 STEEG mijn TSH zelfs. Ik vind dat apart, en vraag me af of het mogelijk is dat mijn Hypofyse de T4 niet ziet of zo? Dat ie niet reageert op de kunstmatige T4.

Binnenkort heb ik een afspraak met de arts (over 2 weken), dan zal er wel weer een verhoging komen, maar volgens mij is 150 al vrij hoog... ik zie de meeste mensen met lagere doses.. Ben dus benieuwd of anderen dit hebben.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Na Thyrogen blijft TSH te hoog, klopt dat?

Bericht door laura »

hoi Lilsie,

Ik verander de titel van je onderwerp.
En ik verplaats je onderwerp naar het subforum over schildklierkanker.
Ik hoop dat je dan meer reacties krijgt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lilsie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2020, 13:02

Re: Na Thyrogen blijft TSH te hoog, klopt dat?

Bericht door Lilsie »

Dank voor het meekijken, maar mijn vraag gaat niet over Thyrogen.
Sinds de vorige keer prikken ben ik 25mcg meer Levothyroxine gaan slikken, is mijn T4 ook gestegen, maar de TSH daalt nauwelijks. De keer daarvoor had ik ook 25 mag erbij gekregen en steeg de TSH zelfs. Dat is waar ik een verklaring voor zoek.

Dit nieuwe onderwerp klopt dus niet. Zou je het terug willen veranderen Laura?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door laura »

Ik heb het terugveranderd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door laura »

Volgens informatie van Sanofi wordt controle van de TSH niet aangeraden: http://products.sanofi.us/Thyrogen/thyrogen.pdf, pagina 2.

Routine measurement of serum TSH levels is not recommended after THYROGEN use.

Leg het voor aan je arts.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lilsie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2020, 13:02

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door Lilsie »

Dank. De thyrogen doet er alleen niet meer toe. Is > twee maanden geleden en volgens de halfwaardetijd moet dat echt mijn lijf uit zijn.

Ik heb over 2 weken overleg met de arts. En ik ben vast ongeduldig, want ik weet dat instellen lang duurt. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van andere mensen die met instellen merkten dat de TSH niet omlaag ging bij verhoging van de Levothyroxine. Ik vind dat gewoon niet logisch. Of misschien begrijpen mensen hoe dat kan komen.

Maar ik zie dat er nog niet zoveel reacties hierop komen, dus misschien ben ik toch een geval apart...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door laura »

hallo Lilsie,

Twee antwoorden van vrouwen die thyrogen-injecties hebben gehad:

- Uit eigen ervaring: ik mocht 2 maanden na de thyrogen weer bloed laten prikken. Had daar een maand eerder al om gevraagd en kreeg toen te horen dat dat niet zinvol was.

- Ik moest na thyrogen pas na 4 maanden weer prikken.

Ik weet niet hoe het zit met de halfwaardetijd van thyrogen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lilsie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2020, 13:02

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door Lilsie »

Dankjewel. Misschien kan dan 2 maanden na de thyrogen toch nog wat in het bloed zitten. Ik heb net mijn dosis levothyroxine verhoogd gekregen naar 175 mcg. Zonder verder overleg met de arts, over 6 weken weer prikken en dan een afspraak. Ik moet dus maar weer wat uitproberen. Best lastig, het voelt een beetje onzeker allemaal. Misschien is het toch wel die thyrogen die er nog een beetje in zit. Dat zou de arts dan wel moeten weten , zou je denken. We gaan het zien. Ik ga 'ns zoeken hier op het forum of ik erachter kan vinden of anderen ook zulke hoge doses slikken...

Fijne avond!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verhoogde dosis levothyroxine, toch hogere TSH

Bericht door laura »

hallo Lilsie,

Sorry dat ik zo zeur ;)
Ik hoop dat het allemaal duidelijker gaat worden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie