Verhogen medicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Florence
Berichten: 890
Lid geworden op: 28 jun 2017, 18:14

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Florence »

Wat fijn Elizabeth,

Ik was opgehoogd van 50 via 53 naar 56, en kreeg ook weer die nare druk en benauwdheid.
Vandaag na 2weken, Een dag niets genomen. Het is gelijk een stuk beter. Heeft naar mijn mening echt met de levo te maken.

Hoop dat het wat beter met je gaat.
Groet, Florence

elizabeth27
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Goedemorgen Florence,

Ben gelukkig ook veel minder benauwd sinds ik een week geleden iets gezakt ben met medicatie. Nu een aantal dagen weg en merk dat als ik me goed voel, ik meteen teveel wil doen. Vandaag dus effe een rustig aan dag.

Morgen na lange tijd mijn ouders en jongste zusje weer even zien, ook belangrijk.

Merk wel dat ik weer meer goede dagen begin te krijgen.
Maandag over een week naar de ha en dan even een doorverwijzing regelen voor de dietiste, effe een plan de campagne maken voor mijn te hoge cholesterol.

Wens jou alle liefs en goeds.

elizabeth27
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Helaas sinds vanavond weer heel benauwd. Was heel laat uit bed en voelde me de hele dag suffig en sloom, een soort van hypodipje. Tegen 19'00 begon ik benauwd te worden, merkte ook dat mijn hartslag weer wat sneller ging. Ik weet niet of t een reactie is op een paar best intensieve dagen weg maar leuk is anders.

Ik heb besloten om te kijken wat morgen me brengt anders trek ik toch weer aan de bel bij de ha. Mijn eigen is deze week op vakantie maar gelukkig is er e.v.t. nog wel plek bij de andere arts in de praktijk.
Ik was zo blij er na iets verlaagd te hebben er bijna geen last meer van te hebben...... had vanavond ook t idee dat mijn allergiespray het verergerde.......

Hopelijk is t morgen weer een stuk minder. Ik merk dat ik ook meer behoefte heb aan info, heb al t een en ander op schildkliergebied in huis maar nu ook een nieuw boek besteld.

Merk dat ik van alles onrustig wordt want wilde deze week ook beginnen met re integreren. Ga dat ook wel doen en gelukkig hoef ik nog niet zo lang. Merk dat ik gewoon baal dat t nu weer minder gaat......

Het is natuurlijk nooit een rechte lijn dat zou ik zo onderhand toch een keertje moeten weten.
Probeer mezelf weer wat te kalmeren en af te leiden.

Heb al wel een afspraak bij de dietist gemaakt, zij belt mij morgen. Pffff, kalmte zal u redden.........

Florence
Berichten: 890
Lid geworden op: 28 jun 2017, 18:14

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Florence »

Hoi Elisabeth,

Het kan inderdaad van alles zijn, dat maakt het lastig. Ook voor een arts. Die proberen ook maar wat, en soms is dat in de roos.
Die benauwdheid, kun je die wat meer proberen te omschrijven.
Bij mij lijkt het door teveel spanning in de ademhalingsspieren te komen. Wellicht door de levo en of niet de juiste dosering.
Zoals je door schildklierproblemen meer last van de spieren kunt hebben.

Ik heb een test gedaan, zo noem ik het maar gemakshalve, maar het ontstond doordat ik het zo benauwd had en er een na verloop van tijd , 10, 15 minuten, meer lucht kreeg en meer ruimte en ontspanning voelde in de borstkas.

Bij benauwdheid, gaan liggen, (ik ga altijd even op bed liggen), en dan dieper ademhalen dan je normale ademhaling. Echt proberen tot onder in je buik te komen.
Bijna overdreven. dat doe ik zo,n 3 a 4 keer, even weer beetje langzamer, want je moet niet gaan hypervententileren. Een beetje zwevend gevoel is niet zo erg. Dat doet ook de vermeerderende zuurstof. Dit probeer ik dan zo,n 15 a 20 minuten . Bij mij ontstaat er echt na verloop minder benauwdheid, en dat blijft dan ook een hele tijd weg.
Vooral voor het slapen gaan is dit een aangename bezigheid. Hier werkt het meestal.

Geen pilletje, geen rare bokkensprongen, gewoon met je eigen systeem proberen de spanning uit je ademhalingsspieren te krijgen. Als een soort massage!

Hoop dat het je vandaag al beter gaat,

Groet, Florence

elizabeth27
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel voor de tip Florence!
Het is met name een drukkend gevoel in de keel, soms wat pijnlijk. Heb het gevoel dat je achter jezelf aan loopt te hijgen en als of je een flinke inspanning hebt gedaan. Heb soms ook t idee dat t van de maag kan komen omdat ik me dan ook vaak wat misselijk voel.

Ik koppelde het eerder aan de schildkliermedicatie omdat t altijd een uur na inname ontstond en merkte dat de verlaging minder klachten gaf.
Nu begon t als vanuit t niets s avonds.

Sinds vannacht er gelukkig niet zoveel last meer van. Hoop dus er weer even vanaf te zijn.

Had gi avond al even terug gelezen over jouw ervaringen met benauwdheid. Zo niet leuk.

elizabeth27
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Lees net mijn draadje van 5 jaar geleden terug.... Ziekte van Graves en benauwdheid. Was ik effe helemaal kwijt maar wel goed om terug te lezen omdat ik hierin ook dingen van nu terug herken.

Ook dat mijn spray de klachten verergerde en dat gevoel had ik gisteravond ook en laatst ook al een keer.

elizabeth27
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben er steeds meer van overtuigd dat de fluticasonspray best de boosdoener kan zijn. Ik gebruik deze twee keer daags. Zeker gezien mijn eerdere ervaringen.

Had al wel gesignaleerd dat ik meer last had van galbulten, jeukende oogleden en weer wat meer eczeem.

Had vroeger het origineel flixonase en daar toch veel minder last van. Heb besloten om t een paar dagen niet te gebruiken en kijken wat dat doet. Slik ernaast ook nog allergietabletten.

Wat niet mee werkt, ook al eerder met ha over gehad dat t dan merk a is, vervolgens b dan weer c etc.

Heb volgende week ma een afspraak met de ha daar t ook even bespreken.

Plaats reactie