zoon met afwijkend bloedonderzoek

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Moan
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2020, 13:35

zoon met afwijkend bloedonderzoek

Bericht door Moan »

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum. Bij mijn zoon van 15 met het syndroom van down zijn tijdens het jaarlijkse bloedonderzoek van schildklier en coeliakie afwijkende schildkierwaarden naar boven gekomen. Omdat hij in korte tijd veel is afgevallen,( nou kon hij dit hebben qua gewicht maar is natuurlijk niet goed in zo'n korte tijd) op verzoek van de kinderarts nogmaals bloed geprikt voor uitgebreider onderzoek en daar uit kwamen de volgende waarden:
TPO 121.9 - anti Tg 606 - TSI 5,7 - TSH <0.0080 - vrij T4 40.7 in overleg met onze kinderarts en de kinder-endicrinoloog vanochtend een echo gehad en morgen wederom contact met de kinderarts of het vervolg en behandelplan. We gaan jaarlijks op controle bij de kinderarts en hebben hem nog nooit horen klagen. Wel merkten wij dat hij sneller buiten adem was, maar hij heeft overgewicht en een hartafwijking dus voor ons niet gelijk verontrustend. Toen we de symptomen van de ziekte van Graves bekeken vielen er heel veel dingen op zijn plek. Het lastigste is dat hij niet aan geeft of hij ergens last van heeft, zelfs bij een oorontsteking hoor je hem niet over pijn oid. We wachten morgen even af maar ik vind het best heel spannend wat er staat te gebeuren en hoe mijn zoon dit op gaat pakken.

Groetjes Moan
Moan
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2020, 13:35

Re: zoon met afwijkend bloedonderzoek

Bericht door Moan »

Even een update:

De uitslag is ziekte van Graves en de echo past ook bij dit beeld. We gaan direct starten met Sturmazol 2x per dag 20 mg en over 4 weken weer bloedprikken. Ben heel benieuwd hoe snel dit iets gaat doen voor hem. Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met de ziekte van Graves en syndroom van down? Ik kom alleen informatie over syndroom van down en trage schild tegen.

Groetjes Moan
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: zoon met afwijkend bloedonderzoek

Bericht door laura »

hallo Moan,

Je zou kunnen informeren bij de Cyberpoli: https://www.cyberpoli.nl/schildklier/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Moan
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2020, 13:35

Re: zoon met afwijkend bloedonderzoek

Bericht door Moan »

Dankjewel Laura, ik ga daar zeker even kijken.
Plaats reactie