Mijn dochter voelt zich slecht

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Mathilda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2013, 16:45

Mijn dochter voelt zich slecht

Bericht door Mathilda »

Mijn puberdochter heeft zich altijd al erg moe gevoeld. Bijna vijf jaar slikt ze daarvoor haar medicatie voor de ziekte van Hashimoto. Ze heeft ook heel erg veel last gehad met dat gedoe van de 'nieuwe' Thyrax en is uiteindelijk overgegaan op Euthyrox.
De vermoeidheid is weer op het oude niveau maar ze houdt een slechte concentratie. Ook heeft ze meer last van verstopping en koude handen en voeten. Al heeft ze daar geen last van met het doen van haar schoolwerk :((
Volgens de kinderarts kan het echt niet aan de schildklier liggen want 'de waarden zijn goed'. Zucht, wat nu?
De tsh was 0.31 en de t4 20.2.
Johanna
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:36

Re: Mijn dochter voelt zich slecht

Bericht door Johanna »

Dag,

Wat naar he van die thyrax! Ik begrijp dat ze nu met euthyrox op haar oude waarden zit en klachten heeft als vanouds. Dus die had ze ook met de oude thyrax bedoel ik.

Ze lijkt goed ingesteld. Ze heeft ook erg jong Hashimoto gekregen....

De kinderarts kan natuurlijk wel stellen dat het niet aan haar schildklier ligt. Dan zou hij misschien roch moeten uitzoeken waaraan dan wel...... Toch?

niet alleen voelt je dochter zich slecht dit heeft ook invloed op haar functioneren. En op studieresultaten.

Wat zou kunnen is dat ze misschien wel een ander tekort heeft. Is er al eens op vit b12 geprikt?

Wat ook kan is dat ze dan wel een mooie ft4 heeft maar dat haar ft3 niet goed meestijgt. Dat kan. Bij meer thyrax gaat ze dan hyperen op de ft4 . Hashimoto kan ook iets met de enzymen doen die voor de omzetting naar het actieve ft3 zorgen. het zou dus goed zijn dat ook eens mee te laten prikken.

Ik weet niet of haar huidige kinderarts echt goed thuis is hierin? dat kan nogal verschil maken. onze zoon (geboren zonder schildklier) was onder behandeling van een arts die zei. "Suikerziekte , dat is pas erg". . Ja uiteraard zo weet ik er nog wel een paar....... Ik begrijp dat kinderartsen hele nare dingen zien en soms wat beroepsdeformatie kunnen tonen. Dat neemt niet weg dat jouw dochter zich gewoon nog niet goed voelt. Alle reden om voor alles op "restklachten" weg te schrijven eerst eens goed door te zoeken?

Groet Johanna.
Plaats reactie